שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ב.מ.וו. BMW x5 פלאג-אין-היבריד צפויה להגיע בנובמבר

ב.מ.וו. BMW x5 בגרסת פלאג-אין-היבריד צפויה להגיע ארצה בנובמבר 2019 ותימכר במחיר של 599 אלף ש"ח

הדגם החדש עם 394 כ"ס, מערכת הנעה היברידית של BMW ועם טווח נסיעה חשמלי של כ-77 ק"מ.

BMW X5 xDrive45e כוללת יחידת הנעה היברידית נטענת (פלאג-אין). היחידה משלבת בין טכנולוגיית מנועי הטורבו-בנזין (TwinPower Turbo (BMW יחד עם טכנולוגיית ההנעה החשמלית eDrive.

יחידת ההנעה החדשה מורכבת ממנוע 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר עם 286 כ"ס לעומת 4 צילינדרים, בנפח של 2.0L והספק של 313 כ"ס בדגם הקודם. הדור החדש של יחידת ההנעה החשמלית eDrive מספק 112 כ"ס, בעל סוללת ליתיום-יון עם קיבולת אחסון גדולה במיוחד של 24KW לעומת 9.2KW בדגם הקודם, ומערכת אלקטרונית מפותחת עוד יותר לניהול חכם של אנרגיה.

מנוע הבעירה הפנימית והמנוע החשמלי מעבירים את כוחם לדור האחרון של תיבת הילוכים Steptronic בעלת 8 הילוכים, ולמערכת ההנעה החכמה לכל הגלגלים XDrive של BMW. באופן זה, מומנט ההנעה מועבר לכל ארבעת הגלגלים בעת נהיגה על חשמל בלבד, וכן בעת שימוש במנוע הבעירה הפנימית ואף בשתי יחידות ההנעה.

הדגם החדש מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות – הפחתה של יותר משנייה אחת בהשוואה לדגם הקודם. המהירות המרבית בנסיעה על חשמל בלבד עלתה מ-120 ל-140 קמ"ש. הטווח החשמלי שלו עומד כעת על כ-77 ק"מ (NEDC), כמעט פי שלושה מקודמו.
צריכת הדלק המשולבת של ה-BMW X5 xDrive45e החדש הופחתה ל- 2.5 ליטר ל-100 ק"מ.

בדגם החדש, מערכת הבלימה הרגנרטיבית משתפת פעולה עם מערכת הניווט והמצלמה והרדאר הקדמיים (המשמשים את מערכות הבטיחות והנהיגה הסמי-אוטונומית) ומחליטה על עוצמת ההאטה בעת עזיבת הרגל מדוושת הגז בהתאם לתוואי הנסיעה ומצב התנועה מלפנים. באמצעות כך יודע הרכב מתי לעשות שימוש משמעותי בבלימה הרגנרטיבית ולאגור כמה שיותר אנרגיה (לדוגמא – בשעה שישנו רכב מלפנים) המתבטאת בטווח נסיעה חשמלי מורחב, ומתי לגלוש ללא התנגדות כלל (לדוגמא – בכביש פנוי מתנועה), ללא בזבוז אנרגיה כלל.

בדומה לגרסאות הדגם האחרות, הדגם החדש גדול בהרבה מקודמו, עם רוחק סרנים ארוך ב-42 מ"מ מקודמו (עומד כעת על 2,975 מילימטרים), גידול של 36 מ"מ באורך הרכב (ל-4,922 מ"מ), תוספת של 66 מ"מ לרוחב (כעת 2,004 מילימטרים) ותוספת של 19 מ"מ לגובה (ל-1,745 מ"מ).

נפח תא המטען של ה-BMW X5 xDrive45e iPerformance קטן יותר בכ-150 ליטר בלבד. כאשר כל המושבים נמצאים בשימוש, נפח האחסון הוא 500 ליטר; אם משענת הגב של המושבים האחוריים מקופלת כלפי מטה, הנפח הזמין הוא 1,716 ליטר. נפח מיכל הדלק הוא 69 ליטר.

אבזור:

דגם ה-BMW X5 xDrive45e iPerformance החדש ישווק בישראל ברמת אבזור Superior הכוללת: מתלי אוויר אדפטיביים, מערך הבטיחות המקיף Driving Assistant Professional, מערך הקישוריות המלא BMW Live Cockpit Professional, חבילת Parking assistant plus הכוללת את מערך המצלמות ההיקפיות, פנסי חזית LED אדפטיביים, מערכת שמע Harman Kardon עם 16 רמקולים, חלון שמש פנורמי חשמלי (גדול יותר ב-30% מהדגם הקודם), פתיחה חשמלית לדלת תא המטען (כעת גם בחלקו התחתון), כורסאות Comfort מלפנים, מושבים חשמליים מאווררים ומחוממים, ריפוד עור Vernasca, מחזיקי כוסות עם חימום וקירור לשמירה על הטמפרטורה (בין 3 ל-55 מעלות), פקדי קריסטל צלול, חישוקי "21 סגירה רכה "וואקום" לדלתות ועוד.

כמו כן, יוכל הלקוח לבחור בין 2 חבילות עיצוב חיצוניות:

  • חבילת העיצוב xLine, המציעה בתי גלגלים בצבע שחור, מאפיינים חיצוניים בגימור אלומיניום מוברש חישוקים תואמים וכד'.
  • חבילת ה-M-Sport המציעה בתי גלגלים בצבע המרכב, חצאיות צד, פגושים בעיצוב ספורטיבי, מאפיינים חיצוניים בגימור שחור מבריק, חישוקים תואמים וכד'.

הדגם ימכר ב- 599,000 ₪