מוטו גוצי V85TT אדוונצ'ר - אופנוע חדש שהושק בישראל הינו בעל מנוע בנפח 853 סמ"ק בתצורת V רוחבי המפיק 80.2 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט של 8.5 קג"מ המושג ב-5,000 סל"ד.
האופנוע החדש זמין גם בגרסת A1 לבעלי רישיון מוגבל עם 46 כ"ס
מוטו גוצי משיקה בארץ את ה-Moto Guzzi V85TT, אופנוע תיור ארוך טווח - אדוונצ'ר, חדש בעל יכולת דו שימושית לשטח ולכביש. דגם זה עוצב כמחווה לתקופת אופנועי הראלי של סוף שנות ה-80 מהמאה שעברה והוא מותאם חוויית הרכיבה והטיולים, כאופנוע אדוונצ'ר-תיור-קלאסי הראשון מסוגו בעולם הדו-גלגלי. מחיר גרסת הבסיס של ה-V85TT יעמוד על 86,000 שקלים כולל מע"מ, מיסים ואגרות רישוי.
שלדה
העיצוב הדגם החדש שואב השראתו מדגמי ה-V65 Baja וה-V75 Baja עימם התחרתה מוטו גוצי בראלי פאריז דקאר בשנים 1986-87. השלדה תוכננה על בסיס הידע שנצבר מדגמי ה-V7 וה-V9 הוותיקים, אך השלדה החדשה, שנועדה לחדד ולשפר את הביטחון בחלקו הקדמי של האופנוע בעת ביצוע פניות, קלה יותר ב-2.5 ק"ג מהשלדות עליהן היא מבוססת. השלדה עשויה צינורות פלדה בפרופיל עגול כשהמנוע משמש בה כגורם נושא עומס, מאפשר תכנון שלדה קשיחה ויציבה. ישנו דגש על התאמת האופנוע לרוכבים במגוון גבהים ומשקלים. גובה המושב 835 מ"מ המאפשר לעבור בנוחות ממצב ישיבה לעמידה על הרגליות. כל המנופים והרגליות שבשימוש הרוכב ניתנים לכיוון.
ה-V85TT מצויד במערכת הנעה אחורית מסוג גל הינע (דרייב-שאפט).
משקל: 208 ק"ג "יבש" ו- 230 ק"ג רטוב ומלא דלק (מיכל דלק בנפח של 23 ליטרים).
חישוקי הגלגלים בקוטר 19" (במידה 110/80) מלפנים ו-17" מאחור (במידה 150/70). הגלגלים מצוידים בצמיגי מצלר Tourance.
מתלים ובלמים
בהתאם לייעוד הדו שימושי של ה-V85TT, הוא מצויד במהלך מתלה של 170 מ"מ מלפנים ומאחור. מרווח הגחון עומד על 210 מ"מ. המתלה הקדמי הוא מסוג USD ("הפוך"), בקוטר 41 מ"מ ובעל אפשרות כיוון למהירות ההחזרה ולעומס הקפיץ.
המתלה האחורי הינו מסוג מונושוק עם מיכל נפרד, ממוקם על צידה הימני של הזרוע האחורית הא-סימטרית. הבולם מציע אפשרות לכיוון עומס הקפיץ עם ברז בחירה בין 7 מצבים. מערכת ה-ABS היא מתוצרת Continental הגרמנית מדגם ה-MK100 (שני ערוצים) השולטת במערכת הבלימה של Brembo האיטלקית. זו מערכת בעלת קליפרים רדיאליים בעלי ארבע בוכנות כל אחד וזוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ. הדיסק האחורי הינו בקוטר 260 מ"מ ונשלט על ידי קליפר בעל 2 בוכנות.
מנוע
מנוע בנפח 853 סמ"ק בתצורת V רוחבי, עם 90 מעלות בין הצילינדרים ובעל שני שסתומים לכל צילינדר. המנוע מקורר אוויר ועומד בתקן יורו4 המחמיר. תודות לקוטר ומהלך הבוכנה החדשים (77X84 מ"מ) ושימוש בחלקים חדשים רבים וקלי משקל כמו שסתומי פליטה עשויים טיטניום, מפיק המנוע החדש 80.2 כ"ס המושגים ב-7,750 סל"ד – יחס של כמעט 100 כ"ס לליטר. המומנט הוא 8.15 קג"מ המושגים ב-5,000 סל"ד. עקומת המומנט עצמה מורגשת ושימושית כבר מ-3,500 סל"ד. הדגם זמין גם בגרסת A1 לבעלי רישיון מוגבל עם 46 כ"ס. המנוע נשלט באמצעות מצערת מסוג Ride By Wire ומאפשר, דרך שימוש במסך השעונים מסוג TFT צבעוני, בחירה בין שלושה פרופילים שונים בניהול המנוע ושאר מערכות הבטיחות: Road, Rain ו-Off Road.
טכנולוגיה ואבזור
מסך ה-TFT הצבעוני של ה-V85TT מציע אפשרויות שליטה במערכת בקרת האחיזה, בקרת השיוט (המאפשרת את קביעת המהירות באמצעות שימוש בכפתור יחיד על הכידון), ה-ABS ומפות ניהול המנוע. לצידו, ומול כידון האופנוע, ממוקם שקע USB. ה-V85TT מצויד במגן גחון עשוי אלומיניום, מגני ידיים משקף להגנה מהרוח, רגליות רוכב מצוידות בגומי לשיכוך זעזועים ורגליות ההילוכים והבלם הן אקסצנטריות וניתנות לכיוון. תאורת האופנוע, מלפנים ומאחור היא כולה תאורת LED.
ה-V85TT זמין בצביעות אדום, אפור וכחול.
דגם ה-Evocative
דגם ה-Evocative נבדל בצביעה ייחודית, בה השלדה היא אדומה בלבד, ומכלולי המעטפת משלבים בין 3 צבעים, וכוללים גם את מגני הטלסקופים. המושב בדגם מיוחד זה עשוי סקאיי ובעל מראה של זמש הפוך. התפרים בו כפולים וכוללים את לוגו מוטו גוצי רקום (ולא מודפס). צמיגי הגרסה זהים במידותיהם לצמיגי הגרסה הרגילה, אך הם מתוצרת מישלן ומדגם Anakee Adventure.
מחיר גרסת ה-Evocative של ה-V85TT יעמוד על 88,000 שקלים כולל מע"מ, מיסים ואגרות רישוי.
ה-V85TT Evocative זמין בצביעות אדום-צהוב-לבן ואדום-לבן-שחור.
תגובות