אתגרנו את בעלי הרקסטונים ביום קריר, מעט רטוב, קרקע חלקה, מעברי מים ומכל טוב שמורת הר חורשן בחורף הנהדר שיש לנו השנה.
זכינו גם לבחון ולהבחין בשיפור שהוכנס במערכת בקרת המשיכה בדגם האחרון לעומת גרסאות קודמות - זה עובד נהדר!
היה חם בהדרכת הנהיגה למרות הקור סביב.
מאת: שלמה הלב''ץ
17/03/20
גשם קל ליווה אותנו בחלק הראשון של היום בו קיבלו שבעת המופלאים של סאנגיונג שהגיעו את מנת התיאוריה הנדרשת לקראת התרגול המעשי ולקראת החיים המשותפים עם הרקסטון. החבר'ה שמרו על מורל גבוה וגילו עניין רב בחומר , לא טרויאלי...
היו בקהל כאלה שזו להם פעם ראשונה מחוץ לאספלט עד כזה ששימש מדריך נהיגת שטח ברמה גבוהה בצבא - כולם זכו ללמוד דברים חדשים והכי חשוב - להכיר את הרקסטון שלהם ולדעת להשתמש בו בתבונה כשיורדים לדרכי העפר וצריכים להתמודד עם מכשולים.
התחלנו את החלק המעשי בזהירות הנדרשת, הכרנו את מערכת בקרת הירידה במדרון, את ההבדל בהתנהגות הרכב במצבי תיבת העברה LOW ל-HIGH והתמודדנו עם בחירת מסלול התקדמות נכון ותכנונו. למדנו להתגבר על חריצים משמעותיים לאורך ורוחב הדרך.
איזה כיף!
בשלב הבא תרגלנו מעבר סוללה והתמודדות עם "הצלבה" (שני גלגלים באוויר). פה היה אפשר לראות את ההבדל בין מערכת בקרת המשיכה המעודכנת שברקסטונים הממש חדשים לבין זו שבותיקים יותר (מומלץ להגיע למוסך היבואן כדי לעדכן את תוכנת בקרת האחיזה ESP).
ממשיכים לערוצון חלקלק שהכניסה אליו, ההתקדמות בו והיציאה ממנו בהחלט מאתגרות את כלי הרכב וגם את הנהגים. גם פה הרקסטון (על גירסאותיו השונות) מספק את הסחורה ומתגבר על כל הקשיים.
משני הסרטונים האלה אפשר ללמוד שלא הכל זה בגרסת בקרת המשיכה - יש חשיבות גבוהה לבחירת הנתיב הנכון ושמירה על רציפות התנועה.
בזאת תם החלק האומנותי של האירוע. המשתתפים הפגינו נחישות ומשמעת ונוכחו לדעת שהרקסטון מספק הנאה מרובה בשטח ומסוגל להרבה כשמכירים את יכולותיו ומודעים למגבלותיו.
סעו וטיילו ושימרו על הטבע.....
ניפגש בשטח.
תודה לולרי, מיכאל ומרגלית על התמונות.
מושגים מקצועיים - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הסבר מפורט על הדיפרנציאל:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
6 תגובות
1
אורח/ת - צחי
17 במרץ 2020 ב 11:26
ההדרכה הייתה מצויינת מבחינתי.
הרבה זמן, כולל בתחומים אחרים, לא קיבלתי כל כך הרבה בזמן קצר כל כך ובאופן מהנה ומקצועי כל כך!!!
המדריך שלמה היה מדהים – הצליח להעביר מידע תיאוריטי ומעשי באופן מרתק , ומקצועי והצליח להעביר לי תחושת ביטחון שאפשר לעשות המון דברים בשטח עם הרכב - דברים שחשבתי שהם לא אפשריים.
2
אורח/ת - ירון שניר
17 במרץ 2020 ב 23:53
אני חבר במועדון 4X4 כבר שנים רבות עם רכבי קיה. רכשתי רקסטון חדש ושמחתי להשתתף בהדרכה שמעניק היבואן. ההדרכה של שלמה הייתה מצויינת והחבורה הייתה כיפית וקשובה. למדתי לסמוך על הרקסטון וזאת כאמור לאחר שנים רבות של נהיגה ברכבי שטח אחרים.
כתבה מצויינת ותמונות נהדרות.
3
אורח/ת - שרון
25 בינואר 2021 ב 19:05
שאלה בנוגע לכתוב בכתבה בנושא בקרת המשיכה. כתבתם שמומלץ להגיע למוסך היבואן על מנת לעדכן את התוכנה. האם מדובר על עדכון תונה לרקסטון החדש בלבד, כלומר 2018 ומעלה או שדגמים ישנים יכולים גם להינות מעדכון התוכנה הנ"ל?
תודה
4
Ogash Ofer
25 בינואר 2021 ב 21:19
שאלה בנוגע לכתוב בכתבה בנושא בקרת המשיכה. כתבתם שמומלץ להגיע למוסך היבואן על מנת לעדכן את התוכנה. האם מדובר על עדכון תונה לרקסטון החדש בלבד, כלומר 2018 ומעלה או שדגמים ישנים יכולים גם להינות מעדכון התוכנה הנ"ל?
תודה
5
אורח/ת - שרון
26 בינואר 2021 ב 14:49
היה די ברור לי, אבל בכל זאת, היתה תקווה קטנה שהתפוגגה. תודה עופר.
6
Ogash Ofer
27 בינואר 2021 ב 13:27
היה די ברור לי, אבל בכל זאת, היתה תקווה קטנה שהתפוגגה. תודה עופר.
"
תגובות