שטח 4X4 > כתבות > חדשות

GAC - מותג רכב חשמלי חדש בישראל

יבואנית רכבי GAC, מודיעה על תחילת פעילותה הרשמית בישראל ומכריזה על דגם ההשקה: 3GE המציע טווח נסיעה של 309 ק"מ.
דגם 3GE של Guangzhou Automobile Corporation יימכר בישראל ב: 139,000 ₪

אוריון מוביליטי, מבית קבוצת יוניון - יבואני טויוטה ואחת מקבוצות הרכב החזקות בישראל, הינה יבואנית של רכבי GAC המודיעה על תחילת פעילותה הרשמית בישראל. הדגם הראשון בייבוא ארצה הינו דגם SUV חשמלי, הנקרא GE3, ועד סוף השנה יצטרף אליו לפחות דגם אחד נוסף מסדרת AION.

Guangzhou Automobile Corporation - GAC היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין, החברה מייצרת כ- 2.5 מיליון רכבים בשנה, ממגוון סגמנטים וממגוון סוגי הנעה, מעסיקה כ-800,000 עובדים ומדורגת במסגרת דירוג פורצ'ן כאחת מ-200 החברות הגדולות בעולם. קבוצת GAC הוקמה בשנת 1955 ונקשרה בשיתופי פעולה עם יצרנים גלובאליים אחרים כדוגמת טויוטה, הונדה ומיצובישי. לאחרונה חתמה GAC על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם טויוטה העולמית לפיתוח משותף של טכנולוגיית הנעה מימנית.

כיום משווקים כלי הרכב של GAC בכ- 25 מדינות שונות בדרום אמריקה, אסיה והמזרח התיכון והיא פועלת לפתיחתם של שווקים רבים נוספים כחלק מהתפרשותה הגלובלית המואצת. בנוסף, לחברה מרכזי פיתוח בארה"ב (עמק הסיליקון ודטרויט) וכן מרכז עיצוב בלוס אנג'לס.

מבין חברות הבת של GAC, בולטת חטיבת GAC NEW ENERGY, המתמחה ברכבים ירוקים, ומייצרת בין היתר את רכב ה- SUV החשמלי, 3GE, ואת דגמי ה- AION אשר ייובאו לישראל.

ה- 3GE החדשה

דגם הבכורה שמציגה GAC בישראל הוא דגם ה- 3GE SUV חשמלי בעל הנעה קדמית המצויד בסוללה עם קיבולת של 54.75 קוט"ש הנטענת באמצעות טעינת AC ומציעה טווח נסיעה של 309 ק"מ לפי תקן WLTP.

ה- GE3 החדשה בעלת 177 כ"ס, מומנט של 29.5 קג"מ ותאוצה מ 0-100 קמ"ש ב- 8.6 שניות ומצויידת בגלגלים בקוטר "18.
האבזור כולל מערכת מולטימדיה בעברית עם הוטמעה אפליקציית WAZE, מושבי עור, חימום למושבים הקדמיים, מושב נהג חשמלי, חלון גג חשמלי, תאורת LED מלאה, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח הטענה לטלפון הנייד, מצלמת 360, שקעי USB ועוד...

בטיחות

ל- GE3 ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק C-NCAP. הדגם כולל מערכת בלמים תוצרת BOSCH, צמיגים תוצרת MICHELIN, שש כריות אוויר, מצלמת 360 מקורית, חיישני חניה אחוריים מקוריים ומערכת Mobileye המספקת התרעה על אי שמירת מרחק, התרעה על סכנת התנגשות, זיהוי סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים.

סוללה

קיבולת הסוללה של ה- GE3 הינה 54.75 קוט"ש, הסוללה מאפשרת טווח נסיעה של 309 ק"מ ומותאמת לטעינת AC בקצב של 6.9 קוט"ש בשעה.

מערכת ניהול הסוללה משתייכת לדור השלישי והחדש של CATL, בעלת שליטה מתקדמת בטמפרטורת הסוללה ומאפשרת פעולה אפקטיבית של המערכת החשמלית במגוון תנאי אקלים סביבתיים. כמו כן, היא כוללת ניתוק אוטומטי בעת תאונה.

מחיר

מחירו של הדגם יעמוד על 139,000 ₪, והוא כולל עמדת טעינה ביתית וכבל לשימוש בעמדות ציבוריות.