בהשקה אינטרנטית משיקה יבואנית אופנועי KTM את 390 אדוונצ'ר החדש עם מנוע סינגל
בנפח 373.2 סמ"ק, העומד בתקן יורו 4 , 43 כ"ס ו- 3.8 קג"מ, מערכת בקרת אחיזה, ABS ובמחיר אטרקטיבי (בהשוואה לאחים הגדולים בקטגוריה)
במרכזו של ה-390 אדוונצ'ר נמצא מנוע הסינגל המוכח של ק.ט.מ בנפח 373.2 סמ"ק מקורר נוזל שעבר התאמה לדגם האדוונצ'ר ולתקינה האירופית העדכנית.
עם יחס דחיסה של 12.6:1 והזרקת דלק מנוע זה מפיק 43 כ"ס ו- 3.8 קג"מ כשיחד עם משקל רטוב (כולל דלק) של 172 ק"ג מתקבל יחס הספק/משקל של 3.9 ק"ג לכל כ"ס.
ע"פ היצרן מנוע זה מבטיח להיות חסכוני בדלק, כך שעם מכל דלק בנפח 14.5 ליטר, הוא מסוגל לגמוא כ-400 קילומטרים בין תדלוקים.
תוספת ייחודית לאופנוע זה הוא מצמד מחליק חדש, אשר מסייע לניהול הכוח שעובר אל הגלגל האחורי. במקרה של התנגדות כתוצאה מהורדת הילוכים למשל, ישחרר המצמד את הגלגל האחורי למניעת נעילה ומנגד, בזמן האצה, יהדק את החיבור למנוע לשיפור העברת הכוח.
ה-390 אדוונצ'ר הוא אופנוע קטן (וזול יחסית) אך מצויד במיטב האלקטרוניקה. מערכת בקרת אחיזה המתחשבת בזווית ההטיה - MTC (ויסות פרפר המצערת בהתאם ליכולת העברת הכוח של הצמיג אל המשטח עליו הוא נמצא). מערכת ABS עם התחשבות בזווית ההטיה. 'קורנרינג' ABS ובה מצב OFFROAD המאפשר נעילה של הגלגל האחורי. כאופציה, מוצעת גם מערכת "קוויק שיפטר +" להעלאה והורדה של הילוכים ללא שימוש הרוכב במצמד וללא סגירה של המצערת.
בנוסף ה-390 אדוונצ'ר מצויד בתאורת LED מלאה לפנס החזית, הפנס האחורי והמאותתים, מסך TFT עם תאורה מתחלפת בהתאם למצב התאורה מסביב, תצוגת המלצה להעברת הילוכים, קישוריות לטלפון החכם באמצעות אפליקציית ה- MyRide ומערך פקדים המיועד לתפעול ביד שמאל שעל הכידון.
ל-KTM 390 אדוונצ'ר בסיס גלגלים קצר העומד על 143 ס"מ, זווית מזלג של 26.5 מעלות וזרוע אחורית ארוכה בהתאם. ה-390 אדוונצ'ר חמוש במתלי WP APEX , כאשר מלפנים מזלג בקוטר 43 מ"מ ומהלך של 170 מ"מ עם כוונון מלא: שיכוך, החזרה ועומס. הבולם האחורי מחובר ישירות לזרוע האחורית ומציע מהלך של 177 מ"מ וכן כוונון לשיכוך ולעומס הקפיץ. גובה מושבו של ה-KTM 390 אדוונצ'ר הוא 85.5 ס"מ.
מערכת הבלימה של BREMBO עם מחשב BOSCH השולט על מערכת ABS.
מקדימה דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ עם קאליפר BYBRE מבית ברמבו בעל ארבע בוכנות, ומאחור דיסק יחיד בקוטר 230 מ"מ.
חישוקי ה-390 אדוונצ'ר הנם יצוקים, טיובלס במידות 19 אינץ' מלפנים ו-17 אינץ' מאחור והאופנוע מגיע עם צמיגי קונטיננטל TKC 70.
מנוע: סינגל, 4 שס' לצילנדר בודד
נפח: 373.2 סמ"ק
הספק: 43 כ"ס ב- 9,000 סל"ד
מומנט: 3.8 קג"מ ב- 7,000 סל"ד
יחס דחיסה: 12.6:1
קירור: נוזל
מצמד: מחליק
מתלה קדמי: WP APEX מזלג הפוך, 43 מ"מ, כוונון מלא
זווית מזלג: 26.5 מעלות
מתלה אחורי: זרוע דו צדדית, בולם יחיד - WP APEX , כוונון מלא
בלם קדמי: דיסק 320 מ"מ, קאליפר 4 בוכנות
בלם אחורי: דיסק 230 מ"מ
ABS : רב מצבי, קורנרינג, - BOSHE 9.1
צמיג קדמי: 100/90 R19
צמיג אחורי: 130/80 R18
בסיס גלגלים: 143 ס"מ
מרווח גחון: 20 ס"מ
גובה מושב: 85 ס"מ
מכל דלק: 14.5 ליטר
משקל - יבש: 158 ק"ג
משקל - רטוב עם מכל דלק מלא: 172 ק"ג
מרווח טיפולים: 7,500 ק"מ או שנה
1 תגובות
1
אורח/ת - דודו
16 באפריל 2020 ב 18:01
שלום,
תודה על הסקירה המקיפה.
אני שוקל לרכוש אדונצר, והייתי שמח להשוואה מול הוורסיס 300.
תגובות