שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2020: תעודת חצי

אחרי השבוע הראשון של הדקאר המובילים בכל הקטגוריות, באופן לא מפתיע, הם שמות מוכרים. אבל יש כמה טוויסטים

בעשורים הראשונים של הדקאר היתה הגמוניה מוחלטת של אירופה הקלאסית בקטגוריית האופנועים. המנצחים הגיעו בעיקר מצרפת ומספרד, עם כמה הבלחות מאיטליה (אדי אוריולי ופברציו מאוני) ומבלגיה (גסטון רהייה). אבל בארבע השנים האחרונות קיבלנו מנצחים ממחוזות אחרים: אוסטרליה (טובי פרייס – פעמיים), אנגליה (סאם סנדרלנד) ואוסטריה (מתיאס ווקנר).

השנה ייתכן שנקבל מנצח מתפוצה נוספת: ריקי בראבק מארה"ב מוביל את הדרוג הכללי לאחר היום השישי של הראלי, עם יתרון של כ-20 דקות על פבלו קווינטנילה שבמקום השני. במקום השלישי פרייס בפיגור של כ-25 דקות אחרי המוביל, ברביעי חוזה פלורימו (שבינו לבין פרייס מפרידות שתי שניות בלבד!) ובחמישי ברדה, עם פער של כ-32 דקות מבראבק.

ריקי בראבק דוהר

ושימו לב לדבר מפתיע מאוד: לאחר שנים רבות של שליטה ללא עוררין, בחמישייה המובילה יש רק רוכב ק.ט.מ אחד (פרייס). האחרים רוכבים על הונדות (בראבק, פלורימו וברדה) ועל הסקוורנה (קווינטנילה). סנדרלנד, גם הוא מקבוצת ק.ט.מ, פרש ביום החמישי לאחר שנפל ונפצע בגבו. גם הרוכב הבכיר של קבוצת ימאהה, אדריאן ואן-בוורן, פרש לאחר פציעה, וזה קרה ביום השלישי. מנוע ההונדה של קווין בנבידאס, שהיה חזק בהובלה (מקום שלישי בדרוג הכללי), "מת" ביום השישי 44 ק"מ בלבד לפני הסיום. הוא נגרר על ידי מתחרה אחר והידרדר למקום ה-28.

שרשרת הניצחונות של ק.ט.מ התחילה ב-2001 עם מאוני שרכב על ה-660R ונמשכה מאז במשך 18 תארים רצופים. האם נראה סופסוף מנצח מקבוצה אחרת? לקבוצה יש עוד שני רוכבים חזקים, מתיאס ולוסיאנו בנבידאס, הנמצאים במקומות 6-7. יחד עם פרייס, הם בוודאי יתנו פייט עד המטר האחרון.

ליאה סאנז, מקום 18. ראשונה בין חמש הנשים שמשתתפות השנה

מכוניות

סאיינז, אל-עטייה, פטרהנסל – זאת השלישייה המובילה בדרוג הכללי, והם עושים זאת כבר שלושה ימים ברציפות, באותו הסדר. סאיינז ופטרהנסל נוהגים בבאגים של קבוצת X-Raid שצמצמה השנה את הנוכחות שלה בראלי והכניסה פחות מכוניות מאשר בשנים קודמות, ואל-עטייה מאחורי ההגה של טנדר טויוטה מקבוצת Gazoo. אבל מי שפתח את הראלי בסערה היה ויאדוטס זאלה הליטאי, שניצח את היום הראשון, הצליח לשמור על מקום בעשירייה הראשונה במשך יומיים נוספים אך בתום היום השישי הוא מדורג רק במקום ה-20, בפיגור של יותר מארבע שעות מהמוביל.

מלבד שלושת הראשונים, בחמישייה המובילה נמצאים גם יאזיד אל-רזי (רביעי, בפיגור של כ-37 דקות) ואורלנדו טרנובה (חמישי, 44 דקות). דה-וילייה רק במקום השביעי (פער של 55 דקות) ואלונסו נדחק למקום ה-16 (פער של יותר משלוש שעות). מי ש"התברג" למקום גבוה הוא מתיו סרדורי הצרפתי, שהתחרה בעבר על אופנועים, ניסה את מזלו בשנה שעברה במכוניות ללא הצלחה, וכרגע הוא במקום השישי עם באגי מתוצרת חברת סנצ'ורי הדרום-אפריקנית.

סאיינז שועט קדימה

משאיות

אולי ההפתעה הגדולה ביותר עד כה של הראלי: אדוארד ניקולאייב מקבוצת קאמאז, מנצח קטגוריית המשאיות בשלוש השנים האחרונות ברציפות, נאלץ לפרוש לאחר שרשרת של תקלות טכניות במשאיתו. זה דבר נדיר בקבוצה הזו, שמשאיותיה ידועות בסיבולת ובאמינות שלהן. אבל לא אלמן רוסיה, שני חבריו לקבוצה, אנדרי קרגינוב ואנטון שבילוב נמצאים בשני המקומות הראשונים בתום היום השישי, כשביניהם מפרידות כ-19 דקות. נהג הקאמאז הנוסף, דימיטרי סוטניקוב, נמצא במקום השביעי.

את המקום השלישי תפש סרחיי ויאזוביץ עם משאית המאז (37 דקות אחרי המוביל), ברביעי אלס לופריאז עם הפראגה (שעה ו-50 דקות) ובחמישי מרטין מצ'יק (איווקו, בפיגור של כשעתיים). הנהג המוביל של קבוצת דה-רוי, יאנוס ואן-קסטרן, נמצא במקום השישי בלבד, בפער של יותר משעתיים מקרגינוב.

קרגינוב מוביל

בהתבוננות מקו האמצע, אפשר לראות בבירור את חבורות החוד בכל קטגוריה. בשלב זה, פערים שמתקרבים לשעה או יותר, די קשה למחוק אלא אם המובילים נקלעים לקטסטרופות. בפערים קטנים יותר, התחרות תמשיך במלוא העוז עד לקו הסיום.