שטח 4X4 > כתבות > חדשות

אלפי משתתפים בכנס Mobility Summit

כ- 5000 משתתפים מ-40 מדינות מרחבי העולם השתתפו בכנס השביעי הגדול ביותר בתחום התחבורה החכמה Smart mobility summit שערכה מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה.
צילום: אפי שמח

הכנס הגדול ביותר בתחום התחבורה החכמה הסתיים אתמול לאחר יומיים עמוסים בהרצאות, פאנלים ודיונים בהשתתפות בכירים מעולם הרכב והאנרגיה. השנה, התמקד הכנס בעיקר במעבר להטמעה ברמה העולמית בכלל ובישראל בפרט והשתתפו בו למעלה מ-5,000 איש. מתוכם כ-1,000 אורחים מכ-40 מדינות שונות מרחבי העולם. כבכל שנה, הכנס מהווה מפגן כוח של רוח החדשנות והיזמות הישראלית והמשיכה העולמית לעולם התחבורה החכמה הישראלי. במהלך הכנס הציגו למעלה מ-80 סטארט אפים, חידושים מעניינים ונרשמו מלמעלה מ-800 פגישות בין חברות עסקיות, משקיעים וחוקרים מהארץ ומחו"ל.
בין הבכירים מעולם הרכב שנכחו בכנס התחבורה החכמה 2019 היו נשיא סקודה העולמית מר ברנרד מאייר, ראש חטיבת פיתוח ומחקר בחברת יונדאי מר אלברט בירמן, מנכ"ל ומייסד חברת wind מר אריק וואנג ושורת בכירים מיצרניות הרכב פורד, מהינדרה, ב.מ.וו ועוד...

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, בירך את באי הכנס והצהיר כי תחום התחבורה החכמה היא בליבת העשייה של אומת הסטרטאפ ניישן וכי אנו מחויבים להמשיך ולחזק את התחום והתעשייה.

ד"ר ענת בונשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד רה"מ אמרה כי "ישראל היא מעצמת חדשנות בתחום התחבורה החכמה וכי שילוב בין מחקר ופיתוח לבין הטמעה מהווה נקודת זינוק אסטרטגית למשק הישראלי". עוד ציינה בונשטיין שבישראל 500 חברות שעוסקות בפיתוח פתרונות לעולם הרכב והתחבורה. מתוכן 40% פועלות בתחום הרכבים החכמים. קיים שיתוף מהותי בין הפיתוחים השונים בחברות וברור כי בעולם עתידי המגמות השונות של חשמול, אוטונומיה ושיתופיות יתנקזו לכדי כלי רכב אוטונומיים שיתופיים וחשמליים. את זאת ניתן לדוגמה לראות בפרויקט PINTA של חברת פולקסוואגן VW העולמית יחד עם היבואן בארץ צ'מפיון מוטורס וחברת מובילאיי שבזכותו נראה כאן בישראל בשנה הקרובה מוניות אוטונומיות.

בכנס נרשמו הכרזות מעניינות ביניהן של נשיא סקודה, מר ברנרד מאייר, שהכריז כי החברה תרחיב את פעילותה עם מיזמים בישראל. מאייר ציין מספר שיתופי פעולה של סקודה עם חברות הזנק ישראליות. כך למשל באפליקציית "סיטימוב" של סקודה (המוצאת את הדרך הטובה להתניידות בעיר), תשולב תוכנה של "אנגוג" שתסייע למציאת חנייה. דוגמא נוספת היינה שימוש במערכת של הסטארט אפ גארדיאן שבאמצעות חיישנים יודעת לזהות אי חגירת חגורות בטיחות או תינוק שנשכח ברכב. מר אריק וואנג, מנכ"ל ומייסד חברת wind ציין גם הוא לטובה את השוק הישראלי ככר פורה לשילוב טכנולוגיות ישראליות גם באמצעי ניידות אלטרנטיביים כגון קורקינטים חשמליים שיתופיים.

באירוע הוכרז יחד עם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה על תכנית ארוכת טווח לפיה בשנים הקרובות יחושמלו אלפי אוטובוסים עירוניים. התכנית כוללת רכש אוטובוסים וכן טיפול מתאים בתשתיות ומסופים ומחזקת החלטות ממשלה שנקבעו בעבר למעבר להנעות חלופיות בתחבורה. באירוע נוסף, בכירים ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, המשפטים ומשרד רה"מ אירחו בכירים בתחום הרגולציה על רכב אוטונומי מסינגפור, ארצות הברית, אנגליה וארצות נוספות על מנת ללמוד, לשתף ולקדם את הרגולציה הישראלית גם בתחום זה.

במהלך הכנס הוענקו פרסי ראש הממשלה לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה לארבעה חוקרים פורצי דרך בתחום. שר המדע והטכנולוגיה העניק את פרס ראש הממשלה על שם סמסון לזוכים: פרופסור עמנואל פלד, פרופסר סאנג יופ לי מקוריאה, פרופסור לאונרד שולמן ודוקטור טלי דקל.