שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2020: נאני רומה עובר לקבוצת בורגוורד

הנהג הספרדי, שניצח בראלי גם באופנועים וגם במכוניות, מצא לעצמו בית חדש לאחר הצמצומים בקבוצת X-Raid

במשך ארבע שנים רצופות, 2012-2015, זכתה קבוצת X-Raidבמקום הראשון בראלי הדקאר עם מכוניות המיני. לאחר מכן באו ארבע שנים רעות, בהן כיכבו פיג'ו וטויוטה, ובב.מ.וו החליטו לחתוך בבשר החי: המימון לקבוצה צומצם דרסטית, ובראלי הקרוב היא תשתף רק שתי מכוניות רשמיות, בהן ינהגו סטפן פטרהנסל וקרלוס סאיינז.

החיתוך הזה השאיר את נאני רומה, שנהג עבור הקבוצה וגם זכה איתה בראלי של 2014, ללא הגה ביד. אבל הנהג הספרדי, שזכה בדקאר גם על אופנוע בשנת 2004, מצא די מהר בית חדש: קבוצת בורגוורד (Borgward) הסינית. הקבוצה מייצגת יצרנית רכב די חדשה, שנושאת שם מפואר מהעבר (קישור לכתבה על החברה).

הבורגוורד בדקאר 2018

בורגוורד לקחה חלק בשני הראלים האחרונים, ללא הצלחה יתרה (מקום 37 ב-2018, פרישה ב-2019). אבל כמו יצרניות אחרות לפניה שניסו לקדם רכבי שטח מתוצרתן (כמו מיצובישי עם הפאג'רו בזמנו, פולקסוואגן עם הטוארג, פיג'ו עם ה-2008 ואח"כ עם ה-3008 ועוד), גם בורגוורד לא מרימה ידיים ולראלי של 2020 תכניס שני כלי רכב, כשהנהג השני הוא אריק וויבר ההולנדי, שגם מכין את המכוניות לראלי בסדנה שלו. רומה ישתף פעולה עם נווט חדש, דניאל אוליברס, רוכב אופנועים בעברו, שבשנה שעברה ניווט עבור סיריל דפרה בדקאר. נווטו הקבוע של רומה, אלכס הארו, יישב בדקאר הקרוב לצדו של ג'יניאל דה-ויליה מקבוצת טויוטה.

בבורסות ההימורים, רומה הוא לא השם הראשון שיצוץ כבעל סיכויים גדולים לזכות בדקאר. אין ספק שהוא נהג מצוין, אבל כנראה לא מהחומר שעושה אלופים אמיתיים. הנצחון שלו ב-2014 נפל בחיקו בעקבות החלטה אסטרטגית של מנהלי הקבוצה, שהחליטו ביום האחרון ל"הקפיא" את תמונת המצב של היום הקודם. אלמלא זאת, פטרנהנסל היה מוסיף תואר נוסף לשלל תאריו (קישור לסיכום הראלי של 2014). אבל במצבה הנוכחי, כשעוד לא ממש הוכיחה את עצמה, הוא כנראה הטוב ביותר מבין אלה שבורגוורד יכלה לפתות לעבור לשורותיה.