כביש / ספורט > כתבות

5 ימי נהיגת כביש במחוזות הוויסקי הסקוטי

טיול נהיגה חדש וייחודי בכבישים הצרים והמפותלים באזור ה-Highlands שבצפון סקוטלנד, יחשוף בפניכם טבע פראי וירוק, עמוס במפרצים, מצוקי ענק, אגמים ונהרות, טירות עתיקות ומעבר לכל, למעלה מ-100 מזקקות וויסקי מהטובות בעולם שלאורך מאות שנים הפכו אותו למשקה הלאומי של סקוטלנד.
במהלך 5 ימי נהיגה במכוניות המרצדס היוקרתיות שלנו, יעבור המסע בכ-1000 ק"מ של כבישים בארץ הגאלים, היא סקוטלנד, באטרקציות, בנופים משגעים ובכמה ממזקקות הוויסקי הטובות והמפורסמות בעולם

1581499373481

Scotland, השוכנת בצפון מערב אירופה ופירוש שמה בלטינית הוא ארץ הגאלים, הייתה בעבר ממלכה עצמאית שהוקמה בשנת 843 לספירה עד שאוחדה סופית עם אנגליה בשנת 1707 וכיום היא אחת מארבע המדינות יחד עם אנגליה, ויילס וצפון אירלנד שמרכיבות את הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה. יש בה נופים קסומים של טבע פראי, מפרצים עצומים ורצועות חוף ארוכות עם מצוקי ענק תלולים, טירות עתיקות והיסטוריה מפוארת ורבת שנים. מול חופיה משתרעים כ-790 איים בגדלים שונים, בשטחה מפוזרים 562 אגמים וחיים בה כחמישה מיליון וחצי תושבים כש- 90% מהם סקוטים אתניים ו- 13% מהאוכלוסייה כולה בעלי שיער ג'ינג'י, שזה שיא עולמי בפני עצמו.

1581499378119


וויסקי, המשקה האהוב על הקלטים, נקרא בגאלית UISCE BEATHA וששובש על ידי האנגלים לוויסקי, פירושו מי החיים. מקור הוויסקי בכלל באירלנד, וגם הסקוטים, המתהדרים בוויסקי משלהם, מודים שלפי המסורת, בסוף המאה ה-15המשקה הובא לסקוטלנד על ידי נזיר אירי ממחוז אנטרים (ANTRIM), שהופיע באי הסקוטי אייל אוף איילה (ISLE OF ISLAY) וכך, בשנת 1994 חגגה אגודת הוויסקי הסקוטי את חצי האלף להבאת הוויסקי לארצם.

תעשיית הוויסקי האירית התחרתה בהצלחה בוויסקי הסקוטי בעולם במשך רוב המאה ה־19, אך בעקבות חוק היובש שיצא בשנות העשרים של המאה העשרים בארצות הברית, שאסרה על יבוא משקאות משכרים לתחומה, ובמקביל, איסור שהטילה בריטניה על ייבוא מצרכים מאירלנד לתחומה ולשאר שטחי האימפריה, הענף התמוטט ומכ־2,000 מזקקות בסוף המאה ה־19 נותרו באירלנד מזקקות ספורות בלבד, שייצרו עבור השוק המקומי. בשנת 1933, כשפתחה ארצות־הברית שוב את שעריה ליבוא משקאות אלכוהוליים, כבר הובטחה עליונותה של התעשייה הסקוטית וכיום סקוטלנד היא המדינה עם המספר הרב ביותר של מזקקות וויסקי בעולם.

וויסקי, (Whisky בסקוטלנד ובקנדה או Whiskey באירלנד ובארצות הברית) הוא משקה חריף, המיוצר מזיקוק סוגים שונים של לתת דגנים ומיושן במשך מספר שנים, בחביות עץ. הוויסקי הסקוטי מכיל לרוב כ-40-43 אחוזי אלכוהול, בתהליך ייצורו משתמשים לרוב בשעורה והחביות בהן הוא מיושן, לפחות 3 שנים, עשויות מעץ אלון. נהוג לחלק אותו לשני סוגים עיקריים, סינגל מאלט (Single Malt) הוא וויסקי שיוצר במזקקה אחת ובלנדד (Blended) הוא זה המורכב ממספר סוגי וויסקי שעורבבו יחד.

1581499381430

טיולי כביש של אתר השטח

אתר השטח הישראלי מוציא מידי שנה קבוצות לטיולי נהיגה ספורטיביים בכבישים הטובים בעולם. מסלולי הטיולים השונים מתוכננים לפרטי פרטים עם דגש חזק על חווית הנהיגה ועוברים בגרמניה, אוסטריה, איטליה, שוויץ, צרפת ועוד. הקולינריה משובחת, הלילות עוברים במלונות בוטיק מפנקים ובין נקודה לנקודה נבחרות אטרקציות איכותיות.
קישור ליומני המסעות כביש - ספורט של אתר השטח בעולם

עכשיו הגיע הרגע לטיול נהיגה חדש והיעד הוא – סקוטלנד. הנופים מרהיבים והדרכים מקסימות ותחת מזג אוויר חורפי רוב הזמן, הכל נראה דרמטי יותר. במהלך הטיול נכנס לעולם הוויסקי שמהווה דרך חיים בסקוטלנד ונלמד מקרוב על ההיסטוריה המפוארת של המשקה, על הסיפורים והאגדות, על דור המייסדים, על הייחודיות והמסורת של כל מזקקה ומזקקה ועל עומק הטעמים והריחות שכל אחת מהן מכניסה לחביות עץ האלון האמריקאי ליישון של לפחות 3 שנים.

קישור לפרטים ולהרשמה למסע נהיגה כביש - ספורט בסקוטלנד

1581499375529



הבהרה: אתר השטח אינו מעודד שתיית אלכוהול ונהיגה! אלא מקפיד על בטיחות בדרכים ושמירה על החוק!!

הביקורים במזקקות אינם כוללים שתייה מרובה אלא טעימות כשלאחר הביקורים מתוכננות ישיבות בבתי קפה/ מסעדות שם נאכל, נשתה ונעביר את הזמן עד שרמת האלכוהול תרד. לחילופין נצא עם שאטלים מהמלון למזקקה וחזרה וגם אז השתייה אינה במטרה להשתכר.