שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי דרך המשי: חישוב מסלול מחדש

הסטייג'ים שתוכננו בקזחסטן ובסין בוטלו, והראלי כולו יתקיים בתוך גבולות רוסיה. זאת כמובן בתגובה למגפת הקורונה, שמשפיעה בגדול על כל תחום הרכב בעולם

כצעד מנע כנגד הקורונה, החליטו מארגני ראלי דרך המשי בראשותו של ולדימיר צ'אגין, לבטל כליל את הסטייג'ים שתוכננו לעבור בקזחסטן ובסין ולקיים אותו בתחומי רוסיה בלבד. הראלי גם קוצר ל-8 ימים, בהם יעברו המתחרים כ-4200 ק"מ, מתוכם כ-2700 ק"מ של קטעים תחרותיים. ההזנקה אמורה להתרחש בשלישי ביולי מהכיכר האדומה במוסקבה, והסיום בעיר קאזאן, הנמצאת כ-850 ק"מ דרומית-מזרחית למוסקבה, על גדות הוולגה.

למרות השינוי, המארגנים מבטיחים מסלול מאתגר ומעניין, שיכלול דרכים פתוחות ומהירות, דיונות ושבילי יער. יתקיים גם שלב מרתון בן יומיים, שבו מותר רק למתחרים לטפל בכלים שלהם, על פי תקנות ה-FIA (הפדרציה הבינלאומית לרכב) וה-FIM (הפדרציה הבינלאומית לאופנועים).

הטויוטה של אל-עטייה, מנצח הראלי בשנה שעברה

מארגני הראלי מניחים, ומקווים, כי עד חודש יולי מגבלות התנועה שהוטלו על ידי מדינות רבות בעקבות הקורונה יבוטלו או יצומצמו ותתאפשר השתתפותם של מתחרים מחוץ לרוסיה. אבל יש לא מעט מדינות שהכריזו כבר כי מרוצי הראלי שהיו אמורים להתקיים בתחומן בוטלו או נדחו, כמו הבאחה של ירדן, הראלי של אבו-דאבי וגם הבאחה של דובאי. ה- MORROCO DESERT CHALLENGE שהיה אמור להתקיים בחודש הבא ונרשמו אליו צוותים ישראלים רבים, נדחה בשלב זה לחודש ספטמבר. ההכנות ל- Hellas Rally Raid ביוון, המתוכנן לסוף חודש מאי וגם אליו נרשמו ישראלים רבים, נמשכות בשלב זה כסדרן.