כביש / ספורט > כתבות

ב.מ.וו 2 גראן קופה BMW 2 Series Gran Coupe

דגם היוקרה הקומפקטי החדש של ב.מ.וו - סדרה 2 גראן קופה מצטרף לסדרה 8 גראן קופה ול-BMW X6, שהושקו השנה בישראל.
כל הפרטים על: BMW 2 Series Gran Coupe החדשה

כמו אחיותיה מדגם הקופה ארבע דלתות ממערך הדגמים של BMW, סדרה 2 גראן קופה חושפת התמקדות בעיצוב עם קווים ספורטיביים בעלת דלתות צד ללא מסגרת ואזור מטען גדול.
לב.מ.וו. 2 הנעה קדמית אותה חולקת סדרה 2 גראן קופה עם BMW סדרה 1 של היצרן הגרמני. תת הדגם BMW M235i xDrive, מגיעה כסטנדרט עם מערכת ההנעה לכל הגלגלים xDrive של BMW.

מבחינה עיצובית דגם הגראן קופה החדש מוסיף פרטים אקסקלוסיביים כגון מוטות מעוצבים בשבכת הכליות עם מגרעת, שבכת רשת לדגם ספינת הדגל BMW M235i xDrive ופנסים אחוריים בעיצוב חדש הנמשכים עמוק לעבר מרכז החלק האחורי. הפנסים מחוברים באמצעות פס בצבע שחור מבריק, המגיע עד לסמל BMW הממוקם במרכז ומקיף אותו. כמו הפנסים הראשיים, הפנסים האחוריים הרחבים והדקים מגיעים עם תאורת Full-LED כסטנדרט.

אורכה של הסדרה 2 גראן קופה הוא 4,526 מ"מ, רוחבה עומד על 1,800 מ"מ והגובה הוא 1,420 מ"מ עם רוחק סרנים של 2,670 מ"מ ונפח תא המטען 430 ליטר.

ה-BMW סדרה 2 גראן קופה החדשה תהיה זמינה החל מההשקה עם שני מנועי בנזין מהדור האחרון של משפחת BMW EfficientDynamics. הצהרת יצרן טוענת כי שורה של שיפורים מעניקה להם צריכת דלק טובה יותר, ערכי פליטת מזהמים נמוכים יותר, ובמקרים מסוימים הספק גבוה יותר מאשר בעבר. המנוע הבסיסי הוא יחידת השלושה צילינדרים שנמצאת ב- BMW 218i המספקת 140 כ"ס. צינורות המפלט מצופים כרום בקוטר של 90 מ"מ.

בראש מערך הדגמים ניצב מנוע הארבעה צילינדרים של קבוצת BMW. בעל הספק של 306 כ"ס המעניק ל-BMW M235i xDrive זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות (4.8 שניות עם חבילת M Performance) בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש.
הן ה- BMW M235i xDrive והן ה- BMW 218i מצוידות במסנן חלקיקים למנועי בנזין. כל המנועים עומדים בתקן פליטת המזהמים המחמיר Euro 6d-TEMP.

ב- BMW 218i, כוח המנוע מועבר כסטנדרט באמצעות תיבת הילוכים Steptronic כפולת המצמדים בעלת שבעה הילוכים. שיפורים נוספים נעשו בנוחות החלפת ההילוכים ובתכונות האקוסטיות הן של תיבת ההילוכים Steptronic Sport שמונה הילוכים ב- BMW M235i xDrive.

כמו BMW סדרה 1 החדשה, גם ה-BMW סדרה 2 גראן קופה הראשונה משתמשת בארכיטקטורת ההנעה הקדמית של BMW. ארכיטקטורה זו, שהיא תוצר של ניסיון רב שנים שנרכש על ידי קבוצת BMW בדגמי ההנעה הקדמית שלה, נהנית גם מהעברת טכנולוגיה מ- BMW i למותג הליבה של BMW.

מערכת הגבלת החלקת גלגלים משולבת (ARB) המוכרת מה- BMW i3s מותקנת כציוד סטנדרטי ב-BMW סדרה 2 גראן קופה ומשפרת את האחיזה בתחילת הנסיעה, בפניות או בהאצה על כבישים יבשים ורטובים, בתנאים מעורבים, מושלגים או קרחיים, ומאפשרת לשלוט בהחלקת הגלגלים בצורה מדויקת יותר מבעבר.
בקר ההחלקה ממוקם ישירות ביחידת הבקרה של המנוע ולא ביחידת הבקרה של מערכת DSC (בקרת היציבות הדינמית). ביטול נתיבי האותות הארוכים פירושו שהמידע מועבר פי שלושה מהר יותר, והנהג מזהה את השליטה בהחלקת הגלגלים עד פי עשרה מהר יותר. מערכת הגבלת החלקת גלגלים משולבת (ARB) פועלת בשילוב עם מערכת DSC כדי להפחית משמעותית את תת ההיגוי בעת האצה ללא צורך בפקודות מתקנות לייצוב הדינמיקה הרוחבית.

