אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

Husqvarna משיקה את דגמי 2020 – חגיגה 

לא פחות משבעה דגמי אופנועים מציע המותג הוסקוורנה לחובבי האנדורו מהקל והנוח ועד הכבד והקשוח. על 6 מתוכם ניתנה לנו ההזדמנות לרכב באירוע ההשקה שקיים היבואן 
צילומים: רונן טופלברג והיצרן

צילום: יצרן

אופנועי האנדורו ממשיכים לצבור פופולאריות בקרב ציבור הרוכבים בישראל והיבואנים כמובן תומכים ומעודדים. יבואנית הוסקוורנה לישראל הביאה את כל מיגוון הדגמים המוצע ע"י היצרן. השנה מצטרף לחבורה דגם חדש לחלוטין, אח קטן למשפחת השתי פעימות – TE150i, המקבל את כל הפיצ'רים של אחיו הגדולים גם בתחום השילדה וגם במנוע (הזרקת דלק למשל).

אז בואו ניזכר מה יש לנו: בשתי פעימות- 150 (חדש), 250, 300 ובמרובעים – 250, 350, 450 ו- 501 ללא ספק כל אחד יכול למצוא את האחד שלו. קשה שלא להבחין שאופנועי הסקוורנה קיבלו בדיוק את אותם שינויים ותוספות ל-2020 של האבא הכתום שלהם, אבל הי, זה רק לטובה. בין הדברים הבולטים, עיצוב שילדה מוקשה, שידרוג הבולמים בשני הקצוות, מערכת קירור יעילה יותר, הצרה מורגשת ברוחב הפלסטיקה באיזורי המפגש עם הרוכב וגם כמה עידכונים ושינויים במבנה המנועים. בהסקוורנה מספרים שכל זה בהחלט מעיד על שיפורים באופנועים שלהם אבל לרוכב הממוצע יהיה קשה לחוש בהם בעוד אצלם יש עוד כמה שינויים שאין שם. לדוגמא ואולי הנתון שהיבואן מבקש להדגיש יותר מהכל, הנמכה של 2 ס"מ בגובה המושב (מבלי לפגוע במרווח הגחון), לינק בולם אחורי משופר, ותיכנון חדש לשילדת הזנב שמוריד 250 גר'...

צילום: יצרן

כדי לחוש את כל החידושים הנ"ל העמיד לרשותינו היבואן את כל המיגוון (למעט ה-501) וארגן מסלול רכיבה שכלל סינגל קצר, ספיישל נחמד ועוד כמה נקודות מעניינות לצילומים (לא פחות חשוב). בשלב הרכיבה הצטרפה אלינו הרוכבת הספרדייה סנדרה גומז, פעמיים אלופת ספרד ברכיבה TRIAL ובשלוש שנים האחרונות סגנית אלופת העולם.

היינו שם שניים צביקה כהן, הרוכב הבכיר של אתר השטח ואני, שלמה הלב"ץ הרוכב החובב.


צילום: רונן טופלברג

חוות דעת הרוכבים

צביקה כהן:
היצרן האוסטרי נוהג מדי שנה לעדכן ולשדרג את קשת דגמיו.
עבור כל הדגמים התרשמתי מאיכות הרכיבים, הבלמים המצוינים ותנוחת הרכיבה הנוחה.
הבולמים עושים עבודה טובה מאוד, פחות בשכוח המהמורות הקטנות.

בדגמי הארבע פעימות
דגם FE250 – אהבתי את הקלילות והזרימה שלו, זכור לי שהתלהבתי מהכוח שלו ביחס ל- 250 מקבילים, אך השנה עידן היצרן את תגובת המנוע ולי הוא הרגיש קצת חלש.
דגם FE350i – רב המכר של החברה. אופנוע שקולע בדיוק באמצע.
דגם FE450 – גם כאן עידן היצרן את תגובת המנוע, אבל כאן זה יצא לו ממש מתוק. האופנוע חזק וברוך. מצליח להתמודד עם כל אתגר בשפע של מומנט וגם במסלול הצפוף הרגשתי שהוא פחות מעייף.
דגם FE501 – לא נכח בהשקה

דגמי השתי פעימות
דגם TE250i – הנעה קלה ומהירה, אופנוע חזק עם פרץ של אנרגיה במעטפת של משקל אטרקטיבית.
דגם TE300i – הטרקטור האולטימטיבי לרכיבות אנדורו תובעניות, אך גם עבור שבילים מהירים וקטעי דיונות. הכל-בו קליל וחזק.
אהבתי במיוחד את ה- TE150i המצויד במתנע חשמלי ומספק המון חוויה. כלי ששוקל ללא דלק 99 ק"ג ומצליח להיות עבורי הכי מהיר בתנועה הצפופה.

צילום וידאו:אסף רחמים

צילום: רונן טופלברג

שלמה הלב"ץ:
מנקודת המבט של הרוכב החובב, שמתקשה לשייך את תחושותיו לשיפור כזה או אחר שנעשה מהדגם הקודם (מה גם שביננו- השיפורים משנה לשנה אינם קפיצות מדרגה) וגם לא מסוגל בשום אופן להביא את הכלים הללו לקצוות היכולות שלהם, אני בהחלט יכול לציין כי כל הדגמים עליהם רכבתי היו קלים לשליטה באופן יוצא מן הכלל, נראה שהמודרנזציה בניהול המנועים ובמערכות המתלים / בולמים / שילדה מנגישות גם את הרוכב הממוצע למיגוון הדגמים, גם החזקים ביותר, ללא צורך בהמון ניסיון או רגישות עילאית ביד ימין. כמובן שמנועי שתי הפעימות שומרים על אופיים התזזיתי משהו ומחייבים זהירות גדולה יותר בשימוש במצערת והחלפות הילוכים יותר תכופות אבל זה לא ברמה שגרמה לי למטרד. חשוב לציין שגם מנועים אלו בזכות הזרקת הדלק מגלים גמישות מפתיעה ומאפשרים לחסוך הורדות הילוכים למי שלא חייב את מירב הכח ביציאה מהסיבוב החד.

צילום: רונן טופלברג

חשוב כמובן להזכיר את ה TE150i החדש, הדו פעימתי הקטן שמתאים מאוד להיות ENTRY LEVEL לרבים או אופנוע לסופ"ש לרוכבים "שפויים" מאותגרי כ"ס. משקלו הנמוך (99.6 ק"ג), מנוע 2 פעימות מוזרק עם גמישות מספקת מצד אחד וכח מתפרץ מידתי מהצד השני ביחד עם פרופיל צר המאפשר חביקה נוחה של מיכל הדלק, עושים אותו כלי מעניין מאוד.

כמה עולה אתם בטח שואלים. אז ככה, עד לסוף השנה האזרחית מציעה עופר אבניר את הליין החדש באותם מחירים של דגמי 2019!! לאחר מכן המחירים מתעדכנים.


צילומים: רונן טופלברג