שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מירוץ ISDE סיקס דייז 2019

ביום שני, ה-11/11/19 הוזנק מירוץ הסיקס דייז International Six Days Enduro - ISDE שנערך השנה בפורטוגל. זהו אחד המירוצים המוערכים ביותר בעולם וטובי הרוכבים מגיעים בכל שנה להתחרות ולקצור הישגים ברמה הבינלאומית.
את ישראל ייצגו 3 רוכבים: סוף סלע בן 16, דרור כהן בן 38 ונמרוד חמו בן 32.
צילומים: אתר התחרות הרשמי

המירוץ הראשון התקיים ב-1913 באנגליה ומאז נערך בכל שנה (מלבד שתי הפסקות במלחמות העולם)

המירוץ החל בתור מבחן מאמץ לאופנוע ולאמינותו ולכל, בין היתר נערך על דרכי עפר משובשות ובתנאים קיצוניים. לאורך השנים המירוצים הפכו למירוצי שטח קשה (אנדורו).

כללי מירוץ Six Days

לאורך השנים השתנו החוקים כדי לשמור על קצב תואם להתפתחות הספורט וטכנולוגית האופנועים. רמת הקושי נותרה גבוהה במיוחד ועדין מדובר באחד המרוצים הקשים יותר לאדם ולמכונה.

המרוצים נערכים בסגנון "ספיישל טסט" בקטעי מדידה מיוחדים, כשבניהם קטעי התשה קשים במיוחד. מספר קטעי המדידה יכול להגיע עד 7 קטעים ליום. במשך ימי המירוץ (6 במספר) חוצים המתחרים כ-1,300 ק"מ. 5 הימים הראשונים נערכים כמירוץ לכל דבר, בעוד היום ה-6 הוא שילוב של אנדורו יחד עם מוטוקרוס במקצים של 20 דקות עם רוכבים מאותה קטגוריה.

בתחילת כל יום מרוצים מקבל הרוכב כרטיס זמנים בו נרשמים לו זמני ההגעה הנדרשים ממנו לכל נקודת ביקורת (CP) במהלך יום המרוץ. המנצח בתום ששת ימי האירוע, הוא הרוכב שביצע את כל הקטעים המיוחדים בזמן הקצר ביותר (במצטבר וללא קנסות זמן).

טיפולים באופנוע מותרים לרוכב המתחרה בלבד. סייג להגבלה זו הוא מילוי הנוזלים: למכונאי מותר לעזור לרוכב למלא דלק, נוזל קירור ברדיאטר, נוזלי בלמים ומצמד או שמן במנוע. בדרך כלל עומד המכונאי לצד הרוכב, מגיש לו את כלי העבודה ומייעץ כיצד לפעול. עזרה פיזית לרוכב תגרור פסילתו מהמרוץ.

על מנת לשמור על רמה מסוימת של הוגנות כלפי רוכבים המוגבלים באמצעים כלכליים, מסומנים בתחילת המרוץ חלקים עיקריים באופנוע: שלדה, מנוע וגלגלים שהחלפתם אסורה במשך כל ימי המרוץ. אם חלקים אלו נשברו או התקלקלו ודורשים החלפה, אין לרוכב ברירה אלא לפרוש למעט במקרה של החלפת דוד פליטה שמותרת, אך מחייבת בדיקת רמת רעש לאחר ההחלפה.

השנה התחרו 3 רוכבים ישראלים:

סוף סלע (16) בעל הישגים בין-לאומיים גבוהים ולמרות גילו הצעיר כבר השתתף במגוון מירוצים מהקשים והמוכרים ביותר בעולם (ארצברג רודאו, רומניאקס, סיקס דייז וכיו"ב). השנה סוף רוכב על ק.ט.מ. EXC 125 (בגלל הגבלות הגיל של הרישוי האירופי).

דרור כהן (38), מתחרה וותיק בעל הישגים גבוהים וניסיון במירוצים בין-לאומיים. זהו מירוץ הסיקס דייז השני לו. דרור מתחרה על אופנוע KTM EXC 300 TPI דגם 2020.

נמרוד חמו (32), רוכב קבוצת המירוצים של הונדה HONDA. רכב דאונהיל תקופה ארוכה והיה אלוף ישראל.
זהו הסיקס דייז הרביעי בו הוא משתתף. ב-2014 ניצח את מירוץ הרוף אוף אפריקה בקטגוריית הברונז.

