שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קרוס-אובר חדש לטויוטה

דגם קונספט שהוצג לפני כשנתיים, שילוב בין מיני-ואן לג'יפון, יגיע בקרוב לכלל ייצור

לפני כשנתיים, הציגה טויוטה בתערוכת הרכב בטוקיו דגם קונספט מעניין, שילוב בין רכב מסחרי, מיני-ואן וג'יפון. לאחרונה הגיע אישור – אמנם לא רישמי - כי הדגם מגיע לייצור סדרתי, ויתחיל להימכר כבר לקראת סוף שנה זו, תחילה בשוק היפני בלבד. השם שקיבל הקונספט, Tj Cruiser, יישאר ככל הנראה גם שמו של דגם הייצור.

חרטום מסיבי עם גריל גדול (התמונות כולן הן דגם הקונספט)

מדובר בקרוס-אובר שייבנה על פלטפורמת ה-TNGA של טויוטה, המשמשת בין היתר גם את הפריוס ואת ה-C-HR . המידות החיצוניות של הדגם החדש כמעט זהות לאלו של ה-C-HR , אבל בגלל המבנה הקופסתי והגג הגבוה יחסית, חלל הנוסעים יהיה הרבה יותר מרווח, עם אפשרות לחמישה או שבעה מושבים. שתי הדלתות האחוריות הן דלתות הזזה, כמו במיני-ואנים, מה שמאפשר גישה נוחה מאוד למושבים האחוריים. החרטום כוחני, עם גריל מסיבי, מזכיר במשהו את טנדרי העבודה האמריקנים. שאר הקווים ישרים כמעט לחלוטין, עם חלק אחורי ריבועי ודלת חמישית ענקית.

היצע המנועים יבוא מהארסנל הקיים של טויוטה, דוגמת ה-1.8 ליטר של הפריוס, וה-2.0 ליטר של הראב4. וכצפוי, יהיה גם היצע של מערכות הנעה היברידיות, אחד התחומים החזקים של החברה. דגמי הבסיס יגיעו עם הנעה קדמית בלבד, אך ברמות הגימור הגבוהות תוצע מערכת הנעה לכל הגלגלים.

כיאה לרכב פנאי/עבודה. המושבים ב- Tj Cruiser מתקפלים בצורה כזו שנוצר משטח הטענה ישר לחלוטין. ניתן לקפל בנוסף גם את כיסא הנוסע שלצד הנהג, לצורך הכנסת מטענים שאורכם את 3 מטר, נתון חשוב למי שלא אוהב להשתמש בגגון.

כאמור, עדיין לא ברור האם הדגם החדש מיועד לשיווק מחוץ ליפן, ואם כן – מתי זה יקרה.