הייליפט Hi-Lift הוא ג'ק - מכשיר ההרמה היעיל ביותר לכלי הרכב, אך גם יכול להיות מסוכן והשימוש בו דורש מיומנות, ניסיון ומומלץ כאמצעי חילוץ בלבד.
טיפ שטח מפורט כולל סרטון לשימוש נכון ובטיחותי במכשיר
נתקעתם על תלולית? התיישבתם על סלע? שקעתם בבוץ או בחול? צריך להרים / להניף את כלי הרכב באוויר כדי לחלץ אותו מהצרה? אתם צריכים ג'ק - מגבה, בעברית, רציני? זה ללא ספק הייליפט Hi-Lift!
מכשיר פשוט, שהומצא ע"י חקלאים, לחילוץ מהבוץ ועיקרו מוט - תורן ארוך מחורר ועליו מנגנון המתקדם מעלה - מטה באמצעות שתי שיניים חזקות (שני פינים קפיציים) המאבטחות את עצמן על החורים של התורן, ועם התקדמותו על התורן הוא מרים או מוריד את כלי הרכב הנתפס על האוזן - הוו הבולט של ההיליפט.
להייליפט (קישור לחנות) - מספר אביזרים משלימים כשהחשובים ביותר הם:
בסיס (קישור לחנות) - משטח רחב המפזר את הלחץ על פני הקרקע אפשרי מעץ, ברזל או פלסטיק מקורי. הבסיס המקורי של ההיליפט עשוי פלסטיק עוצמתי עם מקום ייעודי המאבטח את הבסיס הצר של הייליפט.
ליפטמייט (קישור לחנות) - מתקן המתחבר מצד אחד על האוזן - הוו הבולט של ההיליפט ומהצד השני אוחז את הגלגל של הרכב דרך הג'נט (החישוק) ומסייע להרמת כלי הרכב ישירות מהגלגל.
כיסוי להייליפט - חשוב כדי לאחסן ולשמור על המנגנון משומן ונקי.
כפפות (קישור לחנות) - חשוב מאוד כדי לשמור על האצבעות וכף היד מפציעות קלות וחמורות.
הייליפט יכול להניף את הרכב באוויר רק באמצעות פגושי ברזל, מדרגות צד מברזל - המחוברות לשלדה או באמצעות הליפטמייט. כל ניסיון לאלתר יגרום נזק רב לכלי הרכב. ההכנה המוקדמת של כלי הרכב והכרתו הם הבסיס לשימשו בטיחותי בהייליפט. לרוב הכלים אין פגושי מתכת מלפנים ומאחור כמו לדיפנדר ו/או לסופה והרכבת פגושי ברזל בכלי הרכב החדשים מחייבת פגוש קדמי עם כננת או פגוש אחורי המשולב בו התקן לוו-גרירה (וכמובן רישום השינוי והתוספת של הכננת / וו הגרירה ברישיון הרכב).
אפשר להתקין מדרגות צד מתאימות מברזל המחוברות לשלדה ומיועדות לשאת את משקל כלי הרכב. חשוב לוודא עם המתקין שהמדרגה מיועדת להרמה (רוב המדרגות המקוריות או המותקנות ליופי אינן מיועדות להרמה).
המלצתנו היא להשתדל ולהרים את כלי הרכב מהצד באמצעות המדרגות ולהימנע מהרמה מהפגושים מלפנים או מאחור. הרמה מהצד יוצרת "משולש" קהה-זוית בין הגלגלים להייליפט ואז הרכב יציב יותר. בהרמה מהפגוש לפנים או מאחור נוצר "משולש" חד זוית וכלי הרכב יכול לאבד מיציבותו.
שימוש בליפטמייט חוסך את ההתקנות הייעודיות של הפגושים ו/או המדרגות ומאפשר להניף את כלי הרכב מכל אחד מארבעת גלגליו.
טיפ חשוב: התאמנו עם ההייליפט וצברו ניסיון במגרש החנייה על משטח ישר ויציב, הכירו את ההייליפט, את אביזריו והכי חשוב את נקודות ההרמה של כלי הרכב שלכם.
