שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

הכירו את מתחרי רומניאקס 2019

היום, יום שלישי, 30/07/2019, יזנקו 13 רוכבי אופנועי אנדורו מישראל למרוץ הרומניאקס 2019. מדובר במרוץ הארד אנדורו בן חמישה ימים, כשהיום יתקיים הפרולוג המפורסם בעיר סיביו וממחר עד יום שבת יצאו המתחרים לרכיבת אנדורו הכוללת ניווט בהרי הקרפטים. השנה מרוץ הרומניאקס יתקיים בפעם ה 16 ואנחנו שמחים לספר כי יש לנו נציגים מישראל בכל אחת מ- 4 הקטגוריות, כולל, לראשונה, שני מתחרים בקטגוריית אופנועי הגולד (!)
תמר נתנוב תלווה ותסקר את המרוץ בפעם השישית.

13 רוכבי אופנועים ישראלים יתחרו השנה ברומניאקס. לנו יש נציגים בכל אחת מ-4 הקטגוריות.
אתר השטח שמח לערוך לכם הכירות עם הרוכבים שיצאו להתחרות במרוץ המטורף הזה, שמושך אליו רוכבי אנדורו מכל העולם.

רשימת המתחרים הישראלים - ובהמשך פירוט על כל רוכב:

סוף סלע
זיו כרמי
גיא נורסלע
רונן כהן
עוז נהוראי
אלעד ששון
טל איזנבנד
איציק קלנר
יוסי גוטמן
רז נהוראי
רון קדשאי
עמית בר
מיקה סלע

עוז נהוראי - איירון

אנחנו שמחים להכיר לכם את עוז נהוראי בן ה-17.
השנה עוז יתחרה בקטגוריית האיירון וירכב על KTM 250 EXC TPI EUROTEK
עוז רוכב 5 שנים, מאז היה בן 12, ומזה כשנתיים מתחרה בארץ.
כמעט כמו כל הרוכבים התחיל עוז להתחרות בקטגוריית המתחילים והיום הוא כבר מתחרה בקטגוריה העממית. בעתיד הקרוב הוא מתכנן לעבוד על המהירות ולעלות לקטגוריה המקצועית.
עוז התחרה וסיים את מרוץ הרומניאקס בשנת 2018 בקטגוריית האיירון.
שאלנו את עוז על שגרת האימונים לפני היציאה למירוץ וגם על השוני בין האימונים למירוצים בארץ לבין האימונים לפני האתגר הקשוח הזה וזה מה שהיה לו לספר:
"שגרת האימונים שונה מאוד, הנפח באימונים לחו"ל גבוה בהרבה והסגנון שונה לגמרי, בארץ אני עובד על מהירות ולא יורד מהאופנוע הרגיל. לרומניאקס אני מתאמן גם טריאל (רוכב על שרקו 300) והמון המון טכני".
ולמה דווקא רומניאקס?
עוז: "המירוץ. הכי. אדיר. בעולם"
ומאחר ואנחנו מודעים לכל הלוגיסטיקה מאחורי הקלעים לא נסיים בלי תודות לספונסרים ולאנשים שתומכים. עוז- הבמה שלך... "
תודה לספונסרים שלי:
Lee walters ort
X-on משקפי אבק
תודה אחת ויחידה לשני האנשים שבלעדיהם שום דבר לא היה קורה, לא רק בהקשר של האופנועים אלא בכל דבר בחיים: אבא ואמא. אבא הביא אותי לספורט הזה ושחרר אותי להתקדם לבד מתי שצריך, תמך ודחף במידה הנכונה, דחיפה שתומכת בהתקדמות שלי לא להיות הכי טוב שאפשר אלא להיות האני הכי טוב שאפשר, דחיפה שמאפשרת לי התפתחות עצמית מלאה. נוסיף אליה את התחרותיות המטורפת שלי ויש מתכון מנצח להתפתחות.
ואמא, המנהלת שמאחורי הקלעים. בזכותה אני לא צריך לדאוג לשום דבר שהוא לא רכיבה. אוכל, תמיכה, התאוששות מאימונים והרשימה ממשיכה.
אין על ההורים שלי, בלעדיהם לא הייתי מגיע לשום מקום.
תודה נוספת ללי וולטרס המאמן שלי שלימד אותי רכיבה נכונה, יעילה, אלגנטית ומהירה מהי. בזכות יכולות הלימוד, הרוגע והסבלנות שלו הצלחתי להגיע רחוק כל כך".:

