שטח 4X4 > כתבות > חדשות

המדבר מתעורר - ג'יפ גלדיאטור מוהאבי

גרסה חדשה של הטנדר תאפשר לכם לדהור במהירויות תלת-ספרתיות במדבריות חול, וגם לחזור הביתה בחתיכה אחת

השבוע כבר כתבנו על כך שחברת ג'יפ מנסה ל"רכב" על הווייב הגדול של רנגלר ה"חדש" עם גרסאות נוספות שלו (קישור לכתבה), ועכשיו היא עושה זאת עם הגלדיאטור: השבוע היא הציגה גרסה של הטנדר ששואב השראה מרכבי המרוץ שמתחרים בבאחה, וכמוהם הוא מיועד לדהירה במהירויות גבוהות בשטחים של מדבריות חול. בהתאם, הטנדר קיבל את השם המחייב גלדיאטור מוהאבי (מדבר ענק בדרום-מערב ארה"ב ששטחו פי שלוש משטח מדינת ישראל) וגם תווית של Desert Rated במקום תווית ה-Trail Rated שמגיעה בדרך כלל עם דגמי ג'יפ.

גלדיאטור מוהאבי. תנו לו חול

ובניגוד למה שנעשה עם הרנגלר JPP20, שבעיקרו הוא גרסה משודרגת של הרנגלר הרגיל, המוהאבי הוא "חיה" שונה מהגלדיאטור הבסיסי. רכבת הכוח נשארה אמנם ללא שינוי, אבל ההבדל העיקרי הוא במערכת המתלים שנבנתה כדי לאפשר נסיעה במהירויות תלת-ספרתיות בדרכי עפר.

בבסיס המערכת בולמי ביי-פאס של פוקס עם מיכלי שמן חיצונים, שיחד עם הגבהה של אינץ' בחזית, שלדה מחוזקת בנקודות התורפה, וצמיגי שטח רחבים של פאלקן במידה 33 אינץ', יאפשרו לספוג את הנחיתות הקשות שבאות אחרי שמתעופפים קצת באוויר, ובדרכים כאלו ובמהירויות כאלו מתעופפים לא מעט. יש גם קצת שיפורים בתא הנוסעים, כשהדגש הוא בעיקר על כסאות קדמיים תומכים יותר, שישמרו על הנהג והנוסע שלידו. המוהאבי אמור להגיע לאולמות התצוגה בארה"ב לקראת אמצע שנה זו.

במקביל להצגת המוהאבי, חשפה ג'יפ גרסאות משודרגות של הרנגלר ושל הגלדיאטור, הנקראות High Altitude. כאן מדובר בשינויים קוסמטיים בעיקרם, שנועדו לתת מענה ללקוחות שדורשים רמת גימור איכותית יותר, עם עור משובח מכל עבר, מערכת קול עוצמתית וכל עזרי הבטיחות האפשריים.

158149142475915814914262431581491428821