מחווה למגזין הגה בשטח - מתוך גליון ה-100 האגדי (יולי 2007): כדי לחיות עם רכב שטח טהור צריך לעשות ויתורים. לפעמים ויתורים קלים על מנעמי החיים ולפעמים להסתגל לתנאי כלא טורקי. על כל פנים, רכב שטח טהור נהיה עם הזמן בן לוויה חי, עם אישיות, צרכים, קריזות, אבל הוא גם יודע לפצות עם הרבה חום ואהבה. זאת כנראה הסיבה לקנאות של בעליהם ולקרבות על התואר "הכי טוב".
רצינו לבדוק מי באמת הכי טוב: סוזוקי סמוראי מול ג'יפ CJ ומול סופה מול לנדרובר דיפנדר מול טויוטה היילקס וגם מול לנד-קרוזר 73 וחזרנו עם רשימה קצת שונה וכמה תובנות.
אייל הוא סטודנט, נווט צוות "תרמודן" במירוצי הראלי-רייד. חולם על דיפנדר, אבל בינתיים יכול להרשות לעצמו רק סמוראי, או כמו שהוא קורא לו "דיפנדר 60". זהו כבר הסמוראי השני שלו. למה סמוראי? אייל טיפוס מעשי, נצמד לטיעונים הפרקטיים: "סמוראי הוא רכב הסטודנטים (התפרנים) האולטימטיבי. התמורה הטובה ביותר לכסף, אמין, זול בדלק, בתחזוקה ובתיקונים, ושומר על ערכו". אשכרה לוי יצחק קטן יש לנו פה.
בשטח יש לסמוראי כמה בעיות שמצריכות טכניקת נהיגה שונה מזו שאנו מכירים בכלים הגדולים: אין כוח, יש "בורות" בין יחסי העברה, בייחוד בין הילוך ראשון לשני.
ה-LOW אינו קצר דיו, והמנוע דל מומנט (בסל"ד נמוך פשוט כבה), ולפיכך אין מה לדבר על זחילה. הדרך להתגבר על המכשולים היא לדלג מעליהם באלימות מבוקרת. גם אם תשקיעו בשיפורי מתלים, הסמוראי לעולם יהיה קופצני ומטלטל. במסלול העבירות הסמוראי זרח משום שהוא קטן ומתמרן היטב. במקום שהוא נתקע - הפעלת צמד הנעילות חילצה אותו חיש קל ממצבים מביכים, ובכלל זה ממכשול הבור העמוק.
כיאה לבעל SUV, שי צפדיה היה היחיד שהגיע לבוש כמו בן אדם... אבל מתחת לתפאורה היאפית הדיסקו מחביא נתונים טכניים ויכולות של רכב שטח אמיתי, אז סולחים לו. שי, למה דיסקו? "הנוחות, הפינוקים. חוץ מזה לנד-רובר הוא יצרן רכבי השטח הבריטי הטוב בעולם"... טיעון מקורי ללא ספר.
בשטח הוא מגהץ ומשכך ובולע כל מהמורה וקפל קרקעי. אין קפיצות או טלטולים, רק נדנודים מונוטוניים רכים. ייתכן כי בולמים נוקשים יותר יסייעו לו לגהץ טוב יותר. אבל הם יפגמו בנוחות שלו. מסלול המכשולים לא הציב קשיים יוצאי דופן בפני המתלים הארוכים והנעילה האחורית. אבל במכשול הבור העמוק ובמעבר הסוללה העדיף שי לוותר ולא להסתכן בתקיעה או בנזקים... בכל זאת SUV.
למה היילקס? "אוהבים לטייל, אנחנו צריכים המון מקום לציוד, רוצים עבירות טובה כתכונת יסוד, בלי להשתגע בשיפרים, זקוקים לפשטות ולאמינות". ניכר על ההיילקס הזה, 1995 יוצא חברת חשמל, שלבעליו יש הידע הטכני (איציק הוא בעל מוסך) והיכולת לפנק אותו - אף שהוא כבר גמע 300 אלף ק"מ, הוא נראה, מרגיש ונוסע כמו חדש. כלומר לאט-לאט...
בשטח יש לגמל היפני הרבה מה לומר - בזכות קפיצים מעל לסרנים, מרווח גחון חריג וזווית הבטן ללא תחרות - טובה יותר אפילו מהסופה על צמיגי 33 אינץ' ומהדיפנדר.
הקפיצים האוסטרליים מעניקים מהלך מכובד שמאפשר להיילקס לחצות בשלום הצלבות קשות כמעט בלי להזדקק לנעילת הדיפרנציאל האחורית. יחסי העברה קצרצרים מחפים על חולשת המנוע ומאפשרים זחילה מבוקרת בכל מצב. כיף אמיתי.
סוזוקי סמוראי - יד 2 בטורקיה
חמישה דיפנדרים - חמש גישות שונות
בקרוב: היילקס עם כוח
מרוץ מכשולים - ג'יפ CJ6 משופר לתחרויות עבירות
הבית של הסופה
דיסקברי 3 מול דיסקברי TDI במבחן של ראש הממשלה
3 תגובות
1
אורח/ת - היי הגי'פ
07 בפברואר 2020 ב 16:37
יש עוד כמה וכמה רכבי שטח מהסוג הישן שאפשר היה לבדוק:
פאג'רו Q, ניסאן טראנו (וגם פטרול למרות שנדיר יותר למצוא) ואיסוזו טרופר- בדגמים הישנים שלושתם עם סרן חי מאחורה ושלדת סולם
בנוסף, יש את הלנד קרוזרים למיניהם וכמובן את הרוביקון וגרנד צ'ירוקי
להכניס את הסמוראי למשוואה ולוותר על הרשימה שלמעלה ??
2
Ogash Ofer
08 בפברואר 2020 ב 15:06
יש עוד כמה וכמה רכבי שטח מהסוג הישן שאפשר היה לבדוק:
פאג'רו Q, ניסאן טראנו (וגם פטרול למרות שנדיר יותר למצוא) ואיסוזו טרופר- בדגמים הישנים שלושתם עם סרן חי מאחורה ושלדת סולם
בנוסף, יש את הלנד קרוזרים למיניהם וכמובן את הרוביקון וגרנד צ'ירוקי
להכניס את הסמוראי למשוואה ולוותר על הרשימה שלמעלה ??
3
אורח/ת - אורח
15 בפברואר 2020 ב 14:10
עד כמה הרכבים מאז עמידים יותר למעברי מים מהחדשים יותר (שלפחות מבחינת עבירות טובים לפחות באותה מידה עם שיפורים מקבילים אבל רגישים מאוד למים בגלל כל המחשבים והאלקטרוניקה). הסיקס/סופה לעומת רנגלר, הסמוראי לעומת הגימני החדש.
הדיסקו כבר אז היה ממוחשב אז כנראה לא שונה בהרבה מאבותיו.
אגב לגבי ההערה הקודמת, הכותבים מ 2007 בחרו רק ברכבים עם 2 סרנים חיים אז כל הלנדקרוזרים (חוץ מ70 שניסו דווקא להביא) טראנו פאגרו טרופרים וכו מחוץ למשחק.. הwj גראנד צירוקי היה באמת המקביל של הדיסקו מהמבחן. אבל כמוהו כמו המחליף שלו wk נטול הסרן חי מקדימה, כמו כל החבורה היותר מודרנית "שוקעת" בשלולית והופכת לטוטאללוס אם המים מגיעים למחשב (לזה השנורקל לא עוזר..)
אחלה כתבה. תעשו כזאת מעודכנת.
תגובות