שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים - קיה X-סיד Kia XCeed

קיה מוסיפים ג'יפון נוסף להיצע המגוון שלהם בתחום, עם ה X-סיד שיודע לנגן על המיתרים החשובים ביותר בקטגוריה
צילום: חיים זרזר, יצרן

נראות מובהקת

יצרני כלי רכב יודעים מצויין שיש דברים שהם חובה. מכונית ספורטיבית חייבת להיות חזקה ושתציע אחיזה והתנהגות למופת, בכלי שטח קשוחים עבירות היא מילת המפתח. ועל מה צריך לשים דגש ברכבי פנאי / ג'יפונים / קרוס אוברים? רכבי פנאי חייבים להיות מיוחדים, מעוצבים לשמעי וחזקים מאוד באפקט ה"וואו" מהסביבה, הרי בדיוק מכאן צמחה לה הקטגוריה (לצד תמורה טובה לשקל אבל זה ברור מאליו). וזה הדבר הראשון שאפשר להגיד באופן חד משמעי על קיה X סיד, פשוט הצליח להם שם במחלקת העיצוב של קיה. תוסיפו למשוואה את צבע הזהב של מכונית המבחן, וקיבלתם מה שלהערכתנו לא מעט מרוכשי רכבי פנאי מחפשים, סיבוב ראשים ונראות מובהקת.

מבפנים

תא הנוסעים ממשיך את הקו שהתווה העיצוב החיצוני, ושם דגש על כמה אלמנטים שעושים שמח בעיניים. אם זו התפירה הצבעונית של המושבים, הפסים בצבע המכונית מסביב למולטימדיה, פתחי האוורור בדלתות. אין פה שימוש באלמנטים עיצוביים בומבסטיים, אבל הכול מעניין ונעים לעין. שוב הצליח להם במחלקת העיצוב. לעיתים בכלי רכב שכאלו, מומחי העיצוב משתלטים על אנשי הארגונומיה, אך לא במקרה של X סיד החדשה. לא מצאנו מתגים במקומות מוזרים וקשים לתפעול, איכות החומרים וההרכבה טובים כיאה לרמת שהורגלנו מקיה, וההרגשה טבעית וזורמת גם למשתמש אקראי. ברזולוציה דקדקנית מציין כי היינו שמחים למעט יותר אפשרויות בלוח המחוונים הדיגטלי, אך אפילו גם הוא יודע לפצות עם תצוגה מיוחדת כשמעבירים למצב ספורט. אפרופו מצב ספורט, כבר שמתם אותו בתוך האוטו, נדמה לי כי "פליפרים" מאחורי ההגה להעברה ידנית של ההילוכים חייבים לבוא יחד, רק שדי ברור כי הרוכשים כלל לא ישימו לב לעניין. מה שכן ישימו לב, היא העדרה של בקרת שיוט אדפטיבית שמגיעה רק ברמת האבזור הגבוהה מבין שלוש המוצעות, כאשר רכב המבחן היה בזו האמצעית, ה-EX.



התחלת נסיעה מגלה עוד נקודה חשובה לגבי X סיד, המושב קשיח למדי ולפחות בתחילה הרגיש מעט לא נוח. אחרי כמה מאות ק"מ משותפים לימד אותי המושב כי בניגוד להתרשמות הראשונית, הוא בן לוויה מצוין ולגב התחתון לא היו טרוניות. נקודה נוספת שעולה מיד הנה כי X סיד מכויילת מעט על הצד הקשיח ושמים לב לכך בעיקר בתחילת נסיעה, עם עליית הקמ"שים אותה נוקשות הופכת לברכה על אספלט מצולק ישראלי טיפוסי, וגם בשטח כל עוד המהירות לא ממש איטית.

קיה X סיד החדשה מגיעה עם מנוע בנזין אחד מוגדש בנפח של 1.4, המספק 140 כ"ס יפים לכל הדעות, רק שמגיעים בסל"ד מאוד גבוה. מומנט נאה של קרוב ל-25 קג"מ שמרביתם מגיעים בסל"ד של 1,500 אמורים לעזור לעניין, אבל בפועל יוצא כי זהו מנוע שאוהב סל"ד לאלו המחפשים האצות ומהירויות. תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים עובדת באופן נפלא ורציף ללא קפיצות מעצבנות בתחילת נסיעה כמו בתיבות מקבילות של יצרנים אחרים, ח"ח נוסף למחלקה אחרת בקיה. נסיעה בכביש מהיר מגלה כי לג'יפון החדש של קיה רעשי רוח ודרך נוכחים מדי בעיקר בחלק האחורי של תא הנוסעים מחד, אך מערכת בקרת סטייה מנתיב מצויינת שמתערבת באופן לא מלחיץ מאידך. אבל תסבירו לי דבר אחד, בשם העיתונות החוקרת כמובן. לוח המחוונים מציע מצב של בדיקת ערנות נהג, אבל זו לא מתריעה אם הנהג מחליט לעזוב את ידיו ולתת למערכת להשאיר אותו בנתיב, מדוע? בנוסף המערכת אינה מתריעה ודואגת לכך שהנהג יחזיר את ידיו ויתפוס את גלגל ההגה, פעולה הכרחית שיש במערכות דומות.