מערכת ARB מסתייעת במערכת חלוקת מומנט הסבסוב BMW Performance Control. מאפיין זה, הכלול גם הוא כציוד סטנדרטי ב-BMW סדרה 2 גראן קופה, מעניק לה ע"פ הצהרת יצרן התנהגות כביש זריזה יותר על ידי הפעלה חכמה של הבלמים בגלגלים שבצד הפנימי של הפנייה לפני שהמכונית מגיעה לסף ההחלקה ולטענתו מדכא כל תת-היגוי ראשוני ומבטיח התנהגות היגוי ניטרלית.
טכנולוגיית ARB ו-BMW Performance Control כלולות גם הן ב-BMW M235i xDrive, שהמפרט הסטנדרטי שלה כולל לא רק את מערכת ההנעה לכל הגלגלים אלא גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני Torsen שפותח לאחרונה, אשר מעניק למכונית נעילה בין הגלגלים הקדמיים. דיפרנציאל זה משולב בתיבת ההילוכים Steptronic Sport בעלת 8 הילוכים הכלולה כציוד סטנדרטי.
תפקוד Launch Control (מערכת זינוק אוטומטי מהמקום) מאפשר ניצול של המומנט המרבי, 45,9 ק"ג-מטר, כבר בהילוך הראשון והשני. היחס הישיר יותר והתגובה החדה עוד יותר של מערכת ההיגוי M-Sport מייצרים שיפור ניכר נוסף בזריזות של המכונית ומעניקים לה תיאבון גדול עוד יותר לפניות.
במקביל, בלמי M-Sport מציעים עמידות בפני דעיכה ושפע של עתודות כוח בלימה. מערכת ההיגוי M-Sport ובלמי M-Sport זמינים גם כתוספות אופציונליות בדגמים אחרים של BMW סדרה 2 גראן קופה.

מערכת המתלים הסטנדרטית של סדרה 2 גראן קופה מותאמת במיוחד לגרסאות המנוע השונות. אך ניתן גם להיכנס לרשימת הציוד האופציונלי ולהזמין את מתלי M-Sport עם מרווח גחון נמוך יותר ב-10 מ"מ או מערכת מתלים מסתגלת עם VDC (בקרת בולמי זעזועים משתנה). גרסה ספציפית זו מאפשרת לנהג לבחור בין שתי הגדרות תגובה שונות של בולמי הזעזועים. באמצעות מתג Driving Experience Control ניתן לבחור בין Comfort – לנוחות נסיעה טובה יותר בתנאי כביש גרועים – או Sport כדי להתמקד בדינמיות.

כל הדגמים של ה- BMW סדרה 2 גראן קופה, מהגרסה הבסיסית ומעלה, מצוידים בסרן אחורי מרובה חיבורים עם שלוש אפשרויות אופציונליות – החל מכוונון מערכת המתלים הסטנדרטית ועד מתלי M-Sport, כולל מערכת היגוי M-Sport ובלמי M-Sport.



BMW סדרה 2 גראן קופה בעלת מערך של מערכות סיוע אינטואיטיביות לנהג המגיעות מדגמי BMW הממוקמים גבוה יותר בסולם. בהתאם למערכת שבנידון, תמונות מהמצלמה ונתונים שנאספו על ידי חיישני רדאר וחיישנים על קוליים משמשים כדי לנטר את האזור שמסביב לרכב ולהזהיר את הנהג מפני הסכנות או למזער את הסיכון של תאונה באמצעות בלימה והיגוי מתקנים.
ציוד הבטיחות הסטנדרטי כולל התראת התנגשות והולכי רגל עם תפקוד בלימה בעיר. מערכת נוספת שכלולה כציוד סטנדרטי היא מערכת התראת סטייה מנתיב עם החזרה אקטיבית לנתיב, הפועלת מ- 70 ועד 210 קמ"ש.
ניתן לקבל כאופציה בקרת שיוט אקטיבית עם תפקוד Stop & Go הניתנת לשימוש עד 160 קמ"ש, פונקציות בטיחותיות סטנדרטיות נוספות כוללות את מערכת התראת מעבר נתיב, התראת למניעת התנגשות אחורית והתראת תנועה חוצה.

סיוע משמעותי לחניה ותמרון זמין גם הוא כאופציה ב-BMW סדרה 2 גראן קופה, בצורת מערכת בקרת מרחק חניה (PDC) האופציונלית, מצלמה אחורית או עזר לחניה. האחרון מאפשר חניה עם סיוע אוטומטי במקומות חניה במקביל או בניצב לכביש, וכן תמרון אוטומטי ביציאה ממקום חניה במקביל. ניתן לקבל כאופציה גם את עזר הנסיעה החדשני לאחור, ששומר את תנועות ההיגוי עבור כל קטע דרך שהמכונית נסעה בו לפנים במהירות שאינה עולה על 36 קמ"ש. לאחר מכן, המערכת מסוגלת לנווט את הרכב בנסיעה לאחור – למרחק של עד 50 מטר במהירות של עד 9 קמ"ש – לאורך אותו נתיב בדיוק בו היא נסעה קודם לכן לפנים.

סדרה 2 גראן קופה תשווק בארבעה דגמים:

דגם

חבילה

נפח

כ"ס

מחיר כולל מע"מ

אגרת רישוי

218i

SPORT

1499

140

249,000 ₪

3,355 ₪

218i

M-SPORT

1499

140

259,000 ₪

3,355 ₪

218i

M-play

1499

140

264,000 ₪

3,355 ₪

M235I Xdrive

M-Performance

1998

306

409,000 ₪

4,712 ₪