פורשה טייקן - רכב ספורט חשמלי הראשון של היצרן הגרמני, קובע שיא הקפה במסלול הנורבורגרינג-נורדשלייפה - מסלול ההקפות הנחשב לאחד ממסלולי המרוצים האייקונים בעולם ומשלים סדרת ניסויים דינמיים באירופה
פורשה קבעה סטנדרטים חדשים למכוניות ספורט חשמליות בעלות ארבע דלתות במסלול הנורבורגרינג-נורדשלייפה. נהג המבחן לארס קרן כבש את המסלול האגדי, הידוע בכינוי "הגיהנום הירוק", תוך שבע דקות ו-42 שניות. זמן ההקפה נקבע במסלול בן 20.6 הקילומטרים שמשמש בדרך כלל לקביעת שיאים. במהלך הניסוי, לארס קרן נהג בפורשה טייקן קדם-סדרתי.
"הטייקן מתאים למסלולי מרוצים, והוא הוכיח זאת באופן משכנע, כאן באחד המסלולים המאתגרים בעולם", הסביר קרן. "התרשמתי שוב ושוב מהיציבות של מכונית הספורט החשמלית בקטעי המהירות הגבוהה, כמו ב-Kesselchen, ומהדרך בה היא מאיצה באופן ניטרלי ביציאה מפניות הדוקות, כמו זו שב-Adenauer Forst".
"הטייקן סיים את סבב הסיבולת המשולש בצורה מעולה. ראשית, מכונית הספורט החשמלית שלנו הפגינה את יכולתה לשחזר את הביצועים שלה כחלק ממבחן מאומץ שכלל 26 תאוצות רצופות מאפס ל-200 קמ"ש. לאחר מכן, היא השלימה נסיעה של 3,425 קילומטרים תוך 24 שעות במסלול ב-Nardò ללא תקלות, ועתה היא קבעה שיא מהירות בנורבורגרינג-נורדשלייפה", העיר סטפן ווקבך, סגן נשיא קו מוצרי הטייקן בפורשה. "מספר גורמים תרמו לביצועים המרשימים הללו וליעילות של יחידת הכוח, גם במהירויות גבוהות. בתוכם ניתן למנות את מערכות השלדה שמגיבות תוך שבריר שניה, כמו גם את האווירודינמיות היוצאת מן הכלל".
מהנדסי הפיתוח החלו לנהוג בטייקן במסלול הנורבורגרינג-נורדשלייפה בסימולטור כבר בשלב מוקדם של הפיתוח, על מנת לבחון ולהעריך את ביצועיו במסלול מרוצים וירטואלי. במסגרת תהליך זה, אחת המטרות המרכזיות הייתה לקבוע אנרגיה חשמלית עם ניהול תרמי, שתרמה תרומה חשובה להשגת זמן ההקפה המהיר.
תוך 24 שעות השלימה הפורשה טייקן בגרסת פרוטוטייפ מרחק של 3,425 קילומטרים וזאת כחלק ממבחן שנערך במסלול המהיר ב- Nardò שבאיטליה. מרחק זה מקביל פחות או יותר למרחק בין Nardò לבין טרונדהיים שבנורבגיה.
בטמפרטורות הגבוהות שהיו במסלול בדרום איטליה, המהירות נעה בין 195 ל-215 קמ"ש. כשבשיא הטמפרטורה של 42 מעלות צלזיוס והמסלול עד 54 מעלות צלזיוס - הניסוי הושלם ללא תקלות, כאשר הטייקן פרוטוטייפ עצר רק לטעינה ולהחלפת נהגים.
בסוף חודש יולי השנה, גרסה קדם-סדרתית של הפורשה טייקן האיצה מאפס ל-200 קמ"ש לא פחות מ-26 פעמים ברצף על גבי מסלול המראה בשדה תעופה. נתון התאוצה הממוצע שנמדד היה פחות מעשר שניות, וההפרש בין ההאצה המהירה ביותר לזו האיטית ביותר היה פחות מ-0.8 שניות.
תגובות