שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדיפנדר החדש – גרסת הרובוטריק

לשלל המערכות האלקטרוניות והממוחשבות הגודשות את הדיפנדר החדש, צפויה להצטרף בעתיד הקרוב מערכת נוספת שתאפשר שליטה מרחוק על הרכב בתנאי שטח

עוד לא הספקנו למחות את הדמעות שהציפו אותנו לאחר הצגתו של הדיפנדר החדש לפני כחודש (קישור לכתבה), וכבר התבשרנו שעוד מערכת אלקטרונית/ממוחשבת צפויה להצטרף בעתיד הקרוב לשלל המערכות שכבר גודשות אותו: שליטה מרחוק על הרכב בתנאי שטח. זאת מערכת שלנד רובר החלה לפתח כבר לפני שנים מספר (קישור לכתבה על המערכות המתקדמות של החברה), ועתה היא מתקרבת לבשלות. לדברי מהנדס המוצר הראשי של לנד רובר, סטיוארט פרית', החברה הבריטית ביצעה בדיקות אב-טיפוס של המערכת, ומאשרת כי הארכיטקטורה החדשה בבסיס הדיפנדר מאפשרת טכנולוגיות מסוג זה.

רובוטריק אמיתי. הדיפנדר החדש

פונקציית השלט הרחוק תהיה חלק ממערכת ה- Scout התלת-ממדית שכבר קיימת בדיפנדר, המספקת תמונה של הנעשה מחוץ לרכב. עבור נהג הנמצא לבד בשטח, פונקציית השלט תשפר פלאים את היכולת להתמודד עם מכשולים, והיא בעצם מייתרת את הצורך במכוון חיצוני. כשמגיעים לשטח קשה פשוט יוצאים החוצה ונוהגים את הרכב באמצעות השלט, ואפשר לראות בכל רגע נתון היכון בדיוק מונחים הגלגלים. השימוש בשלט יתאפשר רק בעת שילוב להילוך כוח ובמהירות נמוכה.

המכשול העיקרי העומד כעת בפני החברה לפני שילוב המערכת בדיפנדר – ובהמשך בוודאי גם בדגמים נוספים מתוצרתה – הוא הרגולציה. עד שלא תהיה תקינה למערכת אי אפשר יהיה להשתמש בה, אך נראה שזאת לא תהיה בעיה מסובכת במיוחד שכן קיימות כבר מערכות המאפשרות חנייה בשליטה מרחוק, ופונקציית השלט שפיתחה לנד רובר אינה שונה בהרבה.

פיצ'ר מעניין נוסף שנגזר ממערכת ה- Scout יאפשר צילום וידאו של המסלול בו נוסע הרכב והזרמתו און-ליין לאכסון בענן. האם זה מבשר את סופן של מצלמות הדרך ומצלמות הגו-פרו למיניהן?