שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פיסקר אושן: הכי ירוק שאפשר

האושן (Ocean) של חברת פיסקר הוא רכב פנאי חשמלי שקורץ חזק לקהל הצמחוני והטבעוני, ומציע גם מודל רכישה ייחודי

בדרך כלל אנו רגילים להצגה של דגמי מכוניות חדשים בתערוכות רכב למיניהן, אבל הנריק פיסקר בחר להציג את היצירה החדשה שלו, האושן (Ocean - אוקיינוס), דווקא בתערוכת CES – תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם - שנפתחה השבוע בלאס ווגאס.

אז מה יש באושן שזאת הבמה שנבחרה להצגתה? מדובר ברכב פנאי כל-חשמלי, עם טווח נסיעה של 400-480 ק"מ בין הטעינות, על פי תנאי הדרך. הדגם שהוצג בתערוכה הוא דגם טרום-ייצור, ולא נמסרו פרטים רבים על המכלולים המכניים שלו, אבל סביר שיקבל הנעה בכל הגלגלים בעזרת שניים או ארבע מנועים. לא משהו יוצא דופן בסיגמנט הכל-חשמלי המתפתח במהירות.

האושן. הכי ירוק שאפשר

הייחוד של המכונית מגיע מכיוונים אחרים: פנל סולארי על הגג יטען את המצברים ולפי הערכת היצרן, הוא יספק תוספת נסיעה של כ-1600 ק"מ שנתיים בחסדי השמש. פנים הרכב ייבנה כולו מחומרים פלסטיים, חלקם ממוחזרים, ולא יהיה בו אפילו חלק אחד שמקורו בעולם החי, מה שיקרוץ בוודאי לקהל הירוק, בעיקר לטבעונים.

דבר מעניין נוסף הוא מודל הרכישה שמציעה החברה. אחרי תשלום דמי קדימה של 3000 דולר, הרוכש ישלם דמי חכירה חודשיים הכוללים טיפולים מלאים, ויוכל להחזיק את הרכב לאורך כל תקופה שירצה (חוזי הליסינג הרגילים בארה"ב, כמו בארץ, תחומים בזמן). מחיר ההשקה של הרכב יעמוד על 37,500 אלף דולר והקונים יוכלו לקבל אותו בשנה הבאה.

מייסד החברה ומנכ"לה, הנריק פיסקר, הוא דמות ידועה בעולם הרכב. יליד דנמרק שלמד עיצוב תעשייתי בשוויץ, התחיל לעבוד כמעצב רכב ב-ב.מ.וו שם היה שותף לעיצוב ה-Z8 וה-X5, עבר לאסטון מרטין שם היה אחראי לעיצוב ה-DB9 וה-Vantage, ומשנת 2005 הוא יזם עצמאי בתחום המוטורי, ומתכנן בין היתר גם אופנועים ויאכטות.

בשנת 2007 הקים חברה לייצור כלי רכב חשמליים, שבין המשקיעים בה היה ליאונרדו דה-קפריו. הוא תכנן ובנה את ה-Karma, מכונית חשמלית יוקרתית שנמכרה בין היתר למי שהיה סגן נשיא ארה"ב, אל גור. פשיטת רגל של יצרן המצברים הביאה לסופו של המיזם הזה. מלבד האושן, פיסקר עוסק במיזמים נוספים הקשורים בעולם הרכב, כמו הסעת המונים אוטונומית ועוד.

מבט מאחור