תמר נתנוב מדווחת בפייסבוק:

היום הראשון למירוץ:
הופעה מרשימה מאוד של הנבחרת הישראלית על אדמת פורטוגל. את הטסט הראשון סיימו בזמנים נפלאים, כשסוף סלע בראש עם מקום 17 (!!!) בין 369 רוכבי הקלאבים (C1, C2 ו-C3).
הטסט השני היה פחות טוב עבור סוף, כאשר האופנוע התחיל לגמגם בשל בעיות בפלאג. תיקון זריז לפני הטסט השלישי לא צלח. צוות הסיוע של סוף, כשבראשו גב, אחיו הגדול, עשה כל מה שאפשר במגבלות הזמן ולשמחתנו סוף יזנק היום.
נמרוד חמו סיים במקום ה-66 בקטגוריית ה-C2 ודרור כהן במקום ה-45 ב-C3.
וכמובן אי אפשר שלא להזכיר את ניר עמוס, שאמנם נבחר להיות הצלם הרשמי של נבחרת אוסטרליה, אבל מצליח לתמרן, לדווח, לפרגן בלייבים ואפילו לצלם את החברים מישראל.
איזו נבחרת נפלאה יש לנו השנה!

היום הרביעי למירוץ:
אז הסתיים לו היום הרביעי של מרוץ הסיקס דייז וזו הזדמנות נהדרת לקבל נתונים על הימים הראשונים שעברו על הנבחרת שלנו.

סוף סלע, C1.

היום הראשון של סוף התחיל מעולה עם מקום חמישי בספיישל הראשון (ומקום 17 מבין 369 רוכבי הקלאבים).
את הטסט השני סוף מסיים במקום ה 324 מתוך 367 מסיימים, כשהוא נאלץ להתמודד עם תקלה באופנוע תוך כדי הטסט. תיקון זריז לאחר שיצא ממדידת הזמנים לא צלח וסוף נתקע בטסט השלישי. בעקבות זאת הוא נאלץ לותר על 4 הטסטים הנוספים של אותו היום ולעשות הכל כדי להספיק לתקן את האופנוע בזמן על מנת ויוכל לזנק ליום השני.
היום השני היה מוצלח מאוד עבור סוף והוא מסיים את 6 הטסטים הראשונים במקום השלישי בקטגוריה ואת הטסט השביעי במקום החמישי. נתון מדהים נוסף הוא שסוף נמצא בעשיריה הראשונה של מתחרי הקלאבים בשישה מהטסטים ובשביעי במקום ה- 17. מדובר ב 369 רוכבים שזינקו ו- 340 רוכבים שסיימו את הטסט השביעי של היום.
יום שלישי וסוף ממשיך עם תוצאות מצוינות-
טסט ראשון במקום ה 56 מבין 340 רוכבי הקלאבים שסיימו.
טסט שני במקום ה 51 מבין 337 מסיימים.
טסט שלישי- מקום שביעי מתוך 327 מסיימים (ומקום שלישי ב C1).
טסט 4-8 וסוף מצליח לשפר מיקומים, אבל בשל תנאי מזג אויר קיצוניים ועליה אחת שיצרה פקק של למעלה מ 200 רוכבים והיום הזה מסתיים עבור הקלאבים כשרק תוצאות 3 הטסטים הראשונים נחשבות.
לסיכום-
יום ראשון ללא תוצאות.
יום שני במקום השלישי מבין 94 רוכבי C1 שסיימו.
יום שלישי במקום החמישי מבין 86 מסיימים בקטגוריה.
הישג מדהים, במיוחד אחרי היום הראשון, שאין לי ספק שהיה שובר מנטלית רוכבים רבים.

נמרוד חמו, C2.

חמו ממוקם בשליש העליון של 369 רוכבי קטגוריות הקלאבים, כאשר המקום הגבוה ביותר אליו הגיע הוא 57 בטסט השני של היום השלישי.

יום ראשון:
טסט ראשון- מקום 112 מבין 369 רוכבי הקלאבים.
טסט שני- מקום 123 מבין 367 מסיימים.
טסט שלישי- מקום 122 מבין 368 מסיימים.
טסט רביעי- מקום 129 מבין 364 מסיימים.
טסט חמישי- מקום 157 מבין 363 מסיימים.
טסט שישי- 120/363.
טסט שביעי- 123/361.

