סרן שבו הציריות גבוהות ממרכז הגלגל וזאת כדי להגביה את הסרנים ובכך להגדיל את מרווח הגחון של הרכב.
באנגלית: portal axle
מאת: Ofer Ogash
28/01/20
הדרך האייכותית (והיקרה) ביותר על מנת להגביה את ה- מרווח גחון של כלי הרכב היא להרים את הסרן ואת הביצה ( דיפרנציאל ) ממרכז הגלגל אל החלק העליון של הגלגל.הציריות אשר מעבירות את הכוח אל הגלגלים אינן מגיעות מול מרכז הגלגל המניע אלא מעליו והכוח מועבר לגלגלים דרך מערכת נוספת של גלגלי שיניים הנמצאים בין הסרן למרכז הגלגל והנקראים מפחתי הנעה טבוריים.
סרנים פורטלים עושים שימוש לרוב ב- סרן חי, אך השיפור אפשרי באמצעות מפחיתי ההנעה הטבורים גם בסרנים נפרדים (כמו בהאמר H1).
7 תגובות
1
אורח/ת - וובה
28 בינואר 2020 ב 13:22
איפה יש אותם במחיר סביר? עם בכלל...
2
Ogash Ofer
28 בינואר 2020 ב 15:25
איפה יש אותם במחיר סביר? עם בכלל...
"3
אורח/ת - יוסי
28 בינואר 2020 ב 15:46
כתבה מעשירה וכתובה קצר ולעיניין
4
אורח/ת - שי
29 בינואר 2020 ב 08:44
תודה על כתבה מעניינת עופר.
לאדם מהיישוב, לא עדיף פשוט לעלות כמה מידות בגודל הצמיג? זה גם מגביה את הסרנים, הרבה יותר זול וחוסך עוד נקודות כשל בתוספת גלגלי השיניים בפורטלי.
5
Ogash Ofer
29 בינואר 2020 ב 11:29
תודה על כתבה מעניינת עופר.
לאדם מהיישוב, לא עדיף פשוט לעלות כמה מידות בגודל הצמיג? זה גם מגביה את הסרנים, הרבה יותר זול וחוסך עוד נקודות כשל בתוספת גלגלי השיניים בפורטלי.
6
אורח/ת - ניסים
29 בינואר 2020 ב 14:43
צריך אולי להזכיר שבעזרת הסרן הפורטלי כשמקבילים גובה וגם את האפשרות למידה גדולה יותר בצמיג כך שאנחנו מרוויחים המון גובה.
אך יש עוד יתרון גדול והוא שלא מחלישים את מכניקת הרכב ולא צריך לערוך עוד שינויים.
7
shaipele426
21 בפברואר 2022 ב 09:36
רק בארץ שלנו לא נותנים להנות. מתחביב
תגובות