שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הקשוחים חוזרים?

ה- Grenadier של חברת INEOS, שאמור להגיע לשווקים בשנת 2021, יזכיר בוודאי לכולם את הדיפנדר המנוח, וכמוהו יהיה כלי עבודה קשוח עם דגש על עבירות

הפסקת הייצור של הדיפנדר הישן, הביאה לכמה יוזמות לייצר לו יורש כמו הבולינגר (קישור לכתבה), שכבר הוצג כדגם פרוטוטייפ ועתיד להיות משווק החל ב-2021, וכמו הרכב העתידי של חברת INEOS , עליו דיווחנו לפני כשנתיים (קישור לכתבה). האחרון הוא אמנם עדיין בגדר רעיון (ולכן אין תמונות שלו...), אבל השבוע הודיעה החברה כי חתמה חוזה לייצורו עם חברת מאגנה-שטייר האוסטרית, צעד גדול בדרך למימוש הרעיון.

למאגנה-שטייר יש ניסיון עשיר בתכנון וייצור כלי רכב עם הנעה בכל הגלגלים, חלקם עוד בגלגול קודם של החברה שנקראה דיימלר-שטייר-פוך. מדובר ברשימה מכובדת, עם כלים שנשאו את שם החברה כמו ההפלינגר והפינזגאואר, או כלים שתוכננו ויוצרו עבור חברות אחרות כמו המרצדס G, פיאט פנדה 4X4, טרנספורטר סינכרו T3, ג'יפ גרנד צ'ירוקי, מרצדס ML, ב.מ.וו X3, יגואר E-Pace ועוד (קישור לכתבה על ההפלינגר וקישור לכתבה על הפינזגאואר).

עדיין בגדר רעיון, ולכן אין תמונות . ה-Grenadier

INEOS מתכננת לבנות את הרכב שלה במפעל שהיא מקימה בוויילס, שיעסיק כ-500 עובדים. רכיבי ההנעה יגיעו מ-ב.מ.וו, ובהיצע יהיו מנועי בנזין ודיזל. שלדת סולם חזקה וגמישה, מרכב מאלומיניום והילוך כוח ישלימו את החבילה, עם כושר גרירה שיעמוד על 3.5 טון. הייצור השנתי המתוכנן הוא ל-25 עד 30 אלף כלים בשנה, בגרסת נוסעים ובגרסת טנדר כפול-קבינה.

מנכ"ל חברת INEOS, דירק הילמן, אינו רואה פסול בדימיון שיהיה לכלי הרכב שלהם לדיפנדר המנוח: "אם מזקקים את מה שנדרש מרכב שמיועד לעבודה, אז מקבלים כלי עם הנעה בכל ארבע הפינות, בעל צורה מרובעת וקווים ישרים. ברור שאנשים יעשו השוואות לכלי רכב אחרים, וזה בסדר מצידנו".

הרכב החדש קיבל את השם Grenadier , כשמו של פאב לונדוני מפורסם שבו הועלה לראשונה הרעיון לייצר את הרכב... גם כאן תחילת השיווק מתוכננת ל-2021, בתפוצה כל-עולמית. "מורעלי" הדיפנדר הישן אולי ימצאו בו מחליף מודרני ראוי למושא אהבתם.