צילום: תמר נתנוב, אתר השטח

אלעד ששון - ברונז'

תכירו את אלעד ששון, הלא הוא Dirt-X.
אלעד רוכב אופנועים בן ה-37 יתחרה בקטגוריית הברונז'.
האופנוע שנבחר למשימה הוא Ktm 300tpi 2020.
אלעד רוכב כבר 20 שנים והחל להשתתף במירוצים 4 שנים לאחר מכן, בשורות הקטגוריות העממיות המחולקות גם הן לפי נפחי המנוע.
את עונת מרוצי האנדורו שנת 2005 סיים כשהוא במקום הראשון
בקטגוריית C1/עממית קטנה.
אלעד מעולם לא התחרה בחו"ל, אז שאלנו אותו למה דווקא הרומניאקס? ששון: "זה חלום ישן שלי להתחרות במרוץ הזה שתמיד נראה לי וואו ואף נתתי חסות לחברים שהתחרו בעבר (אלעד מאמן כושר אישי, מדריך רכיבה ויבואן ציוד שטח- ת"נ). כמדריך ומאמן כושר ורכיבה ליוויתי ותמכתי במשך השנים בחברים שיצאו למרוץ ושמח שעכשיו הגיע תורי לחוות אותו ולהגשים את החלום".
האם שגרת האימונים שונה משגרת האימונים למרוצים בארץ?
אלעד: "בשנים האחרונות אני מתחרה מידי פעם ולא ממש מתאמן למרוצים...
לקראת הרומניאקס שמתי דגש בעיקר על רכיבות נפח ארוכות, ניווט עם gps , בשילוב עם אימוני הכושר הרגילים שלי. התאמנתי בין 5-6 אימונים בשבוע כדי להרגיל את הגוף לעומס יומיומי והתאוששות מהירה".
ולא נסיים בלי תודות...
אלעד: "קודם כל לאשתי המדהימה שתומכת, מפרגנת וסובלת את כל קשקושי האופנועים כל הזמן ולמשפחה שתמיד שם כשצריך ובעיקר אמא שלי שמגיל צעיר ועד היום תמכה בשיגעון. תודה לחברים שיגיעו לעודד וללוות ותודה גדולה לספונסרים: TwoRide ,Dirt-X

צילום: תמר נתנוב, אתר השטח

גיא נורסלע - סילבר

אנו שמחים להכיר לכם גם את גיא נורסלע.
גיא בן ה 16 מתחרה על בטא 200 בקטגוריית הסילבר.
גיא רוכב חמש שנים בלבד, כאשר בשלוש השנים האחרונות הוא מתחרה המירוצים בארץ ובחו"ל וההישגים שלו מדהימים- על אחת כמה וכמה ביחס לזמן שהוא רוכב.
השנה התחרה גיא בארץ בקטגוריית ה-E1 (מקצועית קטנה). ההישג הכי חשוב שלו במירוצים בארץ הוא מקום שני כללי בסבב האחרון של 2018.
בחו"ל ניצח גיא את קטגוריית האיירון ברומניאקס 2017 (!!!). זה הרומניאקס השלישי שלו ובנוסף הספיק השנה להשתתף באליפות אינדורו ספרינט ואליפות אקסטרים אינדורו באנגליה.
לגבי שיגרת האימונים לפני מרוץ בחו"ל מספר נורסלע שהיא קצת שונה האימונים למירוצים בארץ- מתאמנים יותר אקסטרים אינדורו ופחות אינדורו קלאסי/מוטוקרוס.
ואיך אפשר לסיים בלי תודות?
נורסלע: "הספונסרים שלי הם מטרו מוטור, ארנב אנרגיה, בטא ישראל שנתנו לי הזדמנות מדהימה לרכב איתם ותומכים בו במירוצים בארץ ובחו"ל.
תודה מיוחדת להורים שלי שבלעדיהם שום דבר לא היה אפשרי ואני מעריך את זה מאוד".
מערכת אתר השטח הישראלי מאחלת בהצלחה לנורסלע. נתראה ברומניה

