סוף סוף הוא הגיע, אחרי שלוש שנים של המתנה ה- 700 Ténéré הגיע לארץ הקודש ועושה רושם שזה אופנוע שהגיע במטרה לקחת נתח משמעותי מהשוק הגדל של אופנועי האדוונצ'ר.
סיקור ותמונות מההשקה הדינאמית הראשונה לטנרה החדש של ימאהה
החווה האורגנית טור סיני שבפאתי ירושלים והדרכים סביבה היוו תפאורה מתאימה לאירוע ההשקה המושקע של האופנוע החדש לבית YAMAHA. אמנם היה חם למדי כבר בשעות הבוקר הראשונות אבל זה לא ממש הפריע לנו לטעום את ה NEW ARRIVAL וחייבים לציין שהטעימה השאירה טעם לעוד... והרבה.
נראה שהזמן הרב שלקח לימהה להביא את ה 700 Ténéré לעולם נוצל היטב והתוצאה בהחלט טובה, מוקפדת ומתאימה לקהלים מגוונים שכל אחד מהם יוכל למצוא באופנוע זה את מה שהוא מבקש. מצד אחד האופנוע קל לשליטה ולא מחייב ניסיון עשיר בנהיגת הז'אנר ומצד שני, נראה כי הוא יכול לספק גם לרוכבים הקשוחים שבחבורה את מנת האדרנלין הנדרשת להם כדי לעבור את היום.
ימהה מצהירים בראש חוצות שהטנרה החדש תוכנן כדי, איך אומרים במחוזותינו "להחזיר עטרה ליושנה". לחזור לאופנוע שיזכיר את ה XT600 ההוא של שנות ה-80. אופנוע שבראש ובראשונה מכוון לשטח אבל נותן יכולות כביש טובות מאוד כמעט ללא פשרות.
השילדה ה- Ténéré 700 מצויד בשלדה חדשה לחלוטין, בעלת משקל קל (17.75 ק"ג בלבד) ומאפייני דינאמיות וקשיחות שנועדו לתפקד באופן מיטבי בכל תוואי דרך.
האופנוע מצוייד בחישוקי חישורים ('שפיצים') בקוטר 21'' מלפנים ו- 18'' מאחור כיאה לאופנוע מכוון שטח וצמיגי Pirelli Scorpion Rally STR. המידות הנ"ל מאפשרות לכל רוכב להתאים לעצמו את סט הצמיגים המתאים לו ביותר לסוג השימוש האהוב עליו.
הגלגלים מחוברים לשילדה בבולמים של KYB (קייאבה) נדיבי מהלך (210 ממ' מלפנים ו 200 מאחור) וניתנים לכוונון מלא של שיכוך כיווץ והחזרה – זאת לטובת התאמה מיטבית לרוכב ולכל תוואי הדרך.
את עבודת הבלימה עושים קליפרים של BREMBO על שני דיסקים של 282 ממ' מלפנים ודיסק של 245 ממ' מאחור.
המנוע הוא ה CP2 המוכר והטוב עם כמה שיפורים שהתאימו אותו לשימוש ההיברידי הנדרש באופנוע אדוונצ'ר. המנוע מספק 72 כ"ס ב- 9,000 סל"ד, כאשר המומנט הוא 6.9 קג"מ ב- 6,500 סל"ד ורצועת כח רחבה.
הפרטים הקטנים
מיכל דלק של 16 ליטרים המאפשר טווח רכיבה של כ- 350 ק"מ, מערכת ABS הניתנת לניתוק ללא כיבוי המנוע, לוח מחוונים LCD דיגיטלי ומחשב דרך עשיר שלצידו מתקן ייעודי להתקנת מערכת ניווט או אבזור נוסף, פיטמת ניקוז אוויר מהבולם לטובת עבודת שטח מאומצת, פנדר קדמי הניתן לכוונון לטובת רכיבת שטח בתנאי מים ובוץ, רגליות עם רפידות גומי הקורסות מטה כשעומדים כדי לאפשר מגע של המגף עם שיני הברזל, מגרעות אחיזה בצידי המושב האחורי, תופסנים לטובת קשירת ציוד נוסף ועוד.
נראה שימהה ניסו להיות מאוד מדוייקים במה הם נותנים ובמה לא (אין למשל בקרת משיכה או בקרת שיוט, אין מסך TFT שהפך להיות די סטנדרד) כשהחץ מכוון בבירור ליכולות שטח גבוהות תוך שמירה על פשטות במובן החיובי שלה תוך חתירה לאמינות גבוהה. לא לחינם הם משתמשים בסלוגן - go-anywhere כדי לקדם את הדגם הזה.
אז כמה זה יעלה לנו? ימהה תימחרו את ה 700 Ténéré אגרסיבית למדי ככה שיהיה קשה לסרב - 69,985 ₪ , זול משמעותית מהמתחרים הישירים.
ה -Ténéré 700 מוצע עם 3 קיטים שונים שמאפשרים לכל רוכב התאמה לסגנון ולצרכים.
קיטים אלו מוצעים בהנחת השקה מיוחדת לרגל תחילת השיווק:
Rally Kit
מחיר מחירון לקיט: 11,895 ₪ (מחיר השקה: 9,500 ₪)
Explorer Kit
מחיר מחירון לקיט: 13,725 ₪ (מחיר השקה: 9,900 ₪)
Touring Kit
מחיר מחירון לקיט: 11,600 ₪ (מחיר השקה: 8,990 ₪)
צבעים
ה- Ténéré 700מגיע בשלוש סכימות צביעה: Ceramic ice, Power Black ו-Competition White
גרסה מוגבלת הספק
ה- Ténéré 700יוצע גם בגרסה מוגבלת הספק המתאימה לבעלי רישיון A1. גרסה זו תשווק כבר החל מחודש ספטמבר.
5 תגובות
1
אורח/ת - שום מילה על הרכיבה?!
23 באוגוסט 2019 ב 09:58
?
2
אורח/ת - שלמה הלבבץ
23 באוגוסט 2019 ב 10:31
רכיבת ההתנסות במסגרת ההשקה הייתה קצרה מכדי שנוכל לכתוב מעבר למה שכתוב.
ניקח את האופנוע למבחן דרכים ארוך (כמו שאנחנו אוהבים) ואז נחווה דעה באריכות
3
Ogash Ofer
23 באוגוסט 2019 ב 10:34
אכן - מבחן דרכים מתבקש כאן!
קישור לכל מבחני הדרכים לאופנועים של אתר השטח:
https://www.4x4.co.il/i/motor/tests
4
אורח/ת - בני
23 באוגוסט 2019 ב 11:58
איך המחיר האמיר ל-70K ???
מטרו היבואן הגרוע בארץ, כל כך הרבה דגמים ולקוחות שנרמסו ע״י מטרו, כבר לא ניתן לספור.
5
Ogash Ofer
25 באוגוסט 2019 ב 09:49
הוספתי לכתבה וידיאו שלמבחן דרכים ע"י בלוגר אוסטרלי בחול ובבוץ כולל נפילה ראשונה
תגובות