באירוע עיתונאים רב משתתפים ביער בן שמן, השיק יבואן אופנועי KTM לישראל את ליין אופנועי האנדורו של ק.ט.מ. מסדרת EXC החדשים והעדכניים לשנת 2020.
היה חם ולח וגם האחיזה לא משהו... אבל האופנועים המשובחים ובראש ה-150 החדש והמוזרק, נתנו את הטון
בחליפת הבורדו: זיו כרמי - סוכן KTM ורוכב על ישראלי
דגמי האופנועים לשנת 2020 מתוצרת ק.ט.מ. כוללים את הדור השני של אופנועי האנדורו עם מנועי שתי פעימות מוזרקים מסדרת TPI בנפח 250 ו-300 סמ"ק, את אופנוע האנדורו החדש - שתי פעימות - דו"פ, מוזרק TPI בנפח 150 סמ"ק ואת אופנועי האנדורו ממשפחת דגמי ה-4 פעימות EXC-F אשר קיבלו ראשי מנוע חדשים ומערכות קירור מוגדלות.
היצע האופנועים המשווקים בישראל יכלול את דגם ה-150 דו"פ החדש ואת ה-250 וה-300 דו"פ, לצד דגמי ה-4 פעימות, ה-250, 350, 450 ו-500, כולל גרסאות ה-SIX DAYS שעוצבו עבור המרוץ היוקרתי וכמו גם מהדורה מוגבלת של הדו"פ המוזרק 300 EXC TPI, בגרסת האקסטרים ERZBERG RODEO
בחליפת האלפין סטאר הכחולה: צביקה כהן - כתב ומדריך אופנועים באתר השטח
דגמי 2020 כוללים ככתוב, גם את הדור השני של סדרת ה-TPI ואת האופנוע הדו"פ החדש בנפח 150 סמ"ק. אופנועים אלו הם החשובים ביותר אצל היצרן האוסטרי, הם יצרו מהפיכה של ממש בעולם אופנועי האנדורו, בעת השקתם בשנת 2018, והם האחראים לכך כי האופנוע הנמכר ביותר בישראל בשנת 2018 הוא הדו"פ המוזרק EXC 250 TPI. לראשונה בעולם השימוש באופנועי שתי פעימות הפך נגיש לכלל קהל הרוכבים, גם מהבחינה הטכנית שמקלה על התדלוק (עם הפרדה של מיכל השמן ממיכל הדלק - כנדרש באופנועי שתי פעימות), זיהום האוויר המופחת, ללא נזילות שמן מהאגזוז וכו' אך בעיקר בזכות הפיכתם של המנועים הקטנים לגמישים עם רצועת כוח רחבה ובלתי מפתיעה מבלי לפגוע במומנט ובהספק המרבי - דבר ההופך את האופנועים הדו"פים לידידותיים עבור קהל רוכבים רחב יותר - ממתחילים ועד לאלופי העולם.
השינויים העקריים במנועי השתי פעימות החדשים כוללים תוספת של חיישן לחץ ברומטרי על מנת לשפר את מערכת הזרקת הדלק הממוחשבת, מפות ניהול מנוע חדשות, תיבת אוויר חדשה עם מיקום טוב יותר לפילטר האוויר לטובת שיפור הזרימה וכן קלות הטיפול בו, מעבר חדש של אוויר במצב סרק לשיפור עבודת המנוע בסל"ד נמוך והתנעה קרה, אגזוז חדש, מכל שמן חדש המחובר לשלדה עם חיבורים גמישים, סינון שמן משופר ועוד. בנוסף לכך, הותקן אלטרנטור חדש בהספק של 196 וואט עם מצבר ליתיום קל יותר.
בסיבוב ההתרשמות הקצר שערכנו עם EXC 150 TPI החדש הורגש שיפור משמעותי בתגובת המנוע. עדיין בסל"ד נמוך המנוע חלש (בודמה לדגמי ה-125 הוקדמים), אך המנוע מאפשר האצה גם מסל"ד נמוך ובעיקר מספק כוח רב ואף לאורך משרעת סל"ד רחבה (באופן יחסי) בסל"ד גבוה וללא התפרצות - נוח ומאוד שימושי לרוחב, עד כדי כך שהצלחנו לבצע זמני הקפה טובים יותר של המסלול עם ה-150 מאשר עם המנועים הגדולים יותר.
KTM שתי פעימות מוזרק בנפח 250 סמ"ק מודל 2020
KTM שתי פעימות מוזרק וחדש בנפח 150 סמ"ק מודל 2020
דגמי 2020 בכלל ובפרט אופנועי ה-4 פעימות עברו שינויים בשלדה ובמתלים. השלדות כולן עברו חיזוקים, כדי לעשותן עמידות יותר לכוחות פיתול ולכולם הורכבו מקדימה מתלי WP מסוג EXPLOR בהם קפיצים משופרים ובוכנה חדשה ומאחור בולם ה-PDS הייחודי לאופנועי KTM.
דגמי ה-4 פעימות ובעיקר ה-250 סמ"ק קיבלו ראש מנוע חדש לשיפור הביצועים, תגובות המנוע ועמידות בתנאים קשים וכן מצמד חדש. מערכות הקירור שופרה על ידי הגדלת הרדיאטורים וכונסי האוויר, הכנה למאוורר שני, הגדלת משאבת המים וכן צינור המים הראשי במנוע.
אנחנו רכבנו על דגם 450 EXC-F באופן שרק פיתה אותנו לצאת איתו למסע מדברי ארוך (של כמה ימים...).
450 EXC-F אופנוע 4 פעימות
משפחת דגמי ה-2 פעימות EXC :
משפחת דגמי ה-4 פעימות EXC-F :
בתחילת השבוע השיקה ד.ל.ב - יבואנית פולאריס וק.ט.מ. את ציוד הרכיבה האמריקאי המאוד איכותי של KLIM, הכולל חליפות שטח ואדוונצ'ר, שלל קסדות, כפפות, תיקים, ביגוד יום-יומי ועוד מגוון רחב של דוגמאות, צבעים ומידות גם לגברים וגם לנשים ולכל מותגי הדו-גלגלי. חלק ממוצרי KLIM משווקים עם אחריות ל- 5 שנים למקרה של נזק כתוצאה מתאונה!
KLIM משלבת בציוד ובביגוד שהיא מציעה את את המוצרים של החברות הטובות בעולם בתחומן: GORE-TEX 3M, CORDURA, KEVLAR, VELCRO, COOL MAX, YKK והמיגונים כוללים בביגוד את שכבת ה- D3O ההמציעה ספיגה ופיזור אנרגיה ובקסדות את מיגון ה-KOROYD הייחודי במבנה חלת הדבש.
תגובות