שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #61

ההאמר חוזר כטנדר חשמלי, הדאסטר מקבל מנוע רב-דלקי ופורד מתחילה לחשוף את הברונקו החדש

עשר שנים לאחר שייצור הגרסה האזרחית של ההאמר הופסק, נראה כי ג'נרל מוטורס מתכננת להחזיר בקרוב את השם המיתולוגי לחיים, אבל הפעם כטנדר עם הנעה כל-חשמלית (קישור לכתבה על הפסקת הייצור של ההאמר הישן). על פי דיווחים בעתונות בארה"ב, זה יקרה כבר בשנה הבאה. גרסת SUV ואולי גם גרסת ביצועים שתתחרה ברפטור, יגיעו שנה או שנתיים מאוחר יותר.

בסיבוב הנוכחי, ההאמר לא ישווק כ"ליין" נפרד כפי שהיה בעבר. בארה"ב הוא יופץ דרך סוכני GMC, חטיבת כלי הרכב המסחריים של ג'י. אם (שלרובם יש דגמים מקבילים תחת המותג שברולט). ההערכות הן שהמחיר הבסיס יעמוד על כ-90 אלף דולר, מה שיהפוך אותו לאחד הטנדרים היקרים ביותר בשוק.

גרסת הטנדר של ההאמר הישן. עדיין לא ידוע כיצד ייראה החדש

דאסטר על גז

דאצ'יה הציגה השבוע בתערוכת הרכב של בריסל דאסטר המצויד במנוע בנזין חדש, המסוגל לפעול גם על גז. לטענת החברה, המנוע בעל שלוש הבוכנות בנפח 1.3 ליטר, חסכוני יותר בדלק אפילו ממנוע הדיזל בזמן שהוא פועל על גז. מיכל הגז, שנבנה מפלדה, הותקן במקום הגלגל החלופי ויחד עם מיכל הבנזין הדאסטר מסוגל לגמוע 1000 ק"מ ללא תדלוק נוסף (קישור לכתבה על השקת הדאסטר בישראל).

הנהג יכול לבחור באיזה דלק להשתמש בכל רגע נתון על ידי הפעלת מתג, וכשמיכל הגז מתרוקן המנוע עובר לפעול על בנזין באופן אוטומטי. במערכת הגז הותקנו אמצעי בטיחות רבים, כמו שסתומי אל-חוזר, מגבילי זרימה ועוד, כך שהרכב לא יהיה מוגבל בכניסה למקומות בהם אסור להיכנס עם כלי רכב מונעים בגז, כמו חניונים תת-קרקעיים. בעתיד הקרוב המנוע יוצע גם בדגמי דאצ'יה נוספים, כמו הסנדרו והלוגאן.

השקת דאסטר בישראל. צילום: רונן טופלברג

הברונקו מציג יכולות

כבר כתבנו לא מעט על הברונקו החדש של פורד (קישור לכתבות), ולאחרונה קיבלנו סרטון שהחברה שחררה לכלי התקשורת בו נראה הדגם החדש בעת מבחנים במדבר מוהאבי שבדרום-מערב ארה"ב. כפי שרואים בסרטון, מדובר בכלי שנועד לצרכי מבחן בלבד, והוא "לבוש" במרכב מותאם של טנדר הריינג'ר, שהשלדה שלו תשמש כבסיס לברונקו. בסרטון הקצרצר לא רואים מעבר של מכשולים יוצאי דופן, אבל נראה שהרכב מתמודד יפה עם השטח.

היצע המנועים יכלול ככל הנראה מספר דגמים של מנוע ה- EcoBoost של פורד, כשהבסיסי שביניהם הוא עם ארבע בוכנות בנפח 2.3 ליטר. ברמות הגבוהות יותר יוצעו מנועי V6, בנפח 2.7 ליטר עם טורבו כפול. בכל הגרסאות תהיה תיבה אוטומטית עם עשרה הילוכים והנעה 4X4 עם הילוך כוח וייתכן גם היצע של גיר רגיל.