קרדיטים לתמונות: vision media ,gonner snaps ומשפחת נורסלע

טל איזנבנד - סילבר

הרוכב הבא שנכיר לכם הוא טל איזנבנד.
בן 32, מתחרה בקטגוריית הסילבר על גבי ktm 300 tpi 2020.
איזנבנד התחיל לרכב על אופנועים בשנת 2009 עם שחרורו מהצבא. 3 שנים מאוחר יותר התחיל להתחרות במרוצי האנדורו והמוטוקרוס בקטגוריה העממית.
ב 2014, בעקבות הישגיו בשורות הקטגוריה העממית, עלה לקטגוריה המקצועית בליגת האנדורו.
בשנים 2017 ו- 2018 קוטף איזנבנד את המקום הראשון בקטגוריה המקצועית הפתוחה והופך לאלוף ישראל שנתיים ברציפות בקטגורית ה-E3.
כיום הוא מתחרה בקטגורית ה-E2 - מקצועית בינוניות, על גבי ktm 250tpi ומדורג במקום ה 4 בקטגוריה.
שאלנו עת טל לגבי האימונים לרומניאקס ועל הבחירה דווקא במרוץ הזה וכך הוא השיב: "אני מתכונן כחצי שנה למרוץ הבין לאומי הראשון שלי באופנועים רד בול רומניאקס. האימונים הם קשוחים וארוכים ולפעמים גם כואבים. אפשר להגיד שהשיא היה לפני חודש ברומניה עצמה כשטסתי עם חברים שגם הם מתחרים ברומניה השנה בקטגוריית הסילבר ועם גיל קינן, כוכב הארד אנדורו, שסיים פעמיים את הרומניאקס בקטגורית הסילבר בשנים קודמות. ברומניה חברנו לבחור קשוח ששמו אלכס טארה אשר פשוט גרם לנו להבין שאנחנו יכולים להתאמן הרבה בישראל, אבל שום דבר לא דומה וקשה כמו ברומניה.
במשך 4 שנים אני נוסע כל שנה עם חברים לרכב בהרי הקרפטים של רומניה. ובפעם האחרונה שלי שם היתה מסיבת הרווקים שלי על האופנוע, אז החלטתי שאם אני אחזור לפה בפעם החמישית זה יהיה בשביל להתחרות ברומניאקס".
וכמובן שלא נסיים בלי תודות:
איזנבנד: "זאת הזדמנות טובה להודות שהרבה תמיכה הגיעה מקבוצת המרוצים של ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית ktm, שהיא מורכבת מרוכבים שהם חברים טובים ושותפים לאימונים הקשים. רון קדשאי, גוטמן, כרמי, גיא... אפשר להגיד שהעברנו את האימונים בכיף גדול, שזה החלק הקשה.
ומעבר לעזרה של ד.ל.ב. כולם יודעים שהכל מתחיל מהבית, אז תודה לאישתי שתומכת וגרמה לי ללכת על זה עד הסוף".

צילום: תמר נתנוב, אתר השטח

איציק קלנר - סילבר

תכירו את חלוץ הישראלים ברומניאקס, הלוא הוא איציק קלנר.
קלנר בן ה-48 יתחרה השנה בקטגוריית הסילבר על גבי Beta 250 racing.
ב-30 השנים שהוא רוכב, הספיק קלנר להתחרות בארץ בכל ענף, ליגה וקטגוריה.
בחו"ל התחרה הבחור כבר 4 פעמים בעבר, כולן ברומניאקס (3 פעמים בקטגוריית הברונז ופעם אחת בסילבר).
קלנר מדגיש כי האימונים למרוץ בסדר גודל של הרומניאקס שונים לגמרי מאימונים למרוצים בארץ, אבל רגע אחרי שביקשנו ממנו לפרט, הוא יצא לעוד אימון...
ולמה דווקא רומניאקס?
קלנר: "רומניאקס כי שם התחלתי, ושם נתקעתי..."
הספונסרים של קלנר הם- מטרו, בטא וארנב אנרגיה.
ובנוסף הוא מנצל את הבמה כדי למסור תודות למשפחה, חברים, קהילה ושימסי.
בהצלחה קלנר, אנחנו נהיה שם איתך וניתן פוש בעליות (או לפחות קריאות עידוד).