חישוב התוצאות ממקם את חמו במקום ה 66 מבין 171 רוכבי הקטגוריה.

יום שני:
טסט ראשון- 120/359.
טסט שני- 117/358.
טסט שלישי- 90/354.
טסט רביעי- 106/351.
טסט חמישי- 100/348.
טסט שישי- 93/340.
טסט שביעי- 114/340.

בקטגוריה מתמקם חמו במקום ה 55 מבין 159 שורדים.

יום שלישי:
טסט ראשון- 112/340.
טסט שני- 57/337
טסט שלישי- 93/327.
טסטים רביעי-שמיני בוטלו.

בסוף היום הקשוח הזה חמו ממוקם במקום ה 56 מבין 154 רוכבים.

דרור כהן, C3.

אחד האנשים הכי מדהימים בענף הזה שומר על מיקומים הנעים בין 203 בטסט הראשון של היום הראשון לבין המקום ה 113 בשני טסטים ביום השלישי.

יום ראשון:
טסט ראשון- מקום 203 מבין 369 רוכבי הקלאבים.
טסט שני- מקום 172 מבין 367 מסיימים.
טסט שלישי- מקום 161 מבין 368 מסיימים.
טסט רביעי- מקום 141 מבין 364 מסיימים.
טסט חמישי- מקום 143מבין 363 מסיימים.
טסט שישי- 142/363.
טסט שביעי- 194/361.

יום שני:
טסט ראשון- 153/359.
טסט שני- 153/358.
טסט שלישי- 145/354.
טסט רביעי- 152/351.
טסט חמישי- 157/348.
טסט שישי- 144/340.
טסט שביעי- 152/340.

יום שלישי:
טסט ראשון- 140/340.
טסט שני- 113/337.
טסט שלישי- 113/327.
טסטים רביעי-שמיני בוטלו

כנבחרת סיימו השלושה את היום הראשון במקום ה 113 מבין 123 נבחרות, בעקבות התקלה באופנוע של סוף.

היום השני הסתיים כשהם ממוקמים במקום ה 23.

ביום השלישי התייצבו במקום ה 21.

נמרוד חמו מסכם בפייסבוק: נגמר. סיקס דייז 2019 נגמר.

מירוץ קשוח ומאתגר מאוד,אולי הכי מאתגר שחוויתי בחיים. הרבה מרכיבים הפכו אותו לכזה, מעבר לקור העז,תוואי קשה ו 280 קילומטר רצופים ביום על האופנוע.
לאחר היום הראשון התעוררתי עם יד ימין כואבת במיוחד ונפוחה כמו בלון,בלי שום סיבה נראית לעין או נפילה.
עד כדי כך שלאחר שעה מתחילת היום עברה בראשי מחשבה אמיתית לפרוש מהתחרות.
הרבה טיפולים (של ענת המלכה) ועוד הרבה אבקות כדורים ומיני כאלה עזרו לי לסיים כל יום ביומו עם כאבים ממש חזקים. היה ברור לי שבמצב שנוצר המטרות משתנות ועוברים למוד הישרדות של העיקר לסיים ועדיף שבשלום.
מסיים במקום ה 56 (מתוך 172) בקטגורייה C2 - מדליית כסף!
כל הכבוד ענק לחיות סוף סלע האריה,ודרור כהן הגרזן! שנתנו בראש, קלאב "SELLA RACING" מסיים במקום ה 47 מתוך 124.
תודה לצוות שהגיע מהארץ ללוות אותנו: ארל'ה,עומרי,ברברה ומשפחת סלע, ענת גרנית, רודי מתן, משה.
אי אפשר בלי תודות ענקיות לאלה שבזכותם כל זה לא היה קורה - אמא ואבא!!
איתי דור המלך, צמיגי מישלין ישראל, מאיר חברה למכוניות ומשאיות הונדה ישראל, קבוצת המירוצים HRC, גו אנרג'י ישראל, פוקס האד ישראל וכמובן לאשתי היקרה על כל התמיכה מהבית!
נתראה בשנה הבאה באיטליה ISDE 2020

