שטח 4X4 > מבחני דרכים > רכבים מיוחדים

פולריס רייזר RZR 1000 טורבו Polaris

המכונה האולטימטיבית של פולאריס לשטח מציעה מנוע 1000 טורבו גמיש, מתלים ושלדה ההופכים את הטיול בשטח לחוויה מיוחדת מלאת אדרנלין
מבחן דרכים לדגם: RZR 1000 TURBO WALKER EVANS

1582989301734

המצאת ה-RZR

פולאריס היא כידוע החברה האמריקאית, שהמציאה את הרייזר - קטגוריה חדשה (אז) בעולם ברכב - כלי מהיר, דו-מושבי, עם יכולת גיהוץ שטח כשל טרקטורון אבל עם הגה, כסאות וכלוב הגנה - מין שילוב של טרקטורון ורכב שטח ספורטיבי, או בעצם פיתוח וייצור סדרתי של באגי שהוא גם 4X4.
הראשון בסדרה היה ה-RZR 800 (קישור למבחן דרכים לרייזר 800 משנת 2009) ומאז התחיל מרוץ חימוש, קאן-אם - המתחרה הקנדית וגם היפנים נכנסו לתחום ובהתאם גם פולאריס שכללה את דגמיה ובעיקר את מנועיה, אך עדיין נשארה עם התפיסה המקורית של כלי ספורטיבי, מהיר ונוח שעיקרו שימוש לפאן מוטורי טהור ולטיולים.


1582989292741

בראש המחנה

כיום מציעה פולאריס מספר כלים בסדרת ה-RZR:

RZR 570 – במחיר של 84,900 ש"ח. גרסת הכניסה עם מנוע בנפח 570 סמ"ק המספק 44 כ"ס, אבזור בסיסי ויכולת לטיולים בקצב רגוע.

RZR 900 – במחיר של 100,000 ש"ח. 900 סמ"ק עם הספק של 75 כ"ס, היגוי חשמלי, מתלים של עצמות עצה כפולות, ומניסיון - הכלי שנותן את התמורה הטובה ביותר למטייל בשטח. קישור למבחן דרכים לרייזר 900.

גרסאות ה-1000 של הרייזר מציעות מנועים אטמוספריים ומנועי טורבו:

RZR XP1000 – במחיר של 120,000 ש"ח. מנוע 1,000 אטמוספירי עם הספק של 110 כ"ס ומהלכי מתלה ארוכים יותר מזה שמציע ה-900. קישור למבחן דרכים לרייזר 1000.

RZR XP1000 טורבו – במחיר של 148,900 ש"ח. מנוע 1,000 טורבו עם הספק של 168 כ"ס!
RZR XP1000 טורבו S – במחיר של 184,9000 ש"ח.

RZR XP1000 טורבו XP 'דיינמיקס' – במחיר של 193,000 ש"ח. גרסת הקצה בהיצע RZR עם מתלים אדפיטיביים - לראשונה בכלי צל"צ (SBS). קישור למבחן דרכים לרייזר 1000 טורבו דיינמיקס.

פולריס RZR RS1 - כלי חד מושבי ייחודי לפולאריס וחדש בתחום - כמו באגי או SBS, רק חד מושבי.

קישור לסיכום מסע רייזרים מסוגים שונים וצל"צ בירדן

1582989300110

מנוע 1000 טורבו

מנוע בנפח של 925 כ"ס ועם 168 כ"ס הוא לב הכלי אבל לא העיקר. המנוע הנהדר הזה מספק את כל מה שצריך ויותר מכך לטיול שטח - גמיש, חזק מאוד, מאיץ באופן רציף ממצב עמידה ותוך כדי תנועה ובעיקר נשלט ומאפשר זחילה בהילוך כוח או נסיעה נעימה במהירות משתנה. אך הכיף האמיתי של המנוע הוא השקט היחסי שלו, המורגש בכל המהירויות, האיטיות והמהירות, כשהשוני וההבדל הוא בעיקר ממתחריו. המנוע הזה של פולאריס מאפשר לדבר עם הנוסע ליד, מבלי לצעוק גם כשמשייטים על השבילים ב-100 קמ"ש.