הייליפט Hi-Lift הוא ג'ק - מגבה יעיל ביותר אך גם יכול להיות מסוכן ביותר!
להחלפת גלגל מומלץ להשתמש באמצעי הרמה בסיסיים ופשוטים יותר.
שימו לב לעבוד במסודר, להכיר את המכשיר ואת כלי הרכב ובכל מקרה שההרמה אינה בטוחה יש להוריד חזרה את כלי הרכב, לאבטח, להתארגן מחדש ורק אז להניף את הרכב.
הייליפט אינו מכשיר לעבודה מהירה (או פזיזה).
חשוב לדעת: השימוש בהייליפט הינו מסוכן ודורש זהירות, שכל ישר וניסיון! אתר השטח הישראלי וכותב המאמר אינם אחראים לנזקים הישירים ו/או העקיפים העלולים להיגרם כתוצאה מהשימוש בהמלצות הכתובות במאמר זה.
הייליפט ומוצריו בחנות של אתר השטח
ערכות חילוץ בחנות של אתר השטח
כתבה משנת 2000 על חילוץ במצבים שונים באמצעות ההיליפט
לפני השימוש בהייליפט אפשר ורצוי להיעזר בכלי הרמה אחרים, פשוטים ובטוחים יותר לשימוש.
ג'ק המספריים או ג'ק בורג הם אמצעי ההרמה הבסיסיים ביותר המסופקים לרוב ע''י יצרן הרכב והם מיועדים להחלפה של גלגל מפונצ'ר על כביש כך שטווח ההרמה שלהם קצר ומתאים למהלך מתלים מקורי וקצר כפי שהרכב הגיע מהמפעל.
לשם הרמה של רכב עם מהלך מתלים ארוך ו/או בשטח הדורש טווח הרמה גבוה יותר ישנם אמצעי חילוץ והרמה מתקדמים יותר:
1. ג'ק מספריים, ג'ק בורג או ג'ק שמן ''בקבוק'' (קישור לחנות) - הם אמצעי ההרמה הבסיסיים ביותר המסופקים לרוב ע''י יצרן הרכב והם מיועדים להחלפה של גלגל מפונצ'ר על כביש כך שטווח ההרמה שלהם קצר ומתאים למהלך מתלים מקורי וקצר כפי שהרכב הגיע מהמפעל. שימוש במשטח הגבהה יכול לייצב את הג'ק ולהגביה אותו.
2. ג'ק עגלה - כמו המגבה הרגיל רק עם טווח הרמה ארוך יותר (קישור לחנות).
3. ג'ק ערבי-צרפתי - המצאה ישראלית המיועדת להחלפה מהירה של גלגל (קישור לחנות).
4. כרית הרמה - מתנפחת באמצעות האגזוז או קומפרסור ומאפשר הרמה נוחה וגבוהה של הרכב (קישור לחנות).
5. הייליפט (HiLift) - מכשיר ההרמה האידיאלי לחילוץ בשטח, אך גם המסוכן ביותר (קישור לחנות).
6. ליפטמייט (LiftMate) - התוספת להייליפט שהיא השדרוג המשמעותי ביותר ליכולת החילוץ של רכב התקוע על סלע / בבוץ / עמוק בחול וכו' (קישור לחנות).
קישור ל: הרשימה המלאה של ציוד חילוץ, גרירה ותיקונים לשטח
קישור ל: טיפ שטח לכללים בסיסיים לחילוץ בשטח
5 תגובות
3
4
אורח/ת - Charly (Belgium)
01 באפריל 2020 ב 11:13
Hi Ofer
When you demonstrate the use of the Lift Mate you should pay attention to block the FRONT of the front wheele, and not the back of it :-)
5
Ogash Ofer
02 באפריל 2020 ב 08:59
Hi Ofer
When you demonstrate the use of the Lift Mate you should pay attention to block the FRONT of the front wheele, and not the back of it :-)
תגובות