שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה בשטח - סובארו דרייב, הר חורשן - 3/1/2020

החורף כבר כאן ואיתו מזג האוויר הגשום והקר, אבל אצלנו באתר השטח הישראלי זו רק סיבה למסיבה. יום שישי בבוקר וקבוצת רוכשי סובארו פורסטר ו- XV חדשים מתייצבת בכניסה לבת שלמה הישנה, ליום הדרכת שטח עמוס שלוליות וקרקע בוצית וחלקה כיאה לשמורת הר חורשן היפהפיה. למרות הקור והגשם, קבוצת הנהגים החדשה שלנו גילתה ספורטיביות ראויה ועל פי החיוכים והתגובות נהנו מיום מאתגר כמו שאנחנו אוהבים
הדריכו: דרור ברלי וקובי בצלאל

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

לאחר שוידאנו שאכן כולם הגיעו, השיירה כולה נכנסה לתוך השמורה והתמקמה תחת כמה עצים בשביל צדדי מהדרך הראשית. הדרכת שטח ראויה חייבת להתחיל בהרצאה תיאורטית ודרור לקח את המושכות ותחת מעטה ערפילי וטיפטוף עדין התחיל "להרביץ" בהם תורה ודיבר על נושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אויר, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, מבט רחוק קדימה ותכנון הנסיעה, העברות משקל ושיפועי צד, דיפרנציאל ונעילות דיפרנציאל מכאניים ואלקטרוניים, כמו זה המוצלח מאוד שיש בהנעת ה- 4X4 של סובארו XV ושל סובארו פורסטר.

בסופה של ההרצאה ומתוך הבנה שמחכה לנו ולמשתתפים הדרכה מעט שונה היום, יצאנו בשיירה עם מדריך מוביל ומדריך נוסף במרכזה ויצאנו לדרך. הגשם התחזק ונחלש לפרקים והשלוליות הרבות וה"נחלים" בצידי הדרך תרמו לתחושה של טיול שטח אמיתי ביום חורפי.

כמו בכל טיול רגיל שבו תנאי מזג האוויר והקרקע מציבים תנאים משלהם, כך התנהל גם היום שלנו. מי הגשם סחפו כהרגלם כל מה שנקרה בדרכם ויצרו חריצי קרקע מכובדים. את חלקם חצינו וחלקם אילצו אותנו לעצור ולחשב מסלול מחדש. בכל עצירה שכזו אספנו אלינו את כל המשתתפים ונתנו הסברים לגבי המכשול תוך דגש על כך שנהג מיומן ובעל ניסיון, חייב לדעת שמטרת העל של כל טיול בשטח היא לחזור הביתה בשלום, לרכב ולנוסעיו ולכן, הוא חייב לדעת מתי לוותר ולחפש נתיב חדש, בטוח ועביר יותר.

בשמורת הר חורשן נעשים בימים אלו עבודות בגינן שבילים רבים נחסמו ואחרים נפתחו במקומם. חוויית הנהיגה בשבילי בוץ חלקלקים ושלוליות גדולות היא מהמרגשות שיש, על אחת כמה וכמה לנהגים חדשים שעבורם זוהי דריסת הרגל (בסדר.. הצמיגים..) הראשונה בשטח ועוד יותר מכך, ברכבי סובארו שנראים "פרייבט" לכל דבר, עד שמגלים את יכולות מערכת הנעת ה- 4X4 הכל כך מוצלחת שלהם.

לסיום, עצרנו בנקודת גובה להפסקת קפה אחרונה, השבנו לשאלות המשתתפים ועשינו הכרות עם ערכת החילוץ שחייבת להימצא בכל רכב שבעליו מעוניין לרדת איתו מהאספלט.

היה לנו לעונג להדריך אתכם ביום שכזה. המשפט "קשה באימון וקל בקרב" בא כאן לידי ביטוי בצורה נהדרת ואנחנו בטוחים שבפעם הבאה שתצאו לטייל בשטח, תיזכרו בו עם חיוך על השפתיים.

להתראות בשטח,
דרור וקובי.

157840123824115784012393151578401240747157840124307015784012499891578401251354157840125261115784012545661578401256860

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1578401258788157840126097615784012626141578401265090157840126685215784012685221578401269906

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

1578401271855157840127321115784012748611578401276157157840127837815784012799351578401281652157840128366015784012847501578401286495157840128759215784012893311578401291234

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

157840129293815784012947621578401296174157840129789915784012999141578401301509157840130316915784013046531578401306000157840130761915784013090701578401315999157840131737515784013188291578401320077157840132108815784013229961578401324027157840132514415784013316901578401334135

הרשם לדיוור מועדון

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - ערן

10 בינואר ב 00:31

במילה אחת: מקסים!!!!!!