במסגרת הדרכות הנהיגה של יבואן סובארו שמבצע אתר השטח הישראלי, התקיימה ב-17 ינואר 2020 הדרכת נהיגת שטח לנהגים בעלי רכבי סובארו, ביער בן שמן. את ההדרכה העבירו המדריכים קובי בצלאל ואמיר נחומי
בפרק זה אנו לומדים מדוע רכב היורד מהכביש מתנהג אחרת ומתקשה למלא את ייעודו - לקחת את הנהג והנוסעים למטרתם.
ההסברים כוללים את המבנה המכני של כלי רכב, איך כוח המנוע מתורגם בסופו של דבר לתנועת הרכב קדימה, איזה כוחות פועלים על הרכב ואיך הם משפיעים על התנהגותו. אנו מסבירים מהן המערכות שנוספו לרכבים שהיצרנים הועידו לנוע גם בדרכי שטח לאורך השנים, על מנת לאפשר להם לנוע במצבים שהצמיגים אינם אוחזים בקרקע כפי שהם אוחזים בכביש. ולבסוף אנו מתמקדים במערכות הייעודיות ובמבנה המיוחד של רכבי הסובארו כהכנה לקראת החלק המעשי.
על מנת לאפשר לימוד יחידני (אחד על אחד), אנו מתפצלים למספר קבוצות קטנות ומבצעים את ההדרכה המעשית באתרים המיוחדים להדגמת מצבי נהיגה בשטח בשיטת ה"תחנות". להלן תאור ההדרכה המעשית שהנהגים "החדשים בשטח", עוברים:
1. תחנה שבה הקרקע מחורצת עם מעלה מתון מעט דרדרת שמצריך את הנהג לחפש תוואי הכי מתאים ל"הנחת הגלגלים" ולהפעלה נכונה של דרישת הכוח שהוא דורש מהמנוע. 2. אתר שבו ניתן באופן סינתטי לחלוטין להביא את הרכב לשיפוע צד ממשי (27 מעלות), ובו מקבלים הנהגים את התחושה המרתיעה של שיפוע צד, ומאפשר לפרוש את האפשרויות שעומדות בפנינו בהתקלות במצב כזה בשבילים בטיולים. 3. אתר שבו מתנסים במעלה תלול (יחסית, המותאם לרכבים כמו סובארו), שבו מתנסים ומתרגלים נהיגה נכונה במעלה תלול. לרבות "מעלה שנכשל" - מה המצב ואיך נוהגים והחשוב מכל - איך לא נוהגים.
4. תחנה רביעית היא מבנה קרקע המביא את הרכב למצב ששני גלגלים נגדיים מאבדים אחיזה - או בשפת הג'יפאים "הצלבה". שם צריך לנהוג נכון ולתת למערכות הרכב "לפתור" את הבעיה. 5. לבסוף מבוצע מעין "תרגיל מסכם" בו אנו נוסעים בשיירה, לומדים את עקרונות הנסיעה בשיירה, ועוברים במספר תוואי שטח לא קשים בו הנהג מתמודד לבדו עם המכשול. לסיום הפרק המעשי מתכנסים בקרחת יער לשיחה בנושאי טיולים, הכנת הרכב לטיולים, הוראות החוקים במדינת ישראל בכל הנוגע לשיפורי רכב, צמיגים, נסיעה בשמורות טבע וציוד מומלץ (שאפשר אגב לרכוש את כולו בחנות של אתר השטח).
באנו, למדנו המון, וגם נהננו מיום של כיף.
תמונות עם הקבוצה של קובי בצלאל
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
4 תגובות
1
אורח/ת - ערן קופמן
22 בינואר 2020 ב 10:28
הדרכה מצוינת. החלק הראשון שהעביר אמיר נחומי היה מעניין וחשוב. החלק השני המעשי שהעביר קובי בצלאל היה גם הוא מקצועי ומהנה גם יחד. תודה רבה גם לקובי וגם לאמיר על הדרכה מקצועית ומהנה. רואים שיש לשניהם ידע רחב ושעות שטח. היה כייף אשמח להצטרף להדרכות וטיולים.
2
אורח/ת - רמוס אלוני
22 בינואר 2020 ב 11:27
הדרכה עיונית והדרכה מעשית מעולות !!!
3
אורח/ת - אוריה
22 בינואר 2020 ב 13:38
ההדרכה היתה מעולה ונעימה הודות למדריכים המעולים. תודה
4
אורח/ת - עמיר ישפה
22 בינואר 2020 ב 13:48
כל דקה בהדרכה היתה חשובה. למדנו את עקרונות הנהיגה בשטח ואת מגבלות הרכב שלנו. עכשיו ארגיש בטוח להצטרף לטיול שטח של מועדון סובארו.
תגובות