שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה סובארו דרייב בהר חורשן, אוגוסט 2019

עוד קבוצה של בעלי פורסטרים ו-XV הגיעו להכיר את הרכב החדש שלהם ואת עולם נהיגת השטח במשעולי הר חורשן
הדריכו: דרור ברלי, נמרוד וידר ועופר אדר

מזג האוויר ב חודש אוגוסט בקיץ הישראלי הוא לא הדבר הנחמד ביותר. חם, מזיעים, המזגנים בכלי הרכב עובדים שעות נוספות. אבל כל זה לא מנע מקבוצת האנשים להתקבץ בבוקרו של יום שישי בכניסה לבת שלמה הישנה, קבוצה שחלקה דבר משותף: כולם רכשו לאחרונה רכב סובארו חדש, אותו באו להכיר וללמוד ביום ההדרכה המרוכז מטעם היבואן. מלבד ההכרה ביכולות הרכב, הם למדו גם להכיר את היכולות של עצמם, כנהגים, שכן עבור רובם זאת היתה הפעם הראשונה שבה נהגו בשטח.

את החלק התיאורטי העברנו בחורשה מוצלת, וגם שם היה חם... דרור הסביר על מבנה כלי רכב באופן כללי, עם התעמקות ברזי ההנעה בכל הגלגלים, הדיפרנציאלים, מערכות הבקרה האלקטרוניות, מתלים, צמיגים וכל עולם המושגים הקשור בנהיגת שטח. היו גם דגשים על מערכות הבטיחות החדשות בהן מצוידים רכבי הסובארו, נערך דיון בנושא שיפורים שונים ועוד.

בסיומו של חלק זה, חילקנו את המשתתפים לשלוש קבוצות קטנות, שבראש כל אחת מהן מדריך, ויצאנו ליישם את התיאוריות בשטח. מעבר חריצים, שיפועי צד, טיפוס מדרגות, מורדות תלולים, כל התרחישים אותם אפשר לפגוש במהלך טיול. והיה חם... לקראת הצהריים נאספו בחורשה אחרת להפסקת קפה ולהסברים על אמצעי חילוץ והשימוש בהם. עוד כמה תרגולים ומגיעים חזרה לבת שלמה.

בסופו של יום, למדו המודרכים עד כמה גדול הפוטנציאל של רכבי הסובארו להביאם בבטחה לעומק השטח וגם לצאת משם בשלום. עכשיו נותר להם רק לצאת לטיולים, להעמיק את הכרתם עם הרכב ולרכוש ניסיון בנהיגה בשטח, שיביא אותם רחוק עוד יותר. גם בימים חמים.

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

תמונות מהקבוצה של נמרוד

תמונות מהקבוצה של נמרוד




תמונות מההדרכה של דרור

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - יובל ביאנקו

03 בספטמבר 2019 ב 13:08

הדרכה ענינית מקצועית ומועילה, ההסבר התיאורטי היה מצוין והוסיף לי ידע רב על הרכב ועל נסיעת שטח בכלל, ההדרכה המעשית (בקבוצה של נמרוד) היתה מעולה ובנוסף גם כיף גדול, צוות המדריכים עניני ומקצועי מאוד, אין לי ספק שעוד אצטרף אליכם בעתיד לטיולים נוספים, תודה רבה על הכל.

2

אורח/ת - דוד בן אשר

03 בספטמבר 2019 ב 15:23

סדנה מועילה להבנת תכונות הרכב, ואכן ההרצאה הוסיפה ידע על האפשרויות ופריטים שלא היו ידועים קודם. עצם נהיגת השטח הבהירה את יכולות הרכב שלי וגם מגבלותיו. המדריכים עשו עבודה נאמנה ומקצועית ברוחב לב והתייחסות אישית. ניכר בהם שהעניין קרוב לליבם. הקפה היה מצוין. תודה

3

אורח/ת - עמיר ל.

18 בספטמבר 2019 ב 10:57

תודה רבה לדרור. מאוד נהניתי מההדרכה המקצועית!

4

אורח/ת - משה

30 באוקטובר 2019 ב 14:24

תודות רבות לכל המדריכים, ולכל הנוגעים בדבר תפעולו של יום ההדרכה הנפלא הזה. חוויה שבהחלט שווה לעבור אותה וללמוד כך יותר על הרכב.

5

אורח/ת - נועה

31 באוקטובר 2019 ב 14:45

ההרצאה בפתיחה הייתה ארוכה מדי, (מעל שעתיים !) ממליץ לחלק לשניים. ההדרכה עם נמרוד הייתה מעולה, כל דקה זהב.