צילום: עומרי גוטמן

סוף סלע - גולד

תכירו את הרוכב הישראלי הראשון שיתחרה בקטגוריית הגולד ויתייצב על קו הזינוק עם רוכבי האנדורו הטובים בעולם- סוף סלע בן ה 16, אשר יתחרה ע"ג KTM 300 EXC.
סוף רוכב מגיל 4, כשהצטרף לטיולי שטח במדבר עם המשפחה ובגיל 8 התחיל להתחרות ולקחת את הספורט יותר ברצינות.
בשנים הראשונות בהן התחרה, הגיל הוא זה שהכתיב את הקטגוריה, כך שההתחלה הייתה בקטגוריית הסופר ג'וניורים ובגיל 11 עבר סוף לקטגוריית הג'וניורים. כשהגיל אפשר לעלות לקטגוריית הבוגרים, עלה סוף כמעט מיד לקטגוריה המקצועית.
8 השנים בהן סוף משתתף במרוצי האנדורו והמוטוקרוס בארץ רוויות הישגים ופודיומים.
סוף הוא הספיק להתחרות במרוצים רבים בחו"ל, כולל הקשוחים ביותר. ב 3 שנים האחרונות הוא השתתף באליפות אירופה וצרפת במוטוקורס (לאחרונה גם כבש את הפודיום באחד הסבבים של אליפות צרפת - ת"נ), במספר סבבים באליפות אנגליה באנדורו, ב SEA TO SKY, בארצברג (!) ועוד...
זהו הרומניאקס הרביעי של סוף, אשר היה הרוכב הצעיר ביותר שהשתתף וסיים את המרוץ עוד בטרם מלאו לו 13 שנים. סוף התחיל את דרכו ברומניאקס בקטגוריית האיירון, שנה לאחר מכן עבר לברונז, בשנה שעברה סיים במקום ה 18 בקטגוריית הסילבר במסלול שהרוכבים הגדירו כקשה ביותר בכל 15 השנים בהן התקיים המרוץ והשנה, כאמור, יתייצב סוף על קו הזינוק של קטגוריית הגולד!!!
שאלנו את סוף על האימונים לקראת האתגר ועל השוני בינם לבין אימונים למרוצים בארץ:
"שגרת האימונים למירוץ רומניאקס היא שונה לגמרי משגרת האימונים למרוצים בארץ. המרוצים בארץ הם לרוב מרוצי הייר סקרמבל בני שעתיים או מרוצי ספיישל טסט בהם מדידת הזמנים היא במסלול שיכול להגיע עד לרבע שעה, בנוסף לכך המסלולים הם לא כל כך קשים מבחינה טכנית. בניגוד לכך הרומניאקס זה מרוץ של חמישה ימים (יום אחד פרולוג וארבעה ימים בהרים) ויום בהרים יכול להגיע עד 10 שעות לפעמים, לכן צריך להתאמן על רכיבה לאורך זמן ארוך בשביל להיות מוכן למרוץ מבחינה פיזית. הרומניאקס זה מרוץ הארד אנדורו, כך שיש הרבה מכשולים מאוד קשים וטכנים (ולפעמים צריך אפילו לדחוף את האופנוע) ולכן צריך לכלול באימונים הרבה אלמנטים טכנים בשביל להכין את עצמך מהבחינה הזאת. דבר נוסף הוא שברומניאקס מנווטים עם ג׳י פי אס ולכן צריך להתאמן גם על זה לפני המרוץ".
למרות שסוף מתחרה במרוצים רבים בחו"ל, שאלנו גם אותו- למה דווקא רומניאקס?
סוף: "בחרתי דווקא ברומניאקס כי אני מאוד אוהב את האתגר של כל שנה לעלות קטגוריה ולנסות לסיים את המירוץ (זה לא דבר פשוט). ההרים ברומניה הם מקום הרכיבה האהוב עלי בעולם ולכן אני כל שנה רוצה לחזור ולרכוב שם".
כמובן שאי אפשר להגיע למרוץ כזה בלי תמיכה ועזרה. מי האנשים שעומדים מאחוריך בכל האתגרים שאתה מציב לעצמך?
סוף: "אני רוצה להודות לדלב מוטוספורט, יבואנית KTM, שעוזרים מאוד בכל הדברים הקשורים לאופנוע.
בנוסף אני רוצה להודות גם ל Fox head Israel, שמפרגנים מאוד עם כל ציוד הרכיבה, לצמיגי מיטאס שעוזרים מאוד עם הצמיגים לרומניאקס.
מעבר לספונסרים התודה הכי גדולה היא למשפחה שלי, שתמיד עוזרת באמת בלי גבולות בכל מה שצריך ואני אוהב אותם ומעריך אותם בלי סוף".
מערכת אתר השטח הישראלי מאחלת לסוף סלע הצלחה ברומניאקס ובכל האתגרים המטורפים שהוא מציב לעצמו וממליצה לכולם לעקוב אחרי הרוכב הכל כך מוכשר, צנוע ונפלא הזה, שמייצג את ישראל במקומות רבים בעולם.

