שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

השקה בישראל טויוטה פריוס Prius PHV

טויוטה מסכמת את שנת 2019 עם 34,000 מסירות של כלי רכב חדשים השנה כשמתוכם 75% כלי רכב הם היברידים ובו בזמן משיקה את הדור הבא: פריוס פלאג-אין, בדרך לכלי רכב חשמלי מלא.
יצאנו ליום הדרכה של השקה לצוות של היבואן והתרשמנו מהנוחות והחיסכון של ה-Prius PHV החדשה בישראל, יחד עם הנאה מנהיגה בכלי רכב שבסיסו זו היעילות האנרגטית

הרכב הנכון בזמן הנכון! - PRIUS PLUG IN

היבואן כמו היצרן - תמיד מחושב ומאוד מדויק! וזה בדיוק הזמן שהחליטו להשיק בישראל את הפריוס פלאג-אין, למרות שכבר הושק בעולם לפני כשנתיים. עכשיו לאחר שבשנת 2019 כ-75% מסך מסירות הרכב של היבואן, שמסר השנה 34,000 כלי רכב - מרשים ביותר! הם כלי רכב היברידים, החליט היבואן כי זה הזמן להתקדם עוד צעד בדרך לרכב החשמלי.

מקור האנרגיה הוא "הסיפור" של המאה הנוכחית והמאה הקודמת מאז שהומצא המנוע והחליף את כוחו של האדם או הבהמה. בתחילה (ועד היום) היו אלו מנועי הבעירה הפנימית - מנפט ומזוט לדלקים מתקדמים יותר כבנזין וסולר, כשלפני עשור התחילו להגיע כלי רכב היברידים ששילבו מנועי חשמל לתאוצות ביניים ולתנועה בטווח קצר, עכשיו אלו רכבי הפלאג-אין - כלי רכב המשלבים בין סוללה המספיקה לכמה עשרות קילומטרים של תנועה חשמלית ובהמשך הדרך מנוע בנזין, ולעתיד (שיש לו כבר ניצנים על כבישי ישראל) כלי רכב עם מנועים חשמליים בלבד.
יוניון - יבואן טויוטה לישראל, מכריז כי שילוב של מרחק נסיעה יום-יומי קטן, יחד עם עלויות חשמל נמוכות (בהשוואה לאירופה) ועלויות דלק גבוהות (יחסית לעולם) גורמות לפריוס PRIUS PLUG IN להיות הרכב הכדאי ביותר ללקוח הישראלי. ובמספרים: ק"מ נסיעה ברכב בנזין יעלה 54 אגורות לק"מ, לפי צריכה ממוצעת של 8 ליטר ל-100 ק"מ, ברכב היברידי חסכונית כ-35 אגורות לפי צריכה ממוצעת של 5 ליטר ל-100 ק"מ ואילו ברכב חשמלי או פלאג-אין הנוסע עד 50 ק"מ מטעינה לטעינה המחיר לק"מ צונח ל-10 אגורות בלבד!
כל זה משתלב ביעד השאפתני שהציבו לעצמם אנשי טויוטה שעד שנת 2050 תהליך הייצור והשימוש בכלי הרכב על הכבישים יגרום ל-0% (אפס אחוז!) זיהום!!

טכנולוגייה מתקדמת בראש המחנה

פריוס פירושו הרץ בראש המחנה של הרומאים - מביא הבשורה של טויוטה, וככזה הוא המוביל הטכנולוגי של היצרן ומשלב בכלי הרכב החדש שלדה חדשה מסדרת ה- TNGA - פלטפורמה שתוכננה כאשר הנהג במרכז, מערכת העברת כוח המשלבת שני מנועי חשמל בו זמניים יחד עם מנוע בנזין, סוללה של 8.8 קילו-ואט המפאשרת כ-50 ק"מ של נסיעה חשמלית, מערכות בטיחות מתקדמות ומעטפת שלמה של נוחות והכול בסימן של יעילות ומחשבה מראש.

לראשונה בטויוטה החימום של הרכב, כמו גם המזגן, משתמשים במערכת נפרדת משל המנוע ומאפשרים מיזוג אוויר שאינו תלוי במנוע הבנזין, שכאמור יכול להישאר "רדום" (לא מונע) לטווח של כ-50 ק"מ נסיעה.

בנוסף לכל מערכות הבטיחות המוכרות של טויוטה - TSS מקבל הפריוס פנסים קדמיים אדפטיביים חדשים (AHS) כשכל פנס כולל מספר מנורות, שכל אחת נשלטת ע"י מחשב העובד ע"פ עיקרון של אורות גבוהים דולקים באופן קבוע והצללה של מנורה/ות מסוימת על מנת שלא לסנוור את כלי רכב הבאים ממול.

טעינת הרכב

הפריוס החדש של טויוטה נמכר עם מספר אפשרויות טעינה מבית EV-Edge (חברת פתרונות טעינה חכמים מבית יוניון) לבחירת הלקוח - מטען ביתי המתחבר לשקע רגיל, מטען ביתי המתחבר לשקע כוח או/וגם כבל טעינה ייעודי המתחבר לעמדות טעינה מהירות ביתיות או ציבוריות.
במהלך ההשקה נסענו ברחבי העיר כפר סבא ועצרנו ליד תחנת טעינה ציבורית שהותקנה בעיר, קיימת עוד עמדת טעינה מהירה אצל דנאל סוכן טויוטה בכפר סבא, שגם אירח אותנו להשקה ובמהלך ההכנות להשקה טענתי את כלי הרכב בעמדות חשמל בבית ובחניונים בתל אביב בהם מצאתי עמדות טעינה או חשמל.

