שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לנד קרוזר FJ40 - עם הנעה חשמלית

רוצים להקטין את הוצאות הדלק של רכב השטח הישן והאהוב שלכם ולקבל קצת יותר סוסים ממנוע מודרני? סדנת Electric GT מלוס אנגלס יכולה להסב אותו לרכב חשמלי

לרכבי שטח ישנים יש איזה ניחוח משכר, קסם שלעתים די קשה לעמוד בפניו. חשבו על הלנד קרוזר סדרה 40, על הדיפנדר הישן, פורד ברונקו, אינטרנאש סקאוט, ג'יפ CJ לדורותיו – לכולם יש סקס-אפיל ואישיות שקשה למצוא ב-SUV-ים המודרניים, בוודאי לא בקרוס-אוברים למיניהם.

אבל לא פשוט לחיות עם רכב ישן. הם אמנם ספרטניים - אולי אפשר אפילו לקרוא להם פרימיטיביים – בדיוק שחובבי הז'אנר כל כך מחפשים, אין בהם אלקטרוניקה שיכולה לתקוע בשטח, הגיר בדרך כלל ידני כמו שטוחני הסלעים אוהבים, ואפשר להתקין עליהם כמעט כל שיפור שעולה על הדעת. אך מעבר לקושי ההולך וגדל עם חלוף השנים למצוא להם חלפים מתאימים, יש סוגיה נוספת: רובם הם מטחנות דלק מתקדמות, וכולם מכירים את הבדיחות על ההגה שמושך ימינה לכיוון תחנת התדלוק...

ה-FJ40 כשלצדו המנוע החשמלי שהותקן בו

ואם זאת גם הבעיה שלכם, לחברת Electric GT מלוס אנג'לס יש פתרון – השתלת מנוע חשמלי ברכב השטח העתיק והאהוב שלכם. הם עשו את זה כבר עם פרארי GTE 308 שיוצרה בשנת 1978 ועם פיאט 124 ספיידר מודל 1980, ועכשיו הם מפנים את המבט לשטח עם הסבה ראשונה לטויוטה לנד קרוזר FJ40 משנת 1970. אגב, טויוטה חגגה השבוע את מכירת הלנד קרוזר ה-10 מיליון מאז שהחל ייצורו (כ-24 אלף מתוכם בישראל).

כדי לבצע את ההסבה, תא המנוע של הטויוטה נסרק בתלת-מימד ונבנה מנוע חשמלי כפול שמתאים בדיוק בגודל ומתחבר לרכיבי ההנעה המקוריים של הרכב, כולל תיבת ההילוכים הידנית עם שלוש המהירויות. המנוע מספק 140 כ"ס ומארז סוללות מתוצרת טסלה מספק טווח של כ-150 ק"מ בין טעינה לטעינה. נכון שזה לא טווח גדול למי שמתכנן לצאת למסעות ארוכים, אבל די הותר לשעשועים קרוב לבית. והכי חשוב – חשבון הדלק צונח פלאים.

המנוע החשמלי בבנייה

תהליך בניית המנוע