תעשיית הרכב בארה"ב ממשיכה להנפיק דגמים שגורמים לנו להזיל ריר, כמו הראם REBEL TRX שאמור להגיע בקרוב לשווקים
לפני כחמש שנים הציגה ראם, חטיבת הטנדרים של קונצרן פיאט-קרייזלר, את ה-REBEL, גרסת ביצועים שנועדה להתחרות ברפטור של פורד. שנה לאחר מכן הוצג דגם קונספט על אותו בסיס, שקיבל את השם REBEL TRX ולקח את הביצועים עוד יותר רחוק, עם מנוע HEMI עתיר כוחות.
בסוף 2019 דווחנו כי ה-TRX (יש לקרוא זאת טי-רקס) הופך לדגם ייצור ובימים אלה פורסמו ידיעות כי הוא נמצא בשלבים האחרונים של מבחני דרך ואמור להגיע לשווקים כבר לקראת סוף השנה הנוכחית. ונראה שהמעטפת הורחבה עוד יותר: המנוע שהותקן בו כעת הוא V8 בנפח 6.2 ליטר שנלקח מהדודג' הלקאט, עם הספק שהוגבל ל-585 כ"ס (במקור – 707 סוסים). לשם ההשוואה, הפורד רפטור הנוכחי מצויד במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המספק 450 כ"ס.
הטי-רקס. מאתגר את הרפטור
ה-TRX בנוי על שלדת הטנדר הקטן ביותר בהיצע של ראם, ה-1500 לאראמי, והוא ישווק רק בגרסת תא נוסעים כפול. מהתמונות של דגם הקונספט נשקף כלי אגרסיבי, עם צמיגי שטח גדולים על חישוקי בידלוק, גריל מושחר, מיגון גחון מסיבי, פתחי איוורור במכסה המנוע וזוג אוזני גרירה בריאות. במערכת המתלים "אומצו" אלמנטים מרכבי המרוצים של הבאחה, כדי לאפשר נסיעה במהירות גבוהה בשטח ויש אפשרות לנעול את הסרן האחורי לטובת העבירות. בדגם הקונספט הותקנה תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה מהירויות, ייתכן שבדגם הייצור נראה תיבה מתקדמת יותר.ומה לגבי עלייה לארץ הקודש? הטנדרים האמריקנים ה"קטנים", דוגמת הראם 1500 והפורדF-150 עליו מבוסס הרפטור, אינם זכאים להנחות במיסוי בארץ, משום שאינם מוגדרים כמשאיות כמו אחיהם הגדולים והכבדים יותר (ואגב, יש דיבורים במשרד האוצר על ביטול ההנחות הללו). משום כך המחיר שלהם אצלנו צפוי להיות גבוה וליבואנים לא כדאי להביאם. אבל תמיד קיימת האופציה ליבוא אישי, שדרכה הגיעו כבר כמה וכמה רפטורים לישראל.
2 תגובות
1
אורח/ת - יואל
29 במרץ 2020 ב 00:32
איזה חייה רעה!! הייתי נותן הכל כדי לצאת עם הTRX לשטח עכשיו....
2
אורח/ת - מאיר
29 במרץ 2020 ב 20:45
מקווה שיקרה פה משהו ויחליטו להביא אותו בכל זאת.
אבל גם אם לא - לפחות שטפנו את העיניים.
תבואו כל יום אה?
תגובות