כביש / ספורט > כתבות

יונדאי איוניק IONIQ עברה מתיחת פנים

יבואנית יונדאי לישראל משיקה את מתיחת הפנים של יונדאי איוניק IONIQ

יונדאי איוניק הושקה בישראל בשנת 2016 (אנחנו הדרכנו את ההשקה - קישור להשקה) והיוותה פריצת דרך עבור היצרן הקוריאני - רכב משפחתי רגיל (ופשוט) הכולל את כל מערכות הבטיחות כמו של רכב יוקרה, אז בשנת 2016.
כנראה שבזכות זה (ובזכות שזכה במכרז של משרד הביטחון ושנבחר להיות רכב המפקדים של צה"ל) יונדאי האיוניק הוא הרכב הנמכר ביותר בישראל לשנת 2018.

מתיחת הפנים של האיוניק כוללת שינויי עיצוב הפנסים, סבכה קדמית מעוצבת חדשה ושינויים קלים בחלקו האחורי של הרכב.
פנים הרכב קיבל עיצוב עדכני הכולל שינוי בקונסולה המרכזית עם מסך צף. שינוי נוסף הינו תוספת של בלם יד חשמלי.

מתיחת הפנים כוללת בדגם ה- Premium תוספת של חלונות כהים, בלם יד חשמלי הכולל פונקציית עמידה בפקקים Auto Hold, מתגי שליטה TOUCH למולטימדיה ולמערכת מיזוג האויר, מנופים בהגה להעברת הילוכים, שמשות כהות מאחור, מגוון של 7 צבעים לבחירה, אפשרות בלימה רגנרטיבית ממנופי העברת ההילוכים בהגה במצב ECO ומערכת מולטימדיה מקורית מהיצרן עם מסך 8 אינץ' הכוללת חיבורי Android Auto ו – Apple Carplay לשיקוף מכשיר הטלפון במסך.

דגם ה- Supreme יקבל בנוסף חיישני חניה היקפיים (קדמיים ואחוריים), תאורת LED קדמית ראשית ואחורית מלאה.

בטיחות

דגם האיוניק Supreme מקבל ציון בטיחות – 8.

מערכת בלימת חירום אוטונומית - AEB, הינה מערכת בטיחות אקטיבית מתקדמת המתריעה בפני הנהג על מצב חירום מלפנים המערב כלי רכב או הולך רגל. המערכת מסוגלת להאט את הרכב עד כדי עצירה מלאה, בהתאם למהירות הנסיעה.

מערכת סיוע אקטיבית חכמה לשמירה על נתיב נסיעה – LKAS, אשר מתריעה בחיווי קולי וויזואלי בעת סטייה מנתיב הנסיעה ללא איתות ואף מפנה קלות את גלגל ההגה חזרה לכיוון הנתיב.

מערכת DAA המתריאה על ערנות הנהג. המערכת מנטרת את דפוסי הנהיגה כדי לסייע בזיהוי נהג עייף ולמנוע תאונות פוטנציאליות. המערכת מנתחת אותות רכב שונים, כגון זווית ההיגוי, מומנט ההיגוי, מיקום הרכב בנתיב ובזמן הנסיעה. בנוסף, הנהג יכול לשנות את הגדרת המשתמש לבחירת רגישות המערכת. אם המערכת מזהה דפוסי נהיגה של עייפות, היא תזהיר את הנהג באמצעות חיווי קולי והודעה על לוח התצוגה במסך.

מערכת SCC בקרת שיוט חכמה המגיבה בהתאם לתנאי הכביש, מאטה בעת הצורך לפי מהירות הרכב מלפנים ומאיצה בחזרה למהירות שהוגדרה.

דגם ה-Supreme כולל בנוסף גם מערכת להתראה על רכב בשטח מת - BSD. מערכת זו נועדה להתריע על רכב מתקרב בנתיב המקביל (בזווית בה שדה הראייה אינו קיים). המערכת מזהה רכב ומהירותו בנתיב אחר ומתריעה בפני הנהג ויזואלית וקולית על רכב ב"שטח מת", על ידי חיווי מהבהב במראות הצד והתראה קולית, במידה ומופעל איתות למעבר נתיב.