צילום: תמר נתנוב, אתר השטח

רונן כהן - סילבר

אתר השטח הישראלי שמח להכיר לכם את רונן כהן בן ה-49, אשר יתחרה בקטגוריית הסילבר כשהוא רוכב על גבי KTM300 2020.
כהן רוכב על דו גלגלי כבר 30 שנה והשתתף במרוצים בארץ ובחו"ל. בארץ הוא כבש מספר פודיומים בקטגוריות העממית והסניורים (רוכבים מעל גיל 40).
זהו הרומניאקס השלישי של כהן, אשר התחרה ב-2013 וב-2015 בקטגוריית הברונז. ב-2015 סיים בסביבות המקום ה-30 המכובד בקטגוריה. בנוסף לרומניאקס התחרה בשנת 2017 במרוץ ה SEA TO SKY.
שאלנו גם את כהן- למה דווקא רומניאקס? והתשובה שלו תעשה לכולכם חשק לעלות על מטוס ולחפש את חברת השכרת האופנועים הקרובה ביותר:
כהן: "כי אין על החוויה והעוצמה בגן העדן של האנדורו העולמי".
הספונסר של כהן הוא מוסך ומרכז שרות "מוטוריקה", הוד השרון.
תודות נוספות?
כהן: "לאשתי המדהימה שתומכת ומפרגת לאורך כל הדרך. מעורבת מתעניינת ושולטת בפרטים...ולמשפחתי בכלל. לחבריי בצוות מצומצם שאיתם אני רוכב שנים באחלה הרמוניה - אודי לפיד עמית בר ויוסי גוטמן. לקהילת הרוכבים שיש בה אנשים משובחים ומפרגנים, לדני וצוות מוטוריקה המיומנים והמחויבים ולחברים לחיים ממעגלים שונים.

זיו כרמי - גולד

אם יצא לכם לעקוב אחרי הכתבות שלנו על משתתפי הרומניאקס, בודאי נתקלתם בעובדה שיש לישראל נציג בקטגוריית הגולד. השבוע קיבלנו אישור לכך שיש שני מתחרים שקראו תיגר על הקרפטים.
במהלך החודש האחרון, אחרי שכל מי שדיברנו איתו אמר שהוא משתתף בודאות אבל הוא לא הופיע ברשימת המשתתפים... החלטנו שהכי פשוט זה להתקשר ולשאול את המקור. על הדרך שאלנו אותו עוד כמה שאלות...
אתר השטח הישראלי שמח להכיר לכם את זיו כרמי, שכמו שכבר כתבנו בהקדמה, יתחרה בקטגוריית הגולד כשהוא רוכב על גבי KTM 300 2019.
זיו בן ה-35 רוכב ומתחרה כבר 19 שנים.
כיום הוא משתתף באליפות ישראל באנדורו בקטגוריה המקצועית E3 ולפני שעלה ל-E3 הספיק לקטוף את תואר אלוף ישראל בקטגוריה E2.
בעבר התחרה גם באליפות הארץ במוטוקרוס.
כרמי יצא למספר רב של מרוצים בחו"ל וחזר עם לא מעט הישגים:
*** סיקסדייז פינלנד 2011 - מדליית כסף.
*** סיקסדייז סרדיניה 2013 - מדליית זהב.
*** רומאניקס 2015 - פודיום מקום שלישי.
*** רומאניקס 2016 מאמן ומלווה של גיא נורסלע למקום ראשון בקטגוריית האיירון.
*** מוטוקרוס האומות, איטליה 2016.
*** רומאניאקס 2017 מאמן ומלווה של רן יוחאי בקטגוריית האיירון.
*** סיקסדייז ספרד 2017 - מדליית זהב.
*** מוטוקרוס האומות, אנגליה 2017.
שאלנו את זיו לגבי האימונים לפני הרומניאקס ואם הם שונים מהאימונים למרוצי האנדורו בארץ.
כרמי: "שגרת האימונים למרוץ אקסטרים שונה לחלוטין משגרת האימונים לאליפות ישראל. מדובר באימונים ארוכים מאוד, בתוואי שטח טכני אקסטרים כאשר מיומנות השליטה באופנוע לא נמדדת בזמן/מהירות רכיבה, אלא ביכולת לעבור מכשולים ותנאי שטח קשים ביותר ולכן יש לשנות את מכלול התפיסה מאנדורו קלאסי לאנדורו אקסטרים.
ולמה דווקא רומניאקס?
"בגלל האתגר והחוויה המטורפת".
הספונסרים של כרמי הם:
דלב מוטוספורט בע"מ
יוחננוף - סופר שוק לכולם
צמיגי מישלין
שמני פוטוליין
ציוד רכיבה - קטמ אביזרים
כרמי מבקש להודות למספר אנשים נוספים:
"תודה למשפחה המדהימה שלי ולאשה המיוחדת שלי שתמיד שם בשבילי ועושה כל שאפשר שאמשיך להצליח באתגרים הקשים.
תודה לנותני החסות, שבלעדיהם אי אפשר להגיע להישגים בינלאומיים.
תודה מראש לצוות המלווה הפרטי שלי בראשות ברטי, חננאל, עוזי ובועז שיילוו אותי לאורך המרוץ".


