בוקר קריר ואפור של תחילת סוף שבוע ואנחנו בהדרכת שטח נוספת בשמורת הר חורשן ללקוחות סובארו שרכשו רכבי פורסטר ו- XV חדשים. בזכות הגשם שירד כאן ביומיים האחרונים שהשאיר קרקע לחה וסלעים חלקלקים, ההדרכה התנהלה באווירת "קשה באימונים, קל בקרב" והחבר'ה שלנו למדו שהסובארו-אים שלהם יודעים לעשות את העבודה גם בתנאים לא קלים
הדריכו: חיים זרזר, דרור ברלי וקובי בצלאל
נקודת המפגש שלנו בכניסה לבת שלמה הישנה אספה לתוכה בבוקר יום שישי, שיירה ארוכה של למעלה מעשרים רכבי סובארו על נהגיהם. בדיקת נוכחות קצרה והשיירה הארוכה נכנסה לתוך השמורה והתמקמה תחת כמה עצים בשביל צדדי מהדרך הראשית. חלוקת העבודה בפתיחת היום היתה שדרור תיקן פנצ'ר ללקוח שהגיע עם גלגל מנוקב, אני יצאתי לסיבוב מהיר לבדיקת המסלול וחלופות אפשריות וחיים לקח את המושכות להרצאה התיאורטית שפותחת אצלנו כל הדרכה ותחת מעטה ערפילי וטיפטוף עדין התחיל "להרביץ" בהם תורה על נושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אויר, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, מבט רחוק קדימה ותכנון הנסיעה, העברות משקל ושיפועי צד, דיפרנציאל ונעילות דיפרנציאל מכאניים ואלקטרוניים, כמו זה המוצלח מאוד שיש בהנעת ה- 4X4 של סובארו XV ושל סובארו פורסטר.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
בתום החלק התיאורטי חילקנו את המשתתפים ל-3 קבוצות, אחת לכל מדריך ויצאנו לתרגל בשטח השמורה, מעבר חריץ, טיפוס וירידת מדרגות סלע ובוץ, שיפועי צד, הצלבות, מעברי מים והכל בליווי הסברים על אופן פעולת מערכת ההנעה 4X4 המצויינת של סובארו והנחיות כיצד יש לתפעל אותה בצורה הטובה ביותר כדי שהרכב יתקדם בקלות וללא נזקים. לקראת סיום עשינו היכרות עם מערכת ה- ABS ותירגלנו בלימות חירום שהפתיעו לטובה, שלא לומר הדהימו, את כל המשתתפים.
טיפים לנהיגה בשטח:
סעו בזהירות ולהתראות בשטח,
חיים, דרור וקובי
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - גונן נ.
20 במרץ 2020 ב 11:36
היה מדהים בהנחיית חיים, נהנינו מאוד אני ואישתי, קיבלנו המון יידע .
תגובות