רנגלר ששופר בסדנה אמריקנית ודיפנדר ששופר בסדנה בריטית, הוצעו לאחרונה למכירה. במי הייתם בוחרים? ועל המחיר נדבר אחר כך
RM Sotheby’s, בית המכירות הפומביות המוביל לכלי רכב מיוחדים ובעיקר לרכבי אספנות, מציע למכירה ג'יפ רנגלר JK מודל 2017 שעבר מקצה שיפורים נכבד. מה שמושך מיד את העין אלו צמיגי 37 אינץ' היושבים על ג'נטים בקוטר 22 אינץ', מחופים בכנפונים של Bushwacker. בחזית פגוש מסיבי ובו כננת 12,000 ליברות של Smittybilt ובשני צדיה אוזני גרירה בריאות. צמד דומה מותקן גם בפגוש האחורי, עליו יושב גלגל חלופי בגודל מלא. יש גם מדרגות חשמליות, מערכת שמע מתקדמת ומושבים בעיצוב מיוחד.
מבחינה מכנית לא נעשו ברכב שינויים רבים. המנוע הוא הפנטה-סטאר המוכר בנפח 3.6 ליטר, שמקבל תוספת כוח מסופר-צ'רג'ר של Magnuson ומערכת פליטה משופרת. בנתונים שפורסמו, לא צויין כמה סוסים נוספו לאורווה.
אמריקני שרירי ומוחצן
מהעבר השני של האוקיינוס, סדנת Overfinch הבריטית שהיא אחת המובילות בשדרוג לנד רוברים, הציגה דיפנדר 90 שעבר תחת ידי המומחים שלה. הרכב הופשט עד היסוד ונבנה מחדש כרכב דו-מושבי, כשהחלק האחורי נסגר כתא מטען ננעל עשוי מעץ טיק בתקן ימי. הדיפנדר נצבע בירוק מתכתי, נבנה לו כלוב התהפכות וכל החלק הפנימי רופד בעור בתפירת יד.
מתחת למכסה המנוע נשתלV8 בנפח 6.2 ליטר מתוצרת GM. נתוני ההספק לא נמסרו, אך ההערכה היא כי הוא מפיק 450 כ"ס לפחות. המהירות המירבית של הכלי הוגבלה ל-180 קמ"ש, ובהתחשב בהתנהגות הכביש של ה-90, זה מעל ומעבר.
בריטי מופנם ומושקע
מה אתם הייתם בוחרים מבין שני הכלים האלה? אנחנו ללא ספק מעדיפים את המופנמות הבריטית על פני הצעקנות האמריקנית – עד שזה מגיע לתוויות המחיר: הרנגלר מוערך ב-40 עד 50 אלף דולר, בעוד עבור הדיפנדר - תחזיקו חזק - תדרשו לשלם לא פחות מ-320 אלף דולר. נכון שהשיפורים של הרנגלר הם בעיקר קוסמטיים בעוד הדיפנדר עבר שיפוץ יסודי ביותר, אבל אנחנו לא סגורים על כך שפערי המחיר העצומים מוצדקים.
1 תגובות
1
אורח/ת - יואל
18 בדצמבר 2019 ב 09:40
רק G500
תגובות