כביש / ספורט > כתבות

גם לוטוס מתחברת לשקע

1972 כ"ס, זינוק מ-0 ל-60 מייל בפחות מ-3 שניות, מהירות מרבית של מעל 320 קמ"ש – ותג מחיר של כ-2 מיליון לירות שטרלינג. זוהי הלוטוס Evija, מכונית העל הכל-חשמלית הראשונה של יצרן בריטי

טרנד המכוניות הכל-חשמליות הולך ומתפתח בקצב מסחרר, יצרניות חדשות שעוסקות רק בתחום הזה צצות כל הזמן ויצרניות ותיקות מנסות גם הן לרכב על הגל. אחת מהן היא לוטוס הבריטית, הנמצאת היום בשליטה של קונצרן Geely הסיני. החברה הציגה לאחרונה דגם חדש שמונע על טהרת החשמל, עם ארבע מנועים - אחד בכל גלגל - שמספקים ביחד 1972 כ"ס. יחד עם משקל קל יחסית של 1680ק"ג, מתקבל יחס הספק/משקל היסטרי.

מערך מצברים בקיבולת של 70 kWh יישב נמוך בתוך השלדה, ויאפשר חלוקת משקל מאוזנת לחלוטין של 50:50. טווח הנסיעה המוצהר הוא כ-400 ק"מ בין הטעינות, עם יכולת טעינה מהירה של כ-20 דקות למילוי מלא של המצברים. זה דורש מטען מיוחד, ורשת חשמל ביתית מספיק חזקה כדי לתמוך בו.

לוטוס הודיעה מראש שתייצר רק 130 יחידות של ה-Evija, במחיר שינוע באזור ה-2 מיליון ליש"ט. הצהרה כזו טומנת בחובה הבטחה סמויה לקונים הפוטנציאלים – להיות הבעלים הגאים של דגם ייחודי שימשוך הרבה תשומת לב. אגב, הפרקטיקה הזו אינה בלעדית ללוטוס. יותר ויותר יצרניות של מכוניות-על מכריזות על דגמים חדשים ויקרים, עם הגבלה מראש על כמויות הייצור, מה שיוצר ביקוש מטורף. עד כדי כך, שלעתים מי שזכה וקנה אחת כזו, מוכר אותה כיד שנייה במחיר גבוה יותר ממחיר הרכישה המקורי.