XT4 הוא רכב פנאי קומפקטי שמותח את הקטגוריה לאקסטרה SUV בזכות המידות והעושר המפתיע (או שלא) שקאדילק ציידו את הרכב - "הכול כלול" עם פינוקים, טכנולוגיה מתקדמת ונוחות מהנה בכביש ובשבילים.
לקחנו את הקאדילק וירדנו הרחק דרומה לארוחת ערב של הסועד הנודד, רק כדי לנסוע רצוף (כמעט) הלוך וחזור ללב הערבה
עוד בטרם יצאנו לדרכנו דרומה לערבה הבנתי שאין מה למהר ויש להשקיע קצת זמן בלימוד המערכות וההתאמה של הרכב לנוסעים. נראה שהיבואן של קאדליק לא חסך בכלום וסימן V על כל רשימת האפשרויות שמציע היצרן של ה-XT4. ובעצם בדגם שנסענו בו ונקרא SPORT AWD יש את כל התוספות וגם הנעה כפולה 4X4.
הרשימה מתחילה בכיוון חשמלי רב אפשרויות לכסאות הקדמיים, לנהג וגם לנוסע עם אופציה למסג' מפנק תוך כדי נסיעה ויכולת חימום או קירור (חשוב מאוד לקיץ הישראלי) המוזרם לגב הנוסעים דרך ריפודי העור. האבזור ממשיך בהמון שקעי USB מקדימה ומאחור, מערכת שמע עם 13 רמקולים, משטח טעינה לסלולארי - נמצא בין המושבים ונוח לגישה או שליפה מהירה, ציפוי עור להגה, לידית הילוכים ולדש-בורד עם קו תפירה אדום התואם למושבים ומשטחי קארבון מכל עבר, מראה מרכזית שאפשר לבחור בה בין מראה רגילה לבין מצלמה אחורית רחבת זווית (עם אפשרויות בחירת הזום) - שוס אמיתי!, חלון ענק בגג והכי חשוב, לטעמי, כל מערכות הבטיחות האפשריות: 8 כריות אוויר, בקרה ומניעת סטייה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת, בלימה אוטומטית בזמן חירום, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, חיישני קרבה מקדימה ומאחור, מצלמות 360 מעלות ועוד... וכל זה רק כרשימה חלקית לכל התוספות הפנימיות והחיצוניות של ה- XT4. שאפו ליבואן!
שלושה דגמים הנבדלים בניהם ברמת הגימור וכשלרמת הגימור הגבוהה נוספת גם הנעה כפולה AWD. רמת הכניסה נקראית PREMIUM (במחיר של 264,900 ש"ח) מעליה PREMIUM LUXURY (במחיר של 284,900 ש"ח) ורמת הגימור הגבוה שהיא גם 4X4, כאמור, נקראית SPORT ומשווקת במחיר של 300,000 ש"ח פחות עודף של 100 ש"ח (המחירים נכונים למועד פרסום הכתבה).
לכל הרמות אותו המנוע, הגיר והמתלים כשלספורט אפשר להזמין מתלים אדפטיביים. משקל הגרסאות עם ההנעה הקדמית 1674 ק"ג ואילו ההנעה הכפולה מעלה את משקל גרסת הספורט בכ-90 ק"ג ל-1767 ק"ג. מיכל הדלק הוא 60 ליטר ובספורט 62 ליטר כשצריכת הדלק נעה בין 9 ל-12 ק"מ לליטר - תלוי כמובן באופי ותוואי הנהיגה.
לכל הגרסאות ג'נטים (חישוקים בעברית תקינה) במידה של 20 אינץ' עם צמיגים ברוחב 245 מ"מ בחתך 45.
בכל הגרסאות אבזור הבטיחות עשיר ומלא! וגרסת הספורט מקבלת עוד תוספות עיצוב חיצוניות.
מחד לא מדובר באיזה כלי רכב ספורטיבי, בכל זאת SUV אבל כדאי להניע עם חלון או דלת פתוחה כדי להרגיש את המוזיקה הבשרנית שמייצר המנוע (הקטן בשביל יצרן אמריקאי מסורתי) שמאפשר 7 שניות מאפס למאה. תיבת הילוכים טיפטורוניק בעלת 9 הילוכים יחד עם מנוע טורבו בנפח 2 ליטר (כבר כתבתי - קטן) המספק 237 כ"ס מקבלים עוצמה מספיקה למהירויות שיוט לא חוקיות בארץ וחשוב מכך כוח מתפרץ שבא לידי ביטוי בעקיפות נמרצות בכבישים צרים שלאורכם פסים מקווקוים קצרים.
