נשמע נפלא, נכון? אבל אל תמהרו לרוץ לסוכנות הקרובה אליכם עם צ'ק בנקאי, מדובר כרגע בגרסה שמיועדת לשוק ההודי בלבד
הג'ימני של סוזוקי הוא אחד האלטרנטיבות הבודדות שנותרו בשוק למי שרוצה לרכוש רכב שטח קשוח עם עבירות גבוהה. למרות הממדים הקטנים, הוא יודע לתת עבודה ומאוד קל להתאהב בו (קישור לשיר אהבה שכתב דרור ברלי לג'ימני וקישור לכתבה על השקת הג'ימני בגרמניה). אבל מה – הוא קטן, פצפון אפילו, כדי לעמוד בכללים של מכוניות KEI ביפן (כאלו שממדים שלהן מאפשרים כניסה לערים). עם אורך של כ-3.65 מטר, הוא בעצם רכב דו-מושבי למי שרוצה לצאת איתו לשטח עם ציוד מינימלי.
קטנטן אבל יודע לתת עבודה
תשובה לעניין תגיע כנראה מחברת מרוטי (Maruti), הזרוע ההודית של סוזוקי. על פי פרסומים בעיתונות הרכב שם, על הפרק עומד רעיון להתחיל ולייצר ג'ימני ארוך יותר – ועם חמש דלתות! וכדי שהמחיר לא יקפוץ גבוה מדי, גרסת הבסיס תהיה עם הנעה אחורית בלבד... היצע המנועים ומערכות העברת הכוח לא ישתנו, ויישארו כפי שהן בדגם המוכר.אבל, וכאן יש אבל גדול מאוד, סביר להניח שכל היופי הזה לא יגיע אלינו. בכל הקשור לג'ימני, סוזוקי ניצבת בפני בעיה גדולה: החמרת התקינה של זיהום אוויר באירופה, שאמורה להיכנס לתוקף בשנה הבאה, לא תאפשר לשווק את הג'ימני בארצות הפועלות לפי תקינה זו, לפחות עד שהמנועים שלו ישודרגו, והפתרון יהיה אולי בדמות גרסה היברידית.
ובנימה אישית, נשמח אם שיווק הג'ימני בארץ לא ייפגע מהתקינה החדשה, ועוד יותר נשמח אם בשלב כלשהו נקבל את גרסת חמש הדלתות, אם וכאשר יתחילו לייצר אותה.
ג'ימני חמש דלתות, מודל ממוחשב שיצר Nikita Chuyko עבור מגזין הרכב Auto Mail
12 תגובות
1
אורח/ת - מחיר מנופח ומוגזם לגרסה הקצרה
16 בפברואר 2020 ב 14:01
הציבור הישראלי אמר את דברו מתוך 500 כלים שהצהירו שיגיעו ב 2019 נמכרו רק 300
2
Ogash Ofer
16 בפברואר 2020 ב 16:54
הציבור הישראלי אמר את דברו מתוך 500 כלים שהצהירו שיגיעו ב 2019 נמכרו רק 300
"3
אורח/ת - דני
16 בפברואר 2020 ב 19:47
ב 2021 לאחר שהשיווק באירופה יפסק בסוף 2020 יהיה בלי סוף כלים למכירה בארץ.
4
אורח/ת - בטח בארץ היבואן ידרוש 200 אש"ח לגרסה ארוכה.
17 בפברואר 2020 ב 09:42
חיים בסרט! חושבים מצאו פראיירים. ג'ימני קצר לא שווה יותר מ100-110 אש"ח. כל עוד אין שוק חופשי ויבואן אחד שולט על הברז, בוודאי שיש הצדקה למחאה צרכנית על המחיר המופקע.
עופר, אני מבין שזה פוגע לך בשת"פ עם היבואן, אבל זאת מדינה חופשית וזה.
5
guy.aviv757
17 בפברואר 2020 ב 10:55
ל -1, היצרן הקצה רק 300 יח' לישראל וכולם נמכרו מראש עם רשימת המתנה של 4 חודשים.
6
Ogash Ofer
17 בפברואר 2020 ב 14:29
ב 2021 לאחר שהשיווק באירופה יפסק בסוף 2020 יהיה בלי סוף כלים למכירה בארץ.
"7
Ogash Ofer
17 בפברואר 2020 ב 14:34
חיים בסרט! חושבים מצאו פראיירים. ג'ימני קצר לא שווה יותר מ100-110 אש"ח. כל עוד אין שוק חופשי ויבואן אחד שולט על הברז, בוודאי שיש הצדקה למחאה צרכנית על המחיר המופקע.
עופר, אני מבין שזה פוגע לך בשת"פ עם היבואן, אבל זאת מדינה חופשית וזה.
8
אורח/ת - דני
17 בפברואר 2020 ב 16:42
עופר שלום.
לרכב יש כבר תקינה אירופאית. זאת החלטה של היצרן לא לשווק באירופה כדי לא לחרוג מ co2 ממוצע של 95. מה זה קשור לשיווק בישראל שלא כבולה לממוצע 95 co2 ליצרן?
9
אורח/ת - דני
17 בפברואר 2020 ב 16:52
עופר, אם לדבריך היבוא לישראל עלול להיפסק בגלל תקנת זיהום אירופית אז איזה מזל שלא נתקעתי עם רכב שיש 500 יחידות ממנו בלבד בישראל. אם היבוא לישראל ימשך ללא תלות בתקנת הזיהום האירופית יהיה עודף של רכבים ליצרן וליבואן המקומי וכולנו נרוויח. יתחילו המבצעים (: ?
10
Ogash Ofer
17 בפברואר 2020 ב 16:55
הלוואי וימכר בזול יותר
11
אורח/ת - אליה
27 בינואר 2022 ב 23:04
האם יכניס גימני 5 דלתות
12
Ogash Ofer
27 בינואר 2022 ב 23:44
האם יכניס גימני 5 דלתות
"
תגובות