שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פרארי מצטרפת לטרפת רכבי הפנאי

בשנת 2022 אמורה החברה איטלקית, שזוהתה עד כה רק עם רכבי ספורט אקזוטיים ופודיומים בפורמולה 1, להציג קרוס-אובר ראשון מתוצרתה. והדרך לשם לא קלה

תכנון של מכונית חדשה לחלוטין, המתחיל מנקודת האפס, הוא משימה לא קלה עבור כל יצרנית רכב. וכשיצרנית שמתמחה בתחום מאוד מסוים וצר של מכוניות מנסה לפרוץ לכיוון אחר – זה קשה שבעתיים. ולא אנחנו אמרנו זאת, אלא המנהל הטכני של חברת פרארי, מיכאל לייטרס, בראיון למגזין הרכב Autocar.

לייטרס התייחס לקשיים מולם ניצבת החברה שלו בפיתוח הקרוס-אובר הראשון מתוצרתה, שקיבל את השם פרוסאנג (Purosangue – שפירושה באיטלקית "גזעי"). "כשאנחנו ניגשים לתכנון מכונית, בראש סדר העדיפויות שלנו ניצב הנהג", אמר עוד בראיון. "הקרוס-אובר יהיה עם מרחב פנימי גדול מהמקובל אצלנו, וצריך לחשוב היטב כיצד לעצב אותו בהתאם לסטנדרטים שלנו ותוך התחשבות באנשים הנוספים שישהו בו".

image

חזון הקרוס-אובר של פרארי. איור ממוחשב: Giorgi Tedoradze

הפרוסאנג ייבנה על הפלטפורמה הגמישה של פרארי, המאפשרת התקנת מנוע קדמי או מרכזי, והיא יכולה לתמוך במנועים שונים של החברה כמו ה-V6, ה-V8 ואפילו ה-V12, כולל הנעות היברידיות. הפלטפורמה הזו יודעת גם לתמוך בהנעה אחורית או הנעה לכל הגלגלים, מה שבוודאי יוצע בקרוס-אובר. על פי הדיווחים עד כה יהיו בו ארבע מושבים ומערכת מתלים מתכווננת לגובה לטובת נסיעה בשטח.

הקרוס-אובר העתידי יהיה אחד מתוך 15 דגמים חדשים או מחודשים שפרארי מתכננת להציג בחמש השנים הקרובות, אבל הוא יהיה ככל הנראה המשמעותי ביותר בפן הכלכלי. החברה מייצרת היום כ-8000 כלי רכב בכל שנה, והמטרה היא להכפיל את הכמות הזו.