שטח 4X4 > כתבות > חדשות

העתיד על פי קובוטה

האם זה משוריין, רובוט או רכב חללי? היצור הכתום שבתמונה המצורפת הוא הטרקטור החקלאי של העתיד, על פי החזון של חברת קובוטה היפנית

בשגרה, הכתבות באתר שלנו עוסקות ברכבי שטח, באופנועים, בטיולים וכו', אך הפעם נסטה מעט - ואולי אפילו הרבה - אל כלי רכב שמתוכנן אמנם לנסוע גם בשטח ובבוץ, אך הייעוד שלו חקלאי פרופר (וכבר עששינו זאת בעבר - קישור לכתבה). מדובר בדגם קונספט שהציגה לאחרונה חברת קובוטה היפנית (Kubota), של טרקטור העתיד על פי החזון של מתכנניה.

הקובוטה X מצויד בארבעה מנועים חשמליים, שכל אחד מהם מניע את אחד הזחלים, עם מערכת טעינה מהחשמל ביתי ובנוסף גם לוחות סולאריים. הבחירה בזחלים דווקא ולא בגלגלים נועדה כדי לשפר את העבירות. המנועים יכולים לפעול במהירויות שונות, כדי להגדיל את כושר התמרון, עד כדי סיבוב "על המקום". הזחלים גם ניתנים לכיוון לגובה, מה שמאפשר לטרקטור לאזן את עצמו במשטחים לא ישרים, להגביה את עצמו מעל הגידולים לצרכי עיבוד שונים או להנמיך את מרכז הכובד כדי לייצר כושר גרירה גבוה יותר.

קובוטה X. עתיד החקלאות

אבל החידוש האמיתי שבכל העסק הוא האוטומציה: הטרקטור הוא אוטונומי לחלוטין, ויכול לתפקד ולבצע כל עבודה על פי תכנות מראש. בסרטון התדמית שפרסמה החברה בצמוד להצגת הקונספט, נראה כיצד יוצא רחפן למפות את השטח בו עומדת להתבצע העבודה, הנתונים משודרים לטרקטור הנרתם לכלי המתאים – ויוצא לעשות את היומית. החקלאי מקבל דיווחים שוטפים על ביצועי הכלי דרך אפליקציה ייעודית, ויכול לשנות את התכנות תוך כדי העבודה. בסרטון נראים גם כלים רובוטיים נוספים, כמו מכונות לאיסוף ולקטיף של תוצרת חקלאית.

הבחירה בהנעה חשמלית וכמובן גם האוטונומיה, מייתרת מכלולים רבים הנדרשים בכלי רגילים, כמו מערכת הנעה כבדה, תא נהג על כל מרכיביו (מישהו אמר מזגן???) ועוד. על פי החזון של קובוטה, חקלאי העתיד כבר לא יצטרכו ללכלך את הידיים בבוץ ולגדל יבלות. כל מה שיידרש מהם זה לדעת לתכנת את הכלים שיעמדו לרשותם – והם כבר יעשו הכל.

סרטון התדמית של קובוטה