שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

MH RACING בבוץ הטובעני באליפות האי האיברי בפורטוגל

מיכאל חן וכל צוות MH RACING טסו להתחרות בגשם ובבוץ של אליפות האי האיברי בפורטוגל
כתב: דור מזרחי | צלם: דוארטה פינטו

שיחה מפורטוגל באמצע אוקטובר מהפקת CLUBE NORTEX4 לבוא ולהתחרות באליפות האירופאית במסגרת הליגה האי האיברי בתחרות NORTEX4 CHALLENGE הקפיצה את מיכאל חן לפייסבוק בהפצת הודעה לחיפוש אחר נהג משנה לתחרות ליגת העבירויות בפורטוגל.

אם נחזור אחורה המרוץ הכי נחשב באירופה KING OF PORTOUGL היה צריך להיות מתוכנן בתחילת אוקטובר האחרון, מיכאל וכל צוות MH RACING טסו לפורטוגל ולאחר 3 ימי אימונים ולקראת ההזנקה, הוכנס מצב חירום עקב שריפות ענק שמשתוללות וההפקה נאלצו לבטל את המרוץ!

אז כאמור מיכאל קיבל שיחה ונאלץ לחפש נהג משנה לאחר שנהג המשנה הקבוע של הקבוצה - דודי טל, נפצע. הפניות היו רבות ולאחר מספר מועמדים הצטרף עומר חורש, חובב ספורט מוטורי ללא ניסיון אך עם רצון ומוטיבציה אדירים. בנוסף לעומר הצטרף גם איש הלוגיסטיקה והאחזקה טכנית אבי קליין.

הרכב של הקבוצה הגיע מספרד לפורטוגל עם קבוצת המרוצים הספרדית FAST LANE, שהיא שותפה למרוצים ביחד עם הקבוצה של מיכאל.

התחרות נערכה בצפון בפורטוגל בעיירה לנהוסו, מזג האוויר היה קודר וגשום כמה ימים לפני הגעת כל הקבוצות וגם במהלך כל ימי התחרות.
בתאריך 31/10/19 יצאה התחרות לדרך בטקס מקומי בטירה מהממת בעיירה הציורית עם ארוחה מקומית של כל הקבוצות, הכרת המתמודדים ויציאה לפרולוג בלילה!

הפרולוג (מקצה הדירוג) התחיל כאמור בחשכה מוחלטת תחת גשם שוטף עם כניסה מהירה לתוך היער הבוצי. הצוות החליק באחת הפניות ואיבד זמן יקר, לאחר שהתעשת צמצמו את הפער וסיימו בעיירה עם מכשולים של בטונדות וסלאלומים במקום ה-13.

בוקר למחרת המקצה הראשון יצאו לדרך שוב תחת גשם שוטף ביער, במחצבה ובשטח סלעי. הצוות נסע היטב וקיבל תשואות רבות מהקהל ואף מיכאל זכה לכינוי LOCO ISRAELI. בהקפה השנייה התפוצצו 2 צמיגים והצוות ביצע הקפה מלאה ללא צמיג, בהקפה השלישית הדרייבשאפט נגזר, הקבוצה הצליחה לסיים את המרוץ בעזרתה של קבוצה נוספת וסיימו במקום ה-11 הכללי.

מיכאל לא נח ומיד לאחר שסיים את המקצה נכנס לרכב ונסע כשעה וחצי דרומית לסדנה של IAC לשיפוץ הדרייבשאפט הגזור. כשחזר, לו ולצוות חיכתה עבודת האחזקה והתיקונים שערכו עד 4:30 בבוקר.

ביום השלישי ב-10:00 בבוקר יצאו מיכאל ועומרי נחושים למקצה האתגרי ביותר (ההפקה שמרה את כל הטוב לסיום). המסלול התחיל עם צירייה שבורה ולא היה זמן להחליף עקב הזמנים הלחוצים של התחרות ובכך סיים לקבוצה את התחרות. בנוסף לצירייה גם הנעילה הקדמית שבקה חיים. למרות כל הקשיים והאתגרים הצוות התחיל לצמצמם זמנים ולהתקדם בדירוג תוך כדי טיפוס בעליות הקשות ביותר עם הסלעים החלקלקים והבורות העמוקים, הקהל היה בשיגעון לסאונד של הטורבו המוגדל ששרק כמו קטר ועזר המון, עד שהגיעו להקפה השלישית והאחרונה שם חיכתה לה פנייה אכזרית במיוחד, הפנייה נלקחה מהר מדי, האדמה הייתה בוצית ושלחה את הרכב לעץ בעוצמתיות, כתוצאה מכך נשבר הסרן הקדמי, נאבה ועוד חלקי פרונט.

הצוות נעזר בטרקטור מצוות ההפקה לחילוץ עם מספר רב של אנשים בחילוץ מסובך ביער הגשום, אל דאגה הצוות הגיע לעיירה לנהוסו בריא ושלם עם אקסטרה של כמה ק"ג של בוץ, מחויך ומאושר.

קבוצת MH RACING חותמת שוב את שמה בקדמת הספורט המוטורי האתגרי כאשר סיימה במקום ה-11 הכללי וה-2 בקטגוריה שלה אף על פי שהתחרו מול אריות אירופה עם צמיגים 40" ו-42" כאשר הם עם 37".

תודה לספונסרים שתומכים במיכאל ובקבוצת MH RACING ונותנים להם את האוויר להישאר בתחרויות האקסטרים הקשות בעולם ולהניף את דגל ישראל בגאווה!

נענע גז, דודי טל חשמל, ל.כ ציוד וכלים, אאוטבק טכנולוגיות, מידלנד ישראל, שי שירותי שמירה, סלע במדבר.





תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - נועם לוטן

08 בנובמבר 2019 ב 10:13

וואו כל הכבוד !!! גאווה למדינה!

2

אורח/ת - עדי קלמן

08 בנובמבר 2019 ב 13:25

יפה לראות את הצוות הישראלי, יישר כוח !

3

אורח/ת - אלעד כהן

08 בנובמבר 2019 ב 20:59

אחלה כתבהכל הכבוד

4

Ogash Ofer

09 בנובמבר 2019 ב 11:29

אלופים. כל הכבוד על הנחישות וההתמדה.

5

אורח/ת - ליאור חמדי

09 בנובמבר 2019 ב 11:38

נראה חוויה מטורפת, שאפו למיכאל ולקבוצה שלו !