צילום: אלבום פרטי

יוסי גוטמן - סילבר

אנו שמחים להציג לכם את יוסי גוטמן ,אשר יתחרה השנה בקטגוריית הסילבר על גבי KTM 300 TPI.
גוטמן בן ה-48 רוכב כ-25 שנים ומתחרה שנים רבות באליפות ישראל באנדורו כשהוא חלק מקבוצת המירוצים של KTM.
בשנת 2016 קטף גוטמן את תואר אלוף ישראל בקט' C3 (עממית פתוחה) ובשנת 2017 שמר על התואר. ב 2018 עבר להתחרות בקטגוריית הסניורים וסיים במקום השני באליפות הארץ.
גוטמן התחרה גם בחו"ל וב-2013 סיים את הרומניאקס בקטגוריית הברונז. ב-2017 השתתף ב SEA TO SKY וסיים את המרוץ כשהוא בקטגוריית הסילבר.
מה לגבי אימונים?
גוטמן: "מבחינת אימונים התחלתי להתאמן ולהעלות נפח וכושר, אבל פציעה בכף יד שמאל עצרה לי את שגרת האימונים לחודש וחצי. לא יוצא מוכן כמו שרציתי, אבל יוצא נחוש כמו שאני יודע".
והתודות למי?
גוטמן: "רוצה להודות בראש ובראשונה לאשתי והילדים שחווים איתי את כל הספורט המטורף הזה. תודה ענקית לדלב מוטוספורט שתומכים בי ומאמינים בי. תודה למוסך מוטו פאן על כל העזרה והתמיכה. לחנות מוטוליין על הסיוע. וכמובן לחברים שרצים איתי לאורך תקופה ארוכה- אודי לפיד, רונן כהן ועמית בר. תודה לכל מי שעזר בדרך.
בהצלחה לגוטמן. אנחנו נעקוב בדריכות.

צילום: אלבום פרטי

רז נהוראי - איירון

תכירו את את רז נהוראי.
נהוראי בן ה-57, מתחרה בקטגוריית האיירון וירכוב על KTM250TPI.
נהוראי רוכב כ-17 שנים והתחרה בעבר בראלים עם מספר פודיומים בקטגוריה העממית.
בעונה האחרונה הוא מתחרה בקטגוריית המתחילים מכיוון שאין משתתפים בקטגוריה המתאימה (סופר סניורים). גם העונה הספיק להיות על הפודיום, כולל במקום הראשון.
שאלנו את רז לגבי מירוצים בחו"ל, שיגרת האימונים וכמובן- למה דווקא רומניאקס?
נהוראי: "מעולם לא השתתפתי במירוץ בחו"ל. שיגרת האימונים לרומניאקס אינטנסיבית מאד לעומת רכיבות סופ"ש לליגה המקומית. למה רומניאקס? בגלל האתגר המטורף שכרוך בלהשתתף במירוץ הזה בגיל שלי".
אם שם המשפחה של רז מצלצל לכם מוכר, זה לא במקרה. עוז נהוראי, הראשון לפתוח את סדרת הפוסטים על מתחרי הרומניאקס, הוא הבן של רז.
אתר השטח הישראלי יודע שלצאת להתחרות במירוץ בסדר גודל כזה כרוך בלוגיסטיקה והכנות רבות. למי מגיע תודה?
נהוראי: "אני הספונסר שלי ושל עוז. תודות לאישתי שסובלת את טירוף האימונים שלי, לאלי פרידמן שדוחף אותי לקצה באימוני כושר ומלמד אותי לא לא להשבר כשקשה בקצה, לאורן זכור שמשך אותי להתחזק באימוני סיבולת של טיפוס הרים וכמובן Lee Walters שהדריך, כיוון, לימד והשפיע מאד על הרכיבה שלי".
אנחנו נהיה בפיניש ליין בשביל התמונה של רז ועוז על רקע שער הרד-בול.

