בשנת 2022 אמורה החברה איטלקית, שזוהתה עד כה רק עם רכבי ספורט אקזוטיים ופודיומים בפורמולה 1, להציג קרוס-אובר ראשון מתוצרתה. והדרך לשם לא קלה
מאת: עופר אדר
18/09/19
תכנון של מכונית חדשה לחלוטין, המתחיל מנקודת האפס, הוא משימה לא קלה עבור כל יצרנית רכב. וכשיצרנית שמתמחה בתחום מאוד מסוים וצר של מכוניות מנסה לפרוץ לכיוון אחר – זה קשה שבעתיים. ולא אנחנו אמרנו זאת, אלא המנהל הטכני של חברת פרארי, מיכאל לייטרס, בראיון למגזין הרכב Autocar.
לייטרס התייחס לקשיים מולם ניצבת החברה שלו בפיתוח הקרוס-אובר הראשון מתוצרתה, שקיבל את השם פרוסאנג (Purosangue – שפירושה באיטלקית "גזעי"). "כשאנחנו ניגשים לתכנון מכונית, בראש סדר העדיפויות שלנו ניצב הנהג", אמר עוד בראיון. "הקרוס-אובר יהיה עם מרחב פנימי גדול מהמקובל אצלנו, וצריך לחשוב היטב כיצד לעצב אותו בהתאם לסטנדרטים שלנו ותוך התחשבות באנשים הנוספים שישהו בו".
חזון הקרוס-אובר של פרארי. איור ממוחשב: Giorgi Tedoradze
הפרוסאנג ייבנה על הפלטפורמה הגמישה של פרארי, המאפשרת התקנת מנוע קדמי או מרכזי, והיא יכולה לתמוך במנועים שונים של החברה כמו ה-V6, ה-V8 ואפילו ה-V12, כולל הנעות היברידיות. הפלטפורמה הזו יודעת גם לתמוך בהנעה אחורית או הנעה לכל הגלגלים, מה שבוודאי יוצע בקרוס-אובר. על פי הדיווחים עד כה יהיו בו ארבע מושבים ומערכת מתלים מתכווננת לגובה לטובת נסיעה בשטח.
הקרוס-אובר העתידי יהיה אחד מתוך 15 דגמים חדשים או מחודשים שפרארי מתכננת להציג בחמש השנים הקרובות, אבל הוא יהיה ככל הנראה המשמעותי ביותר בפן הכלכלי. החברה מייצרת היום כ-8000 כלי רכב בכל שנה, והמטרה היא להכפיל את הכמות הזו.
תגובות