שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מה חדש בתערוכת הסאלון בטוקיו

הקהל שיגיע לתערוכה שתיפתח בעוד ימים מספר יפגוש כמה דגמי קונספט מעניינים לצד סוזוקי ג'ימני משופצרים

תערוכת הסאלון של טוקיו (Tokyo Auto Salon) היא אחת מתערוכות הרכב הגדולות בעולם והיא נערכת מדי שנה בחודש ינואר. התערוכה מוקדשת בעיקר למוצרי קאסטום ואפטרמרקט, אבל מוצגים בה גם דגמי מכוניות לא מעטים, כקונספטים וכשדרוגים לדגמים קיימים. אל תתבלבלו בינה לבין תערוכת הרכב של טוקיו (Tokyo Motor Show) הנערכת תמיד בחודש אוקטובר, שבה מציגות היצרניות השונות את דגמיהן החדשים.

השנה צד את עינינו קונספט על בסיס המיצובישי אקליפס, שנקרא Weekend Explore, והמיוחד בו שהוא מצויד במערכת מתלים מתכוונת המאפשרת להגביה את הרכב בזמן ירידה לשטח, מה שמגדיל את מרווח הגחון ומשפר את זוויות הגישה והנטישה. מערכות כאלו כבר מוכרות לנו מיצרניות אחרות, בדגמים גדולים ויקרים יותר, וכאן היא מוצגת לראשונה בדגם שאפשר לקרוא לו עממי. למרות שזה לא פתרון אופטימלי (כשהמתלים נמצאים במצב הגבוה ביותר הם כמעט ואינם מספקים שיכוך), זה מאפשר לרדת לשטח עם הרבה פחות חששות מל"חטוף" מכה בגחון.

האקליפס המשודרג. מתלים מתכוווננים נותנים שקט נפשי

הדור הרביעי של הסוזוקי ג'ימני, הוא ה"צעצוע" האולטימטיבי עבור יצרניות האפטרמרקט היפניות, בדיוק כמו הרנגלר עבור היצרנים האמריקנים. סוזוקי בעצמה תציג בתערוכה דגם לו היא קוראת Marine Style, המיועד לחובבי הדיג. מלבד צביעה בגווני כחול מתחייבים, הדגם הזה קיבל פגוש ברזל עם שתי אוזני גרירה, מדרכי צד ותא חפצים ננעל על הגג לאכסון ציוד, כולל מקום לחכות ארוכות.

יצרנית האפטרמרקט DAMD, הציגה שני סוזוקי ג'ימני, שכל אחד מהם הוא מחווה לרכבי עבר. הראשון הוא ה-DRONKO, שקיבל חזית הדומה לזאת של הפורד ברונקו המיתולוגי משנות ה-60 (קישור לכתבה על הברונקו). הדגם השני, The Roots, נותן כבוד לדגם הראשון במשפחה ה- LJ10, שייצורו החל בשנת 1970. בשני הדגמים מדובר בשינויים קוסמטיים בלבד.

157820888060315782088818491578208882561
הקליקו על התמונות להגדלה

ואם כבר נגענו במיצובישי, בתערוכה של חודש אוקטובר היא הציגה דגם קונספט יוצא דופן של באגי, Mi-Tech, עם כמה חידושים מעניינים. מדובר ברכב דו-מושבי פתוח, עם הנעה פלאג-אין היברידית, כשמאריך הטווח הוא לא פחות ממנוע טורבינה המסוגל לפעול עם סוגי דלק שונים: סולר, בנזין, ואפילו אלכוהול. ההנעה מתבצעת באמצעות ארבעה מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל, עם יכולת יוצאת דופן: ניתן לשנות את כיוון התנועה של כל צד בנפרד, כך שהגלגלים בצד אחד ינועו קדימה ובצד השני אחורה, ולקבל סיבוב "על המקום", בדומה לכלי רכב זחליליים.

ה-Mi-Tech. פתרונות טכנולוגיים יוצאי דופן