כביש מפותל

כאשר הכביש המפותל מגיע אתה מגלה כי X סיד החדשה מציעה אחיזה מצויינת, אם זה בגלל נוקשות המתלים ואם זה בשל צמיגי הקונטיננטל קונטי-ספורט המצויינים והאוחזים איתם הגיע רכב המבחן. כך או כך אפשר לנסוע בקצב גבוה גם בכביש המפותל, רק שהגה חסר תחושה עם התנגדות מוגזמת, גם במצב ספורט, לצד תחושה מנותקת מדי בכל הקשור ליחסים שבין הצמיגים לכביש, מורידים מאפקט ההנאה בכל הקשור לנסיעה ספורטיבית. אבל היכולת לעשות כן נמצאת שם בהחלט.

שבילי קק"ל

נקודה נוספת שפחות תעניין את מרבית רוכשי X סיד, זה לנסוע בשטח. רק שאנחנו פה באתר השטח ועל אף כי ימי המבחן היו גשומים למדי והשבילים בוציים, זרמנו עם המחוייבות העיתונאית. הג'יפון של קיה יודע לנסוע מהר בשבילים מבלי לטלטל מדי את הנוסעים, זאת אומרת כשלא נוסעים ממש לאט. מידת צמיגים של 23545 R18 איתה מגיע כלי הרכב בשתי רמות האבזור הגבוהות פחות מתאים למשימה גם מבחינת הסיכוי לקרע בדופן, ולצורך זה ככל הנראה עדיף ללכת על ה-20560 R16 של רמת האבזור הנמוכה. עם זאת היה נחמד בשבילים שמסביב ליער המלאכים ויער קולה, אבל אפילו לא עלה על דל מחשבתנו לנסות משהו מעבר לשביל קק"ל ומעט בוץ.

אנשים מחליטים להתעלם מהעובדה כי קניית כלי רכב הוא בסופו של דבר מעשה אמוציונאלי, ו-x סיד משחקת בדיוק על הנקודה הזו. אם תאהב אותה תדע טוב טוב להתעלם מנקודות חלשות נוספות, כמו מרווח ראש מוגבל ליושבי השורה האחורית, נגזרת של עיצוב הקופה. והאמת היא שמרבית הרוכשים הפוטנציאליים כמעט ולא ירגישו בחסרונות המועטים, וייהנו מכל מה שנאמר פלוס נקודה נוספת שחשובה לכלי רכב משפחתי, תא מטען סביר מאוד של 426 ליטרים עם סף הטענה נוח, תאים ומתלים ואפילו שקע מצית. או במילים פשוטות קיה x סיד החדשה עושה את המצופה ממנה כרכב משפחתי פונקציונאלי, וכרכב פנאי מעוצב ומיוחד. ללקוח שיכנס לאולם קיה, מבלי להזכיר יצרנים אחרים, הולכת להיות החלטה לא פשוטה עם היצע מגוון בתחום רכבי הפנאי, משני צדי המחיר והגודל. אמרנו שקניית רכב היום יותר מבעבר היא מעשה אמוציונאלי, ו-X סיד החדשה רק מחדדת את העניין.

קיה X-סיד Kia XCeed


מחיר:
LX - 137,900
EX - 139,900

Premium - 145,900

158188028897915818802908981581880293239158188029540315818802974791581880300113158188030233715818803041981581880306353158188030769115818803092191581880312457158188031486915818803175241581880319466158188032192015818803238801581880326152158188032799015818803300341581880331859158188033465215818803361541581880338128

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - יובל

25 בפברואר 2020 ב 23:26

עם עיצוב ונתונים כאלה צריך לקרות משהו מאוד חריג כדי שהיא לא תצליח פה. שאפו

2

אורח/ת - רוני

26 בפברואר 2020 ב 12:22

נראית טוב, גם מבחוץ וגם מבפנים לדעתי. מאמין שהרכב הזה ילך טוב גם בגלל האמינות של קיה וגם בגלל הטכנולוגיה המקדמת שלו

3

אורח/ת - יובל

27 בפברואר 2020 ב 09:36

מאוד נוח וכיף לנהוג בדור הקודם של האקסיד, מניח שגם ככה יהיה עם החדשה. בגלל זה ובגלל המפרט העשיר מאמין שהיא תצליח בארץ

4

אורח/ת - אבינועם

13 ביולי 2020 ב 21:35

אתה טועה יש התראה אם לא אוחזים בהגה ואם אתה מתעלם המערכת מתנתקת

5

אורח/ת - רונןש

12 בנובמבר 2020 ב 10:44

מה לגבי כושר גרירה?