מטען מהיר המספק 3.3 קילו-ואט לשעה ייקח לטעון את סוללת ה-8.8 קילו-ואט כשעתיים ובמחיר של חצי ש"ח לקילו ואט חשמל תעלה הטעינה כ-4 ש"ח לסוללה טעונה המספיקה לעד 45 ק"מ נסיעה חשמלית. במצב של EV city (החלטה של נהג בלחיצת כפתור ברכב) יורד ההספק החשמלי מ-92 כ"ס ל-61 כ"ס ומגדיל את טווח הנסיעה החשמלי מעל 50 קילומטר (והכפתור גם משמש לנסיעה באזורים שאסור בהם השימוש במנועי בנזין).

מחיר הרכב בישראל: החל מ-139,900 ש"ח

157587637709315758763798271575876378508

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - חשמלית ושמה טויוטה

17 בפברואר 2020 ב 15:32

הגיע הזמן ליאריס חשמלית
קורולה חשמלית
ראב 4 חשמלית
קאמרי חשמלית
היברידי/ נטען זה out... השלב הזה נגמר מזמן....
הגיע הזמן להתקדם....
כל השאר התקדמו... לכל חברה גדולה יש לפחות
רכב חשמלי אחד:
eGolf, eUp, ID3, IDbuzz, IDx3
ford focus electric, mustang mach e, f150 e
, honda fit=jazz electric
fiat 500 electric,
chevrollet bolt, spark e
nissan leef, nv200e
renault zoe, samsung z.e, tweengo e, express e, master e
mitsubishi i-miev
mercedes eqc, eqa, eqs, B class electric
mini cooper se
skoda mii e, Enyaq
tesla model S,X,Y,3,cybrtrk,semi
kia niro e, soul e
hyundai ionic electrpic, kona electric
, bmw i3, ix3, i4
volvo polestsr
porsche taycan
jaguar i-pace
audi e-tron, e-tron GT
peugeot iOn, 208e, 2008e
opel corsa e
ויש עוד מלא חדשות מייצרנים חדשים דנדשים
ומלא סיניים מגניבים

2

Ogash Ofer

17 בפברואר 2020 ב 16:22

אל דאגה - כפי שאני מכיר את טויוטה כיצרן, יש להם תוכנית סדורה לרכב חשמלי כולל תוכנית השיווק וההטמעה שלו בשוק הרכב.
כמו ששנה שעברה 75% מהמסירות שלהם בישראל היו של רכב היברידי (ולהבנתי אין אף יבואן שמגיע ליחס הזה) גם העתיד שלהם מאוד מתוכנן וברור - קודם פלאג-אין ישתלט על השוק ואחר כך חשמלי או כל פטנט אחר שיבשיל לשימושיות במחיר סביר.

3

Ogash Ofer

01 ביולי 2020 ב 06:09

מילגםEV-Edge, חברת שירותי טעינת הרכב החשמלי במגזר המוניציפאלי בישראל, זכתה במכרז של חניוני "אחוזות החוף" להתקנה והפעלה של עמדות טעינה לרכבים חשמליים, כאשר העמדה הראשונה היא בחניון גולדה.

במהלך תקופת ההתקשרות שהינה ל-5 שנים, יוקמו כ- 70 עמדות טעינה, שיפרסו בשלב ראשון ב-29 חניונים בכל רחבי תל אביב-יפו. כ- 60 מתוך סך העמדות שיותקנו הן עמדות AC ו-10 עמדות DC שיותקנו בחניונים נבחרים. פריסת המטענים בחניונים וזמינותם ייוצגו ע"ג יישומון ייעודי. כמו כן למערכת שנבחרה תכנת ניהול מתקדמת לביצוע בקרות וכיו"ב. לתקופת ההתקשרות הראשונית ישנה אופציה להארכה ב-5 שנים נוספות.התעריפים אשר הוצעו במסגרת המכרז מעניקים לתושבי תל-אביב יפו הטבות ומחירים מיוחדים לטעינת רכבים ברחבי העיר.

עמדות הטעינה אשר מציעה החברה מיוצרות עבורה על ידי יצרניות אירופאיות, בעלות ניסיון של למעלה מ-50,000 עמדות טעינה. בין היתר, תציע החברה עמדות לטעינה מהירה המאפשרת הטענת הרכב החשמלי בזרם ישר (DC) ובמהירות של 50KW שעה אשר ביכולתן להטעין רכב חשמלי תוך דקות.

4

Ogash Ofer

18 ביולי 2020 ב 18:28

מחקר חדש אמריקאי מציג: טויוטה פריוס פלאג - הרכב היעיל ביותר מבין כל דגמי ההייבריד והפלאג אין המשווקים בארה"ב

לכתבה המלאה:
https://insideevs.com/news/433288/phev-car-efficiency-compared-us-july-2020/

מאז הוצג הדור הראשון של הפריוס בשנת 1997, ביססה טויוטה את מעמדה כחלוצת הטכנולוגיה החשמלית-היברידית ובשני העשורים אשר חלפו מאז צברה ניסיון ומוניטין בהובלת פיתוח טכנולוגיה מתקדמת זו.

5

Ogash Ofer

18 ביולי 2020 ב 18:30