ה-XT4 מספק הרבה נוחות בנסיעה על הכבישים, במיוחד השבורים שבהם, אלו שנזקי החורף והמשאיות הכבדות השאירו בהם פגמים של בורות, חריצים ותלוליות. כל עוד שמרנו על מהירות סבירה (וחוקית) הנוסעים ברכב נהנו משקט, נוחות ושלווה ודיווחו כי ה-XT4 הוא רכב מפנק ונוח לטעמם. עם זאת, כפי שכבר כתבתי, אין מדובר במכונה ספורטיבית וכשרוצים לנהוג מהר בכבישים מפותלים יש לשמור על ריכוז גבוה אצל הנהג, תכנון מדויק של העברות משקל מצד לצד והקפדה יתרה על קווי הפנייה. ה-XT4 אינו סלחן ונהיגה מהירה בכבישים מפותלים גורמים לרכב להתנדנד והנוסעים מרגישים זאת.
ההערה היחידה שהצלחתי למצוא בנושא הנוחות היא רעש הרוח הנשמע בנסיעה מאוד מהירה, הנוסעים ברכב ובמיוחד במושב האחורי, שלא חיפשו מה לא טוב לא הרגישו ברעש זה.
יכולת שבילים טובה בזכות מערכת המתלים מאפשרת תנועה מהירה ו"גיהוץ השטח",
שימו לב למרווח הגחון הנמוך בגלל חלקי הפלסטיק של הפגושים - בסך הכול 17 ס"מ.
עם זאת אם תשימו את הצמיגים במקומות הנכונים תוכלו לנסוע מהר מאוד על השבילים כשלנוסעים ברכב נוח והרכב מתקדם ללא קפיצות. וזה כיף לא נורמאלי לנסוע מהר בשטח עם מכונה מפנקת כשאתה סגור - "ארוז" בקפסולה שלך (לא פתחתי חלונות שמא יכנס אבק) והרכב מגהץ את השבילים כמו בטיסה נמוכה.
מערכת ההנעה הכפולה עובדת מצוין גם בטיפוס על דרדרות ומשטחים מוגבלי אחיזה ויחד עם מערכת בקרת אחיזה מאפשרים טיפוס ותנועה על הדרדרות ללא פרפור בצמיגים או מבלי להזדקק להגיע מהר כדי לעבור הצלבות קלות שמספק לנו השטח - וזה מצוין, כי דווקא בקטעים "הטכניים" לא ניתן לנסוע מהר בגלל זווית הגישה ומרווח הגחון המוגבלים (בגלל הפלסטיקים המקיפים את תחתית הרכב).
גם בבוץ מפתיעה לטובה מערכת ההנעה ולמרות צמיגי הכביש שמיד נסתמים (כצפוי) הצלחנו להתקדם ולצאת מהביצה הקטנה ללא שעצרנו (ועם הרבה בוץ שהותז לכל עבר) ולהאיץ חזרה בכל השבילים.
רוב האנשים קונים ומשווים כלי רכב ועושים חשבונות של תמורה למחיר - כאן הקאדילק מנצחת בקלות את רכבי ה-SUV יוקרה שמגיעים מאירופה (ודיי לציין: מרצדס, ב.מ.וו., אאודי, אלפא רומיאו ו- וולוו) וזאת בזכות האבזור העשיר שמגיע כבר מרמת הכניסה של ה-XT4. עם זאת, לטעמי זה לא המבחן הנכון לקאדילק ואפילו בסיווג לקטגורייה ה-XT4 "נופל" או משובץ לקטגוריה הקטנה יותר של ה-SUV הקומפקטי והוא בעצם גדול במידותיו. מי שמחפש SUV נוח, משפחתי, שיש בו כל טוב ומערכות בטיחות ללא חסכון זה הרכב בשבילו. חד ופשוט!
מפרט טכני ותמונות נוספות בסוף הכתבה / מבחן הדרכים
תומר ויוחאי עושים רוב הזמן קיטרינג לאירועים וכמה פעמים בשנה בוחרים מקום מיוחד בארץ ויורדים אליו עם הצוות המקצועי וציוד הצלייה והבישול להכין גורמה בקצות הארץ. המשתתפים (הלקוחות) אנשי החוג לסועד הנודד נקראים "לדגל", מעמיסים את רכבם ויוצאים לדרך, כל אחד מסיבותיו הוא (אנחנו כדי לבחון את הקאדילק) אך בעצם לכל סיבה אחת עיקרית ומשותפת - כולנו באים לאכול ממעשי ידיו של יוחאי - השף של הסועד הנודד, שגם (ובמיוחד) בתנאי שטח מכין אוכל גורמה יוצא דופן, שאין למצוא אלא בחוג הסועד הנודד, כשעל כל האירוע, האירוח והחוויה שולט תומר ביד רמה. תענוג מיוחד של פרימיום מסוג אחר - כזה שרק מביני דבר מכירים!
תגובות