צילום: אלבום פרטי

רון קדשאי - סילבר

אנו שמחים להכיר לכם את רון קדשאי, אשר יתחרה השנה בקטגוריית הסילבר.
קדשאי בן ה-19 רוכב כבר 15 שנים ולפני 4 שנים התחיל להתחרות במרוצי האנדורו בארץ בקטגוריה המקצועית הקטנה- E1.
את שנת 2017 סיים במקום השלישי באליפות הארץ והשנה ניצח את המרוץ הראשון בליגה.
ב-2017 יצא קדשאי להתחרות במרוץ הסיקס דייז שהתקיים בצרפת וחזר משם עם מדליית ארד.
שאלנו את קדשאי האם האימונים לרומניאקס שונים מאימונים למרוצי האנדורו בארץ?
קדשאי: "השוני הוא בעיקר בתדירות גבוהה יותר של אימונים ובנוסף לרומניאקס עבדתי יותר על טכניקה ומעבר מכשולים לעומת עבודה על מהירות באימונים למרוצים בארץ".
קדשאי מבקש להודות למשפחה ובמיוחד ליעל שתלווה אותו בימי המרוץ וכמובן לספונסרים:
דלב מוטוספורט, צ'אמפ פאקטורי זיו כרמי וקטמ ואביזרים וציוד.

עמית בר - ברונז

שמחים ונרגשים להכיר לכם את עמית בר, עוד שבועיים בן 48.
בר, נשוי + 4, התחיל לרכוב לפני כ-6 שנים, אחרי שהסתכל בקנאה רבה ברונן כהן ואודי לפיד - חברים קרובים מאוד שלו מזה שנים .
זו הפעם הראשונה שבר מתחרה ברומניאקס והוא נרשם לקטגוריית הברונז .
מה לגבי מירוצים אחרים? יצא לך להשתתף בעבר?
בר: "התחרתי בחו"ל ב-Sea to Sky 2017 וסיימתי בקטגוריית הברונז".
ולמה דווקא רומניאקס?
בר: "רומניאקס כי חייבים לעשות על זה V. זה Mein event של התחום".
מה לגבי רכיבות בארץ ואימונים לקראת המרוץ?
בר: "בארץ אני רוכב באופן קבוע עם רונן, אודי וכמובן עם יוסי גוטמן האליל ...
אנחנו מתכוננים לתחרות כחצי שנה. רכיבת אמצע שבוע, לרוב טכנית בעיקרה, ורכיבת נפח ארוכה בשישי.
בנימה אישית אוסיף שאני "חולה" על הספורט הזה ולפעמים מצטער שהתחלתי אותו מאוחר מדי. זה הפסיכולוג שלי".
ולסיום- לא פחות, אם לא יותר חשוב- למי אתה רוצה להודות לפני הזינוק?
בר: "אז קודם כל לאשתי היפה שהתוודעה לעולם הזה עמוק בתוך הנישואין שלנו. תמיד מקבלת ומאפשרת.
לחברים הקרובים שמושכים אותי איתם מהדקה הראשונה - רונן , אודי וגוטמן .
למוסך מוטופאן- צחי והצוות על התמיכה והציוד לתחרות.
מקווה לסיים ועם חיוך גדול.
גם אנחנו מקווים שתסיים עם חיוך, זה מצטלם נפלא...

צילם: רמון בידר

אתר השטח מאחל בהצלחה לכל המשלחת הישראלית