שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יונדאי מתרחבת לתחום הטנדרים

במפעלי החברה בארה"ב יתחילו לייצר בקרוב את הסנטה קרוז, טנדר פנאי על בסיס הסנטה פה. במקביל, עובדים שם גם על תכנון טנדר עבודה בינוני, שיתחרה עם הטנדרים של היצרניות היפניות

לפני כארבע שנים, בתערוכת הרכב של דטרויט, הציגה חברת יונדאי טנדר קונספט שקיבל את השם סנטה קרוז (קישור לכתבה על הקונספט). לאחרונה הכריזה החברה על תחילת הייצור של הטנדר הזה, במפעליה שבארה"ב. לא מדובר בטנדר עבודה במובן המוכר לנו, עם שלדת סולם קשוחה וכושר העמסה גדול, אלא בכלי שהוגדר כ"טנדר פנאי", עם שלדה אחודה ומתלים נפרדים.

מה שעשתה יונדאי הוא לקחת את הסנטה פה, רכב הפנאי הגדול שלה, ולהרכיב עליו גוף שכולל תא נוסעים כפול ומאחור ארגז קטנטן, משהו שמזכיר את השברולט אל קמינו של פעם. קהל היעד שסומן הוא קהל צעיר שמחפש רכב מתאים לצאת איתו לחיק הטבע, להוריד גלשן לחוף הים או להוביל את האופניים לתחילתם של מסלולי השטח.

דגם הקונספט של הסנטה קרוז

עבור הקונים ה"כבדים" יותר, קרי בעלי מקצוע שונים המחפשים טנדר עבודה, עוסקים עכשיו ביונדאי בתכנון טנדר כזה, עם שלדת סולם מסורתית שתאפשר יכולת העמסה וגרירה המתאימה לצרכי עבודה. זהו פלח שוק שהולך ומתרחב בארה"ב, שהמתחרים העיקריים בו הם הפורד ריינג'ר, השברולט קולרדו ומגוון הטנדרים הבינונים היפניים, דוגמת הטויוטה היילקס.

ייצור הסנטה קרוז אמור להתחיל ב-2021, בעוד שהטנדר הגדול יותר הוא עדיין בגדר רעיון ואין תאריך יעד מוגדר להופעתו.

וכך אולי ייראה הטנדר הבינוני של יונדאי