אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

דקאר 2021: לאט יותר, בטוח יותר

בעקבות התאונות הקטלניות בדקאר האחרון, נשקלות בימים אלה דרכים שונות להגברת בטיחות הרוכבים, בין היתר על ידי הגבלת המהירות המקסימלית שתתאפשר לאופנועים

שתי תאונות קטלניות של רוכבי אופנועים בדקאר האחרון שהתקיים בערב הסעודית, הובילו את מארגני הראלי לבחינת צעדים להקטנת הסיכונים העומדים בפני הרוכבים. בפגישה שנערכה לאחרונה עם אנשי ה-FIM ועם כמה מראשי קבוצות היצרן הגדולות, הועלו מספר כיוונים, כמו הגבלת מהירות ושיפור ציוד המיגון.

התאונה שזכתה לכיסוי התקשורתי הגדול ביותר היתה כמובן זו של פאולו גונקלבס, שהתרסק ביום השביעי של הראלי ומותו נקבע באופן כמעט מיידי. פחות מתוקשרת היתה התאונה של הרוכב ההולנדי אדווין סטרבר, שהתרסק בסטייג' ה-11, פונה לבית חולים מקומי, הוטס להולנד ושם נפטר מפצעיו לאחר כשבועיים. גם התאונה הקשה של אדריאן ואן-בוורן, שבה שבר את עצם הבריח, עמדה לנגד עיני המארגנים (קישור לסיכום דקאר 2020).

סאם סנדרלנד "עושה פוזה" למשפחה מקומית. דקאר 2020

המגבלה המשמעותית ביותר שתוטל, ככל הנראה, תהיה על המהירות. וזה יעשה על ידי בחירת מסלולים שלא יאפשרו פיתוח מהירות גבוהה מדי והגבלת כוח המנוע של האופנועים. נבחנות כעת מספר שיטות להגבלת הכוח, ועד חודש יוני אמורה ליפול החלטה בעניין.

אספקט בטיחותי נוסף שנבחן הוא נושא הביגוד. ציוד מגן שמתנפח בעת תאונה, בדומה לכריות האוויר שמותקנות בכלי הרכב, הוא תחום שהולך ותופש תאוצה ונשקלת האפשרות לחייב את הרוכבים להשתמש בציוד כזה כבר בדקאר הקרוב. במקביל, נערכות גם בדיקות לשינויים בתחום הניווט, עם מערכות שיתריעו בפני הרוכבים באמצעים קוליים. לא ברור אם זה מסמן את סופו של ספר הדרך המוכר, אבל אין ספק שיחד עם כל הצעדים האחרים - בטיחות הרוכבים תגדל.