סקודה משיקה אח נוסף לקארוק והקודיאק - ה-קאמיק.
SUV קומפקטי עם מנועי טורבו בטכנולוגיית ACT, מולטימדיה תומכת עברית, מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט ועוד
יבואנית מותג סקודה החלה בשיווק דגם נוסף במשפחת דגמי ה- SUV שלה, ה- KAMIQ.
ה-KAMIQ הוא ה-SUV השלישי בליין הדגמים של סקודה.
ה- KAMIQ יושק בישראל בשתי גרסאות מנוע. גרסת מנוע בנפח 1.0 TSI ובהספק של 115 כ"ס, וגרסת מנוע בנפח 1.5 TSI ובהספק של 150 כ"ס. מחיר ה- KAMIQ ברמת גימור Ambition עם מנוע 1.0 TSI יחל מ- 124,990 ₪ ובגרסת 1.5 TSI מ- 130,990 ₪. בתוספת אגרת הרישוי השנתית שהיא 1,809 ₪ לשתי רמות הגימור.
לקריאה נוספת: השקת סקודה קארוק 2018
סקודה מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים
פירוש המילה KAMIQ בשפת ילידי גרינלנד וקנדה הינו "מתאים בשלמות לכל סיטואציה" או כפי שאנו מכירים "מתאים כמו כפפה ליד". הדגם שנושא את השם מציע את הפרשנות המוטורית של סקודה לביטוי.
ה-KAMIQ מציע מרווח פנים נדיב בזכות בסיס גלגלים ארוך של 2,651 מ"מ. הרכב מספק ליושבי תא הנוסעים פתחי מיזוג ייעודיים ושקעי USB גם לנוסעים במושב האחורי.
אורכו של ה- KAMIQ עומד על 4,241 מ"מ, רוחבו 1,793 מ"מ, וגובהו 1,553 מ"מ. ה- KAMIQ בעל תא מטען בנפח 363 ליטרים (כולל גלגל חליפי).
ה- KAMIQ מציע תא נוסעים מרווח לוח המחוונים והקונסולה המרכזית בעלי מסך מולטימדיה "צף" בגודל "8 הממוקם בראש הקונסולה. הרכב כולל מערכת מולטימדיה מקורית חדשה המציעה את הגרסה השלישית לדגם ה- Bolero, בעיצוב זכוכית ושמונה רמקולים, וכולל תמיכה מלאה בשפה העברית. המולטימדיה כוללת גם ממשק SmartLink+ לאפשרויות חיבור שונות בין מכשיר הסמארטפון האישי למסך המגע של מערכת המולטימדיה המקורית של הרכב. המערכת מאפשרת חיבור באמצעות: Mirror link, Car play ו- Android Auto (למכשירים תומכים).
הדגם החדש בעל מגוון פתרונות חכמים כדוגמת תא ייעודי לטעינת הסמארטפון (Style), מכסה ההופך למשפך במיכל נוזל המגבים, פנס LED בתא מטען, ווי תלייה בתא הנוסעים ומקומות אחסון רבים כדוגמת רשת בצד הנוסע, תא אחסון משקפיים ייעודי בתקרת הרכב, מקום אחסון לבקבוקים בדלתות הרכב, תא אחסון למטריה בדלת הנהג ועוד.
ה- KAMIQ מציע שתי גרסאות מנוע המצוידות בתיבת הילוכים DSG בעלת שבעה הילוכים. מנוע 1.0 ליטר TSI מציע הספק מירבי העומד על 115 כ"ס אשר מושגים בטווח בין 5,000 ל-5,500 סל"ד, עם מומנט שיא של 20.3 קג"מ המושג בטווח של בין 2,000 ל-3,500 סל"ד, כשנתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 10 שניות. וצריכת הדלק המשולבת למנוע זה הינה 5 ליטר ל-100 ק"מ.
מבחן דרכים: בכוח הדיזל - סקודה קודיאק דיזל Skoda Kodiaq
גרסת מנוע 1.5 ליטר TSI מציעה הספק מירבי העומד על 150 כ"ס, המושגים בין 5,000 ל-6,000 סל"ד, עם מומנט שיא של 25.4 קג"מ המושג בטווח של בין 1,500 ל-3,500 סל"ד, המנוע מספק נתון תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב- 8.4 שניות. מנוע זה מצוייד בטכנולוגיית ACT (Active cylinder Technology) להשבתת צילינדרים בזמן שיוט, ולחיסכון בצריכת הדלק. צריכת הדלק המשולבת בגרסה זו עומדת על 5.1 ליטר ל-100 ק"מ.
ה- KAMIQ יוצע בכל גרסת מנוע בשתי רמות גימור: Ambition ו- Style.
ברמת הגימור Ambition הרכב כולל חלונות אחוריים כהים, ציפוי עור להגה הקטום, בלם היד וידית ההילוכים, מסגרת כרום חיצונית מסביב לחלונות, קשתות נשיאה בגג הרכב בצבע כסף, שני שקעי USB Type C מלפנים ומאחור לטעינה וחישוקי סגסוגת 16". מערכת Climatronic בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת (2 אזורי אקלים) עם פתחי מיזוג למושבים האחוריים, חיישן גשם, כוונון גובה ותמיכה בגב התחתון במושבים הקדמיים, לחצני שליטה על מערכת המולטימדיה ומחשב הדרך מגלגל ההגה, מראות צד בצבע הרכב עם כוונון וקיפול חשמלי, מפשיר אדים והכהייה אוטומטית בצד הנהג.
רמת הגימור Style כוללת בנוסף קוקפיט וירטואלי – לוח מחוונים דיגיטלי 10.25" בעל תצוגה הניתנת להחלפה, תא ייעודי לטלפון הנייד עם טעינה אלחוטית (למכשירים תומכים בלבד), מערכת Kessy להנעה, פתיחה ונעילה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה וחבילת Trunk עם מחזיקי מטען ורשתות לעיגון הציוד. בפן העיצובי ה- KAMIQ Style מציע תוספת של תאורת אווירה בצבע אדום, פנסים אחוריים Full LED עם איתות אחורי דינמי וחישוקי סגסוגת 17". כמו כן, מוצעת ברמת גימור זו גם מערכת ה- Drive Mode Select לבחירת מצב הנהיגה המאפשרת להגדיר ארבעה מצבי נהיגה שונים בהתאם לרצון וצרכי הנהג: רגיל, ספורט, חיסכון, התאמה אישית.
ה-KAMIQ בעל 9 כריות אוויר, ומערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט בכל רמות הגימור, ביניהן: בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת שמירה על מרחק קבוע מכלי הרכב מלפנים באופן אוטומטי ושמירה על המהירות המוגדרת באופן דינאמי (עד 210 קמ"ש); מערכת Side Assist המתריעה על כלי רכב ב"שטח מת" עד לטווח של 70 מטר, מערכת Front Assist המנטרת מרחק מלפנים, מתריעה מפני סכנות ובמקרה הצורך מאטה ואף בולמת את הרכב ומערכת Lane Assist למניעת סטייה מנתיב המפעילה תיקון היגוי באופן אקטיבי.
תגובות