שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדיפנדר מת – אבל עדיין חי מאוד

ולא, אנחנו לא מתכוונים לדור החדש שלו שיוצג אוטוטו בתערוכת הרכב של פרנקפורט, אלה לחברה אמריקנית דווקא, שמייצרת דיפנדרים חדשים בניחוח של פעם

אם גם אתם שייכים לעדת המכורים לדיפנדר הוותיק, לאלה שמבכים את הפסקת הייצור שלו ותוהים במה תסעו בעתיד אחרי שהדיפנדר הנוכחי שלכם ילך לעולמו - יש עבורכם תשובה ותקווה, רק שהיא עולה בממון רב, רב מאוד אפילו. משהו כמו 250 אלף דולר וצפונה. בארה"ב...

חברה קטנה, הימאליה שמה (Himalaya), לא משפצת דיפנדרים ישנים כמו שעושה הסדנה הזו, וגם לא מחדשת אותם כפי שעושה הסדנה הזו. היא פשוט בונה אותם מאפס. השלדות החדשות נקנות מיצרן באנגליה, כל אחת מהן קאסטום-מייד על פי דרישות הלקוח. הן עוברות טיפול עמוק כולל גילוון וכמה שכבות של צבע למניעת חלודה.

השלדה עם מערכת ההנעה

לאחר מכן מורכבות מערכות ההינע, כשמבחר המנועים כולל את מנוע ה- LS3 של הקורבט המספק 525 כ"ס ויש גם מנוע טורבו-דיזל מתוצרת קאמינס ואפשר להסתפק במנועים המקוריים של לנד רובר. במרבית הכלים מורכבת תיבה אוטומטית עם שש מהירויות (אבל יש כמובן גם תיבות ידניות), הנעה 4X4 קבועה והילוך כוח. ציריות מחוזקות מכרומולי, בולמי פוקס וצמיגי שטח במידה עד 37 אינץ', משלימים את החבילה.

אחרי שמסיימים את העבודה על השלדה ומערכת הנעה, מתחילים להרכיב את הבודי, הכל בעבודת יד. חלקי הפח נרכשים גם הם מיצרן אנגלי, ומקבלים כמה שכבות צבע לפני הרכבתם. גם פנים הרכב זוכה לטיפול מסור, עם ריפודי עור בכל מקום, מערכת סאונד עוצמתית ועוד. בסיום העבודה על כל רכב מוציאים אותו לסדרה של נסיעות מבחן כדי לבדוק שהכל פועל כשורה, לפני שהוא נמסר ללקוח. 250 אלף דולר כבר אמרנו? וזה רק המחיר ההתחלתי.

מבט פנימה

שאלה אחת מעניינת נותרה פתוחה: היות ומדובר בכלים הנבנים בעיקר לשוק האמריקני, כולם כמובן עם הגה שמאלי. האם הצליחו שם לפתור את בעיית ההגה הצמוד מדי לחלון והדוושות הלא ממורכזות? מי שמגיע לעיר הוליווד בדרום-קרוליינה, שם פועלת החברה, מתבקש לבדוק. הביקור במפעל מתאפשר רק בתאום מוקדם.

המוצר המוגמר