לייף סטייל > יין ואלכוהול

יין מלוא הכוס

יש אנשים שמבינים בעפיצות, טאנינים וגוף. לעומת זאת, יש כאלה שרמת ההתמצאות שלהם ביין מסתכמת באדום לעומת לבן. בין אם אתם משתייכים לקבוצה הראשונה ובין אם לשנייה, יש טריק אחד שישדרג את חווית השתייה שלכם בקלות יחסית. מומחי יין כבר יודעים את הסוד, הגיע הזמן שגם אתם

image

אז פנו מקום בארון והכינו את עצמכם למהפך בתרבות היין הביתית: כוסות יין ייעודיות.

כוס ייעודית – למה זה טוב?

אולי תתפלאו לדעת, אבל לצורת הכוס יש השפעה על טעם היין, מכיוון שהיא קובעת את אופן מגע היין בלשון ובחיך. מיתוס חלוקת הטעם בלשון כבר הופרך זה מכבר, אבל המדע מאשר שלאזורים שונים של הלשון יש רגישות יתר לטעמים שונים.

כדי להדגיש את טעם היין – חמיצות, מתקתקות, פירותיות – כדאי לכוון לאזור הרגיש לטעם זה.

כל יין מתהדר בתכונות שונות של טעם, חומציות, רמת אלכוהול ועוד כל מני דברים טובים ולכן כדאי להתאים לו את סוג הכוס המדגישה את הייחודיות שלו. לשמחתנו, ברמן אנונימי הואיל בטובו לתת לנו קצת מושג על כוסות היין השונות, כדי שתוכלו לשדרג את מפגש היין הביתי הבא שלכם.

הכוס הראשונה היא כוס היין הרב תכליתית, זו שכנראה נחה אצלכם בארון. מומלצת בעיקר לשתיית יין לבן. הגביע קטן, מה שמונע את התחממות היין, וכן נמוך כך שנשמרת קרבה מתמדת בין אף השותה לבין היין, להעשרת ניחוחות קלילים האופייניים ליינות לבנים.

יינות מומלצים: סוביניון בלאן, פינו גריג'יו, ריזלינג.

image

הבאה בתור היא כוס בורדו, המותאמת במיוחד ליינות אדומים כבדים הטיפוסיים לחבל בורדו, ומכאן שמה. כוסות אלה גבוהות ורחבות יותר מחברותיהן הרב תכליתיות,

ומספקות מרחב חימצון הנחוץ לריכוך ופתיחה של יינות אדומים בעלי גוף מלא. מפתח הכוס מכוון את היין לחלקו האחורי של הפה.

יינות מומלצים: קברנה סוביניון, מרלו, זינפנדל.

כוסות בורגנדי הן כוסות עגלגלות למדי ורחבות במיוחד, ומפתחן הצר יותר מאפשר ליין לחזק את הניחוח שלו טרם השתייה. מושלמת ליינות אדומים עם גוף קליל עד בינוני. מפתח הכוס מכוון את היין לקצה הלשון.

יינות מומלצים: שרדונה, פינו נואר.

ואחרונה ברשימה, כוס שמפניה (חליל), המתאימה ל... נכון! יינות מבעבעים! תשכחו ממגדלי השמפניה המטופשים המורכבים מכוסות רחבות-מפתח. גביע שמפניה אמיתי הוא צר וגבוה, מה ששומר על קרירות היין ומכוון את הבועות כלפי מעלה והיישר אל הלשון.

יינות מומלצים: מבעבעים למניהם.

אין ספק שהתאמת הכוס לסוג היין תשפר מהותית את חוויית השתיה שלכם. בחירה בכוס המתאימה תעצים את טעמי היין ותדגיש את תכונותיו. כדי להבטיח שהכוס שבחרתם בקפידה תמשיך לשרת אתכם למשך זמן רב, ראוי לטפל בהן כראוי: ניקוי בנפרד משאר כלי האוכל, באמצעות מברשת ייעודית שתמנע שריטות והדבקות שיירים זרים, ולאחר מכן ייבוש באויר.

רוצים להיראות אפילו יותר מבינים ביין? הקפידו למלא את הכוס עד קו הרבע או השליש לכל היותר, לצורך פתיחתו והעשרת הטעמים. שימו לב גם לטמפרטורה הנכונה עבור סוג היין שאתם מגישים – יין בטמפרטורת החדר שונה בטעמו מיין שזה עתה הוצא מן המקרר וכדומה.

למזיגה, הטו את היין באלכסון קל ואפשרו לו לזרום בעדינות אל הכוס. סיימו את המזיגה בסיבוב קל של פיית הבקבוק, למניעת נתזים.

image

תגובות

0 תגובות