מערכת RCTA מערכת התראה על רכב חוצה מאחור; בעזרת חיישני המכ"ם של המערכת היא עוקבת אחר התנועה המתקרבת משני צדי הרכב בעת יציאה מחניה. אם מערכת ה- RCTA מגלה רכב מתקרב, תופיע אזהרה קולית ואזהרה חזותית המוצגת על המסך.

בנוסף ה-IONIQ מגיעה עם 7 כריות אוויר, כולל כרית אוויר לברכי הנהג. מערכת בלמים עם ABS, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת אלקטרונית לחלוקת כח בלימה EBD ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים TPMS לכל צמיג בנפרד.

צריכת הדלק על פי נתוני יצרן עומדת על 4.4 ליטר ל- 100 ק"מ בנהיגה עירונית, ו- 4.1 ליטר ל- 100 ק"מ בנהיגה בינעירונית. ל-IONIQ ההיברידית ציון ירוק 2 ופליטת CO2 העומדת על 92 גרם לק"מ.

המערכת ההיברידית של ה-IONIQ מציעה הספק משולב של 141 כוחות סוס ו-27 קג"מ

מערכת הבלימה ב-IONIQ מותאמת להפיק את המרב אפשרויות הבלימה הרגנרטיבית אשר עוזרת למחזר את האנרגיה הקינטית של הרכב בחזרה לחשמל.

אבזור

ל-IONIQ אבזור הכולל בדגם PREMIUM מראות בצבע הרכב, פנסי איתות במראות, DRL תאורה לנסיעה ביום, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג למושב האחורי, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, SMART KEY - כניסה והנעה ללא מפתח, לוח שעונים עם צג מידע דיגיטלי, חישוקים מסגסוגת קלה 17 אינץ', גלגל הגה וידית הילוכים מצופה עור, חיישן אורות, דיבורית BT, מצלמה אחורית ואפשרות לנטרול מיזוג אוויר במושב לצד הנהג. דגם SUPREME כולל בנוסף לוח שעונים SUPER VISION בעיצוב משתנה בהתאם למצבי הנהיגה, מושב נהג עם כוונון חשמלי, קיפול מראות חשמלי, חיישני חניה היקפיים מקוריים ופנסי LED אחוריים.

ביצועים

מהירות מרבית: 185 קמ"ש

תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש 11.1 שניות

מחירים
דגם ה-PREMIUM ימכר בישראל ב- 137,900 ש"ח
דגם ה-SUPREME ימכר בישראל ב- 140,900 ש"ח


קישור להשקה הדינאמית של יונדאי איוניק בישראל - שנת 2016

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - אהוד

22 באוגוסט 2019 ב 16:03

ומה עם הקיה ?

2

Ogash Ofer

23 באוגוסט 2019 ב 05:55

אורח/ת - אהוד כתב/ה:
"

ומה עם הקיה ?

"
כוונתך לתיאום תוצרת קיה שנקרא NIRO?
אז גם הנירו מקבל מתיחת פנים, אמנם צנועה יותר (כי לנירו יש כבר מסך גדול) אבל זה אכן רכב דומה בתצורת מרכב שונה.
מבחן דרכים לנירו:
https://www.4x4.co.il/article/10994

3

Ogash Ofer

20 בספטמבר 2020 ב 21:34

יונדאי משיקה בישראל את הדגם החדש של יונדאי EV IONIQ ללא שינוי במחיר אשר יעמוד על 159,900 ₪;
הגרסה החשמלית של ה-IONIQ ההיברידי המצליח של יונדאי שהפך לרב מכר עולמי ובישראל נמסר לכ- 37,000 לקוחות.
טווח הנסיעה בדור החדש של ה- IONIQ החשמלית אשר יגיע בגרסת Premium הוא 412 ק"מ בנסיעה עירונית ו- 311 ק"מ בנסיעה משולבת (על פי תקן WLTP) ללא טעינה.