דרור כהן מסכם בפייסבוק: נגמרה מלחמת 6 הימים

6 ימים של מירוץ אנדורו קשה, קשה מאוד. לגמרי חוויה יוצאת דופן.
זו הפעם השלישית שאני יוצא לסיקס דייז. הכנה של שנה שלמה,הרבה רכיבות על האופנוע,אירובי,אימוני כח, ,תזונה ותוכנית אימונים מדוייקת (עם המאמן מס 1 בעולם דימה)על מנת להגיע מוכן יותר.
שום דבר לא מכין אותך באמת ל 1400 קילומטר של אנדורו קשוח!
מבחינת תנאי רכיבה אלו תנאים שאני לא מכיר ועדיין לא יצא לי לרכב בהם. רוחות מטורפות,וקור שחודר לעצמות ולא משנה כמה שכבות שמתי על עצמי. טיפוסים לגבהים מטורפים,גשם שלא מפסיק במשך 3 שעות. בקיצור הסיוט הכי כיף לרוכב אנדרורו. כמובן שכיף בדיעבד...
מסיים במקום ה34 בקטגורייה (מתוך 81 רוכבים) - מדליית כסף
היה כבוד גדול לרכב עם סוף סלע החיה ונמרוד חמו המלך!
קלאב "SELLA RACING" מסיים במקום ה-47 מתוך 124
כל החוויה הזו היתה פחות טובה לולא הצוות מס 1 בעולם שליווה אותנו מהארץ, אשתי המלכה שהיתה לצידי לאורך כל המירוץ, ארלה וענת האלופים, משה התותח, עומרי רודי ומתן, ברברה ומשפחת סלע.
תודות ענקיות גם לנותני החסויות שלי: דלב מוטוספורט יבואנית KTM לישראל, מובילי מעונה, קיקסטארט סוכנות KTM בשלומי, גו אנרג'י ישראל.

סוף סלע מסכם בפייסבוק: סיקס דייז 2019 הסתיים

פעם ראשונה שלי במירוץ הזה ואני חייב להגיד שזו הייתה חוויה מדהימה. מרוץ ארוך של שישה ימים עם תוואי שטח לא קל בכלל ותנאי מזג האוויר שלא עזרו גם כן.
בשבילי המירוץ הלך לא כל כך טוב, ביום הראשון אחרי קצת יותר מחצי יום האופנוע שלי התקלקל. עבודה קשה שלי, של אחי גב והמכונאי של ק.ט.מ. אפשרו לאופנוע להכנס ל״פארק פרמה״ עשר דקות לפני הזמן האחרון וזה אפשר לי להמשיך את המרוץ למרות שנאלצתי לפתוח יום למחרת אחרון.
היום השני כבר היה יותר טוב, האופנוע עבד מעולה ואני הרגשתי שאני רוכב טוב, כשהגענו לטסטים(שהיו פשוט מדהימים) היה לי כל כך כיף, רכבתי מהר וזה גרם לי לעשות טעויות היו טסטים של חול ועוד כל מיני סוגי שטח אחרים וכייפים. את אותו היום סיימתי במקום השלישי בקטגוריה.
בימים שלאחר מכן כבר התחלתי במיקומים יותר טובים בזכות התוצאות שלי, נהנתי מכל רגע על המסלולים המטורפים האלה( גם ההתשות וגם הטסטים) אבל מה שכן לא הצלחתי להיפתר מהנפילות האלה לאורך כל המירוץ.
הייתה לי חוויה בלתי רגילה ואני בטוח שאני אבוא גם שנה הבאה ואשתפר עד אז כי למדתי המון תוך כדי המירוץ. אני רוצה להודות קודם כל למשפחה שלי שהיינו בהרכב מכובד מאוד וכל אחד מהם תרם לי בצורה מדהימה ומיוחדת והיה לי העונג להיות איתם. אני גם רוצה להודות ל-KTM Israel שעוזרים ותומכים מאוד בכל נושא האופנועים ואני שמח מאוד לרכב עם האופנוע הזה. רוצה גם להודות ל-אדי קלדס ול-Fox Head Israel על ציוד רכיבה מדהים ובנוסף גם הכי יפה שיש. וכמובן אני רוצה להודות ולפרגן לרוכבים הישראלים דרור כהן ונמרוד חמו שנלחמו כמו חיות וגם הביאו תוצאות מדהימות וכמובן לחברה הישראלים התותחים שעזרו להם ולי בלי סוף עומרי הלוי וענת כץ.