1582989307645

ואיך הרייזר 1000 טורבו נוסע?

עם ה-RZR 1000 טורבו הובלתי טיול מועדון של זום טרקטרונים (קישור ליומן מסע) וזו הייתה הזדמנות טובה לבחון את הכלי לאורכם של 60 ק"מ בשטח מדברי מגוון: שבילים מהירים, עליות תלולות, ירידות חדות, הצלבות ודרדרות.
אז כפי שכבר כתבתי - המנוע החזק, מאוד מאוד ידידותי ויחד עם תיבת העברה והגיר הרציף (על בסיס רצועת וארייטור) מאפשרים תנועה נוחה. עם זאת למנוע ולגיר אין בלימת מנוע אפקטיבית ויש להסתייע בבלמים.

ה-1000 טורבו מאוד נוח לטיול, שקט, מגהץ היטב את שבילי המדבר, בעל מרווח גחון גבוה הנותן "טווח טעות" גדול לנהג ומאפשר לו להעביר סלעים גדולים תחת הכלי. ה-1000 גבוהה ועם זאת יציב ומשדר הרבה ביטחון לנהג. עובר מכשולים והצלבות באופן מרשים ומאפשר לעשות זאת במהירות נמוכה תוך שמירה על רציפות האחיזה ומבלי להפחיד את הנהג. כך שעליות קשות, עם בורות, הצלבות ודרדרות אפשר לטפס במהירות איטית, בהילוך כוח (כדי לשמור על רצועת ההנעה) ועם הרבה ביטחון ביציבות ובאחיזה של הכלי.
מערכת המתלים של הרייזר 1000 נקראת WALKER EVANS ומאפשרת כיוונים רבים שאני לא בדקתי והתאמתי, ועדיין השיכול המרוסן בסגירה ובפתיחה מורגש היטב במהירות גבוהה ובכניסה לתעלות וחריצים לאורך הדרכים המדבריות.
ההיגוי של ה-1000 נוח, מדויק וקל, גם בזכות חלוקת המשקל ובעיקר בזכות ההיגוי החשמלי.
לרייזר כפתור שליטה על ההנעה המאפשר הנעה אחורית בלבד - שמספיק בטוחה לטיול שבילים, מבלי להחליק את הזנב (בזכות המנוע הגמיש עם רצועת הכוח הרציפה) או מצב 4X4 ללא דיפרנציאל מרכזי (וגם אין דיפרנציאל אחורי).

מבחינת תנוחת הישיבה - המושבים וההגה ב-1000 מאוד נוח ולאחר יום שלם של נהיגה בשטח התחושה טובה. חשוב לציין לטובה את נוחות הכניסה והיציאה מהכלי. את הכיסא אפשר לכוון רק קדימה או אחורה ואת ההגה אפשר לכוון למעלה ולמטה - לא אידיאלי, אבל מאפשר למצוא תנוחת נהיגה סבירה שיחד עם הנוחות הכללית של הכלי מאפשרים יום ארוך של נהיגה ללא עייפות או כאבי גב.

תא המטען של הרייזר שימושי ביותר ומאפשר מגוון תאים כמו צידנית מקורית וארגז כלים גדול גם יחד - אביזרים משלימים וחשובים ליום טיול ארוך בשטח.
בתוך הרייזר
כמה תאים קטנים לציוד אישי ושקע טעינה 12V. בגרסה הבסיסית של הטורבו אין מסך מרכזי (וגם לא כפתורי שליטה על המסך מההגה) לטעמי מספיק לטיולים ואין צורך במולטימדיה בשטח - אבל מי שרוצה להתפנק, האופצייה קיימת בהחלט.

רייזר טורבו בראש המחנה של פולאריס
1582989326668

פולאריס RZR 1000 TURBO WALKER EVANS

נתוני מנוע

נפח מנוע: 925 סמ"ק
סוג מנוע: 4 פעימות דו צילינדר DOHC מוגדש TURBO
הספק: 168 כ"ס
מערכת קירור: נוזל
מערכת דלק: הזרקת דלק
התנעה: חשמלית

חלקי הינע

תיבת הילוכים: תמסורת אוטומטית - וארייטור PVT
מצבי תיבת הילוכים: גבוה/הילוך כוח P/R/N/L/H
הנעה: 2WD/4WD לפי דרישה

מתלים

מהלך מתלה קדמי: DUAL A-ARM WALKER EVANS בקוטר 2 אינץ' מתכוונן ומהלך של 40.6 ס"מ.
מהלך מתלה אחורי: WALKER EVANS בקוטר 2.5 אינץ' בעל מתלה נפרד עם מיצב מתכוונן ומהלך של 45.7 ס"מ.
צמיג קדמי: MAXXIS BIGHORN 29X9-14
צמיג אחורי: MAXXIS BIGHORN 29X11-14
בלמים: 4 בלמי דיסק הידראולים עם קליפר 3 בוכנות קדמיות ו-2 אחוריות.

מימדים

בסיס גלגלים: 228.6 ס"מ
משקל יבש: 679 ק"ג
קיבולת מיכל דלק: 36 ליטר
מרווח גחון: 34.3 ס"מ
אורך/רוחב/גובה: 302.2 ס"מ/162.6 ס"מ/ 187.3 ס"מ

אבזור

פנס LED לבן עם אורות בלימה אדומים/דלתות/כיסא נהג מתכוונן/תא כפפות/לוח מכוונים דיגיטאלי הכולל: ספידומטר/מד מרחק/מד סיבובי מנוע/מד נסועה מתאפס/ שעון שעות/מד הילוכים/ מד דלק/ בורר הילוכים

יכולת העמסה

סבל אחורי: 136 ק"ג

מחיר

מחיר: 148,900 ש"ח

אחריות: 24 חודשים/ 400 שעות מנוע


15829892987581582989303365158298930613615829893092511582989316692158298932381515829893252151582989328241

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - עופר מודיעין

14 במרץ ב 22:08

כתבה שטחית ולא רצינית , מה זה בולמי ווקר אוונס ?
מה ההבדל ביניהם לבין הפוקס הקודם
למה פולריס החליטה לההחליף והאם זה למטרת חסכון או שיפור ביצועים

בקצור פרסומת נטו , שום הבנה ושום התייחסות מקצועית לדגם החדש.

2

Ogash Ofer

14 במרץ ב 23:33

אורח/ת - עופר מודיעין כתב/ה:
"

כתבה שטחית ולא רצינית , מה זה בולמי ווקר אוונס ?
מה ההבדל ביניהם לבין הפוקס הקודם
למה פולריס החליטה לההחליף והאם זה למטרת חסכון או שיפור ביצועים

בקצור פרסומת נטו , שום הבנה ושום התייחסות מקצועית לדגם החדש.

"
אתה צודק!
ווקר אוונס הוא נהג מירוצי שטח ותיק ומעוטר שהפך את המקצועיות למותג שיפורים של בולמים, קפיצים, גלגלים ועוד מוצרים לרכבי שטח תחרותיים.
פולאריס מציעה קיטים של ווקר אוונס לשיפור של רוב הכלים שהיא מייצרת. ובמקרה של הדגם עליו אני נסעתי הקיט מגיע כחלק מהחבילה.
לגבי ההבדלים מול המתלים של פוקס, הנחשבים כמעולים בעולם ה-sbs, קשה לי לכתוב כי לא עשיתי מבחן השוואתי מול הגרסאות הרגילות של האלף טורבו.
אני רק יכול לכתוב כפי שכתבתי בכתבה שהסט מתלים המדובר נותן תחושה מעולה של ביטחון מהגיהוץ המהיר ודרך מעבר הצלבות במהירות משתנה.