שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יונדאי ממשיכה לברוא

לפני כ-4 שנים השיקה החברה את מותג ג'נסיס (בראשית) כחטיבת מכוניות היוקרה שלה. עכשיו היא מרחיבה אותו גם לרכבי פנאי

בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת, ביצעה טויוטה את אחד ממהלכי השיווק המבריקים ביותר בעולם הרכב: היא מיתגה את דגמי הקצה העליון שלה כחטיבה נפרדת והחלה בניסיון למכור אותם בארה"ב ללקוחות עם כיסים מלאים, שעד אז רכשו בעיקר מרצדס וב.מ.וו. כך נולדה ההצלחה שנקראת לקסוס. לפני כארבע שנים, החליטו בחברת יונדאי שצעד כזה מתאים גם להם, והקימו חטיבה חדשה שקיבלה את השם ג'נסיס.

הג'נסיס הפציעה לראשונה בשנת 2008, כמכונית הקצה העליון של החברה הקוריאנית. המטרה היתה בעיקר השוק האמריקני, והמכונית זכתה שם לתשבחות רבות, כולל בחירה כ"מכונית השנה" על ידי כמה מגזיני רכב מובילים בארה"ב. ב-2013 הופיע הדור השני של הג'נסיס, ובתחילת 2016 נפלה כאמור החלטה למתג את השם מחדש, כחטיבת היוקרה של יונדאי. תחילה התמקדו שם במכוניות מנהלים, אבל לאחרונה הציגה החברה דגם ראשון של רכב פנאי, כשדגם שני כבר נמצא ממש בקצה הקנה.

ה-GV80, כפי שהוצג כדגם קונספט לפני כשנתיים

הדגם הבכיר יותר, GV80, צפוי להיחשף רשמית בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס בסוף חודש זה. הוא מבוסס על ה-G80, דגם הביניים של החברה ואמור להתחרות מול כלי רכב בסדר הגודל של ב.מ.וו X5. היצע המנועים יכלול בנזין ארבע בוכנות בנפח 2.5 ליטר שיספק כ-300 כ"ס, V-6 בנזין בנפח 3.5 ליטר עם 380 כ"ס ודיזל שש בוכנות טורי בנפח 3.0 ליטר שיספק 280 כ"ס. לשוק האמריקני, ייתכן שיוצע גם מנוע V-8 בנפח 5.0 ליטר. כל הדגמים יצוידו בהנעה בכל הגלגלים, עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה מהירויות. תחילת השיווק צפויה במהלך 2020.

במקביל, הודיעה ג'נסיס על אח קטן יותר במשפחה, GV70, שמבוסס – באופן לא מפתיע – על ה-G70, דגם הבסיס שלה, ואמור להתחרות בשוק הקומפקטי יותר, סטייל ה-X3. היצע המנועים יהיה שונה במקצת, כשהבסיסי הוא מנוע 2.0 ליטר ארבע בוכנות שיספק כ-250 כ"ס. השיווק צפוי להתחיל כבר ב-2021.

ה-GV70 כפי שנתפס במצלמות ריגול בעת נסיעת מבחן